Volg hier de Amstel Gold Race 2017
zondag 16 april 2017 om 10:05 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2017

Het is de dag van de enige Nederlandse wielerklassieker van het hoogste niveau: de Amstel Gold Race. Na de parcourswijziging – de Cauberg is niet meer de laatste beklimming van de dag – lijkt het aantal favorieten groter te zijn geworden. Ook in onze poll konden de lezers geen echte favoriet aanwijzen. Krijgen we een aanvallend koersverloop? Wordt het een sprint in Berg en Terblijt? Allemaal vragen die voor kijkers en organisatie interessant zijn vandaag. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Er ligt een 261 kilometer koers te wachten, met daarin liefst 35 beklimmingen. In de voorlaatste ronde wachten de Eyserbosweg en de Keutenberg. Na de laatste van drie passages over de Cauberg volgt een finaleronde met daarin de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. De finishlijn is nog steeds getrokken in Vilt.

Het startschot wordt gegeven om 10.20 uur, waarna rond 17.00 uur de finish verwacht wordt. Regionale zender L1 zendt de start vanuit Maastricht live uit. De NOS zal vanaf 14.30 uur met livebeelden komen van de mannenwedstrijd (na de vrouwen). Sporza begint om 13.35 uur met de uitzending, Eurosport is er vanaf 14.30 uur bij.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (AD)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 vrouwen én mannen)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
16-04-2017 16:45
Valverde meedraaien in de tweede groep. Valverde be like: Rojas, ik niet, dan jij ook niet.
16-04-2017 16:45
@laatste man, maar Sunweb houdt niet over. Kelderman helaas niet te zien, Oomen even op kop, maar moest snel passen. Kunnen Matthews niet steunen.
16-04-2017 16:46
Sunweb was mijn favoriete ploeg maar ik begin het een hele vervelende tactischloze ploeg te vinden.

Barguil zit in de tweede groep en rijdt niet mee terwijl Matthews kansloos op 1:15 rijdt van de kopgroep.
16-04-2017 16:46
Maakt mij dus echt niet uit dat bepaalde Nederlanders niet mee doen, het is een mooie koers met goede renners.

Dat kleinzielige nationalistische gejank van sommigen in dit land ben ik echt zo zat.
16-04-2017 16:47
Rojas en Valverde zijn vrienden. Als Valverde het iemand het gunt is het Rojas wel.
16-04-2017 16:48
renmers hebben de Koers gemaakt.
16-04-2017 16:48
Kwiat gaat zeker nog poeffen.
16-04-2017 16:48
@wheely
Precies. Geniet van de koers en als een Nederlander het goed doet fijn, zo niet, jammer dan.
16-04-2017 16:49
Toch een mooie ontknoping. En waarschijnlijk dus niet de gevreesde massasprint.
16-04-2017 16:49
Ik ben gek op Sunweb!
Wat een snelheid in de kopgroep... Rojas, Albassini, Gilbert, Kwiat... Toch nog spannend wie er gaat winnen!
16-04-2017 16:49
Mag je opeens niet meer voor een landgenoot supporteren? Wat is dat nou?
16-04-2017 16:49
Met Pasen moeten we wel voor Haas zijn natuurlijk.
16-04-2017 16:49
Die Barguil rijdt ook helemaal niet. Zal wel niet kunnen. En die noemde ze in Frankrijk nog de opvolger van Hinault en weet ik het wat.
16-04-2017 16:51
Kwiat en Gilbert zijn weg. Nu zou Rojas wel iets mogen gaan doen...
16-04-2017 16:51
Izagirre voor Rojas? Rojas deed dit niet slim (mits hij beter kon).
16-04-2017 16:51
Bargeuil is een wieltjeszuiger, triestig figuur.
16-04-2017 16:52
Benieuwd naar Wilco zijn KOM vandaag, Sunweb is niet de aangewezen ploeg voor Matthews maar heeft hem gesteund tot in de finale, had natuurlijk minimaal in groep 2 moeten zitten, Sam weer voor niks gewerkt.
Gilbert weer verbaasingwekkend sterk.
16-04-2017 16:52
Komaan Phil, wat een koers, man man man!!!
16-04-2017 16:53
De 2 op kop duidelijk de sterksten.
16-04-2017 16:53
Heerlijke koers hoor! De Cauberg zal voorlopig niet terugkomen als laatste klim in de finale.
16-04-2017 16:53
Ongeloolijk, een leuke AGR! Het moet niet gekker worden...
Mooie winnaar ook, twee oud WK, en oud AGR
16-04-2017 16:53
Gilbert zou m zeker verdienen. En Kwiat heeft m niet gestolen mocht hij winnen.
16-04-2017 16:53
@schipperaar: verbazingwekkend sterk? Vond je dat dan ook bij zn vorige drie zeges ?
16-04-2017 16:54
De twee AGR oudwinnaars er vandoor! Wordt het de winaar van MSR of die van de RvV...
16-04-2017 16:54
Ik zet mijn geld (niet veel) op Gilbert

Om te reageren moet je ingelogd zijn.