Volg hier de afsluitende bergetappe van de Ronde van Zwitserland 2019
zondag 23 juni 2019 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de afsluitende bergetappe van de Ronde van Zwitserland 2019

En of het spannend is in de Ronde van Zwitserland! Rohan Dennis en Egan Bernal zijn verwikkeld in een fikse strijd om de eindzege. De Colombiaan is echter in het voordeel, aangezien de slotetappe voert over drie monstercols met de Nufenenpas, de Gotthardpas en de Furkapas. Wie mag zich na afloop de grote winnaar noemen?

Oorspronkelijk was voor de slotetappe een route uitgetekend over 144,4 kilometer, die het peloton over de Furkapas, de Sustenpas en de Grimselpas voerde. Een extreem zware rit met ruim 4000 hoogtemeters. Omdat de besneeuwde Sustenpas nog niet is vrijgegeven door de lokale overheid, moest men noodgedwongen op zoek naar een alternatieve route.

Daarin slaagde de organisatie al spoedig en aan attractiviteit heeft het parcours amper ingeboet. Ook op de nieuwe route ligt start-finish in Ulrichen in het district Goms. Onderweg leidt de route de renners over de Nufenenpas, de Gotthardpas en de Furkapas, die ook onderdeel was van het oorspronkelijke parcours.

Als gevolg van de hertekening van het parcours wordt de Via Tremola over de Gotthardpas twee keer aangedaan dit jaar, want de klim is ook al opgenomen in de route van de zevende rit. Met de Nufenenpas is er een onverwacht hoogtepunt toegevoegd aan het etappeschema. Dit is namelijk de hoogste bergpas met een bestrate weg op Zwitsers grondgebied.

De renners vertrekken om 13.10 uur, om te finishen tussen 16.05 en 16.36 uur. Eurosport 1 is er ditmaal live bij vanuit de start. De uitzending begint om 13.00 uur. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
46 Reacties
23-06-2019 13:32
Nou, na een paar km ligt het al aardig uit elkaar.
23-06-2019 13:35
Die Antonio zit precies hetzelfde op de fiets als zijn broer.
23-06-2019 13:36
Vanuit het vertrek al lossende renners. Wordt zwaar dagje zo voor sommige renners. TLJ vooralsnog de boot gemist. Tolhoek zat achterin te lummelen.
23-06-2019 13:36
[quote]En of het spannend is in de Ronde van Zwitserland![/quote]

Nou, niet echt.
23-06-2019 13:37
Alles in brokken en stukken, gaten nog speelbaar. Sinds wanneer is Aru opgeleefd?
23-06-2019 13:37
Home of advertising is weer lekker bezig. Ik haak af.
23-06-2019 13:38
Nog 2 TLJ in groep Bernal.
23-06-2019 13:42
Daar gaan ze! Tolhoek en Bouwman?
23-06-2019 13:46
Waar zitten Tolhoek en Bouwman?
    23-06-2019 13:47
    Waarschijnlijk tussen groep achter Carthy en Aru en voor groep Bernal. Maar geen beelden meer van hen.
23-06-2019 13:48
@maklukzat,
Zat Tolhoek echt achterin te lummelen? Zou wel stom zijn met zo'n start. Hij lijkt me capabel genoeg om minimaal in die groep met Kamna te zitten.
    23-06-2019 14:05
    Tolhoek zat een praatje te maken achterin. Lindeman probeerde mee te springen. Vond het nogal vreemd.
23-06-2019 13:49
Jaja, daar in de achtergrond achter die groep waar Kamna uit reedt, zijn twee TLJ te zien. Ze zijn op komst!
    23-06-2019 13:50
    Nog 15s tot de eerste groep achter.
23-06-2019 13:53
Ze waren met een groepje van 3 , maar nu rijdt er eentje weg. Tolhoek?? Geen idee, alleen luchtbeelden van hen.
23-06-2019 13:57
Aha, Bouwman probeert de aansluiting te maken, Tolhoek is aan het terugzakken. Het Eurosportduo had weinig door van de actie.
23-06-2019 14:24
Ik gun Aru zijn overwinning wel.
    23-06-2019 14:43
    Ik ook maar ik vrees dat het hem niet gaat worden.
    23-06-2019 15:08
    Klopt! Maar het is een zeer goed teken dat hij bij zijn 1e ronde het al goed doet.
23-06-2019 14:39
G2 is toch wel groep Spilak?
    23-06-2019 14:43
    Ja het is wel groep Spilak. Ik had met name Kroon toch wat scherper verwacht.
    23-06-2019 14:46
    Kroon let meer op de omgeving dan op de koers.
23-06-2019 14:48
Spilak pakt al 2:50 op groep Bernal. Achterstand bijna weggepoetst. Nog 57km.
23-06-2019 14:51
Astana zet zich op kop en rijdt er al snel 15s vanaf. Groep Bouwman bijna opgeslokt.
23-06-2019 14:53
Zit iedereen eigenlijk buiten? Het is een boeiende etappe. Of staat iedereen bij de ZLM Tour?
23-06-2019 15:02
1:51op top ipv 1:22. Tijdsaanduiding zat er behoorlijk naast.
    23-06-2019 15:04
    Peloton op 4:15. Spilak dus nog altijd 2:24 en Carthy rijdt echt ijzersterk solo.
23-06-2019 15:04
Carthy bezig aan een uitzonderlijke solo.
23-06-2019 15:05
Zit Tolhoek niet meer in het peloton?
23-06-2019 15:06
Zou sensationeel zijn na zijn eerdere matige optreden deze TdS als Spilak alsnog "zijn" ronde op zijn naam schrijft...
    23-06-2019 15:09
    Maar peloton daalt nu wat harder, mede door de motor.
23-06-2019 15:09
Kemna, Bennoot, Oomen, Kelderman, Mathews, SKA, TD, Roche........ als iedereen heel blijft is er in 2020 toch een mooi tourploegje voor Sunweb zo op het oog......
23-06-2019 15:21
Bernal zat vrij ver leek het.
23-06-2019 15:25
Aru terug in het peloton?
    23-06-2019 15:32
    Al tijdje gelost uit peloton.
    23-06-2019 16:18
    Wat een heerlijke renner die Carthy! Vliegt er altijd in en krijgt nu eindelijk eens loon naar werken!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.