Volg hier de achtste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
zaterdag 20 juni 2015 om 14:15 Volg in Google

Volg hier de achtste etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

In de Ronde van Zwitserland zijn alle ogen gericht op de slottijdrit van morgen, maar de etappe van vandaag mag allerminst onderschat worden. Rond Bern moeten de coureurs de nodige hoogtemeters maken.

Op het menu staan vier rondes van ruim 38 kilometer die over hetzelfde parcours gaan als de slottijdrit. Het circuit bevat geen echte cols, maar het gaat wel constant op en af in de Zwitserse hoofdstad. Dit lijkt ideaal voor aanvallers, of krijgen we opnieuw een sprint?

De renners gaan rond half drie van start. De aankomst wordt tussen 18:04 en 18:26 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 16:34 uit op het hoofdkanaal. Bespreek hier het wedstrijdverloop.


Links
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
55 Reacties
20-06-2015 14:18
Dit wordt een hele mooie finale! Het zou mij niets verbazen als er wat klassementsmannen een bommetje gooien ergens. Mocht het "gewoon" een sprint worden dan knalt Sagan iedereen weg, Kristoff zal denk ik niet meedoen vandaag.
20-06-2015 14:45
Dit kon wel eens een heel verrassende etappe worden. En een keer of vier het tijdrit parcours verkennen. Ben benieuwd.
20-06-2015 14:50
De tijdrijders kunnen zich mooi inrijden voor degenen die nog niet verkend hadden, niks forceren vandaag. Ideaal om juiste verzet te kiezen.
20-06-2015 14:51
als de rondjes wat kleiner waren zou het een mooi wereldkampoeinschapparcour zijn
20-06-2015 14:53
mooiste mogelijke kopgroep met 4 zwitsers!
Rast, Elmiger, Albasini en Wyss
20-06-2015 14:54
Mooie kopgroep!

Kwiatkowski,Trentin,Stybar,Schleck,Albasini,King,Wyss,Elmiger, Didier,Teunissen,Rast&Moser

Edit: al teruggenomen
20-06-2015 14:55
Wie staat er het hoogst in het klassement, laat ze maar rijden zou ik zeggen!
20-06-2015 15:07
Mooi dat Teunissen er ook bij zit!
20-06-2015 15:24
Kopgroep van 19, namen nog onbekend.

20-06-2015 15:25
Opnieuw Wyss en Albasini, nu met Fumeaux als extra Zwitser. Ook Barguil is meegeslopen, die heeft immers geen kopman om voor te werken. Stijn Devolder is ook mee (die wordt ten onrechte bij BMC gemeld). Ik zie 2x A2gr op de foto's en in het laatste wiel een zwartgele renner (Lindeman).

In totaal 2x EQS, 2x ALM, 2x KAT, 2x OGE + 1x BMC, 1x IAM, 1x TCS, 1x TLJ, 1x LTS, 1x TGA, 1x MOV, 1x AST, 1x CCC, 1x TFR, 1x WGG.

14 ploegen, dus 5 teams ontbreken. Daarbij FDJ van Pinot en SKY van Thomas.
20-06-2015 15:26
Barguil als best geplaatste erbij, geniale zet natuurlijk van Giant.
20-06-2015 15:34
Diese Fahrer bilden die Spitzengruppe: Stijn Devolder (BEL/BMC), Jonathan Fumeaux (SUI/IAM), Danilo Wyss (SUI/BMC), Daniele Bennati (ITA/TCS), Bert Lindeman (NED/TLJ), Marco Haller (AUT/KAT), Viacheslav Kusnetsov (RUS/KAT), Warren Barguil (FRA/TGA), Michael Albasini (SUI/OGE), Cameron Meyer (AUS/OGE), Winner Anacona (COL/MOV), Jurgen Roelandts (BEL/LTS), Michal Kwiatkowski (POL/EQS), Matteo Trentin (ITA/EQS), Alexey Lutsenko (KAS/AST), Jan Bakelants (BEL/ALM), Sébastien Turgot (FRA/ALM) und Davide Rebellin (ITA/CCC)

Kwiatkowski is zich duidelijk in vorm aan het rijden. Deze kopgroep zal wel wegblijven. Giant heeft de best geklasseerde met Barguil, en met Albasini, Kwiatkowski, Trentin, Roelandts en Lutsenko zijn er heel wat ploegen die de juiste man vooraan hebben. Tinkoff heeft verder nog iemand mee en Katusha heeft zijn leadout voor Kristoff mee gestuurd, dus die zullen ook wel niet achtervolgen.

Ik zeg, vanzelfsprekend, Albasini.
20-06-2015 15:42
Anacona niet onderschatten volgens mij staat die zelfs nog redelijk goed in het klassement.
Edit: staat al vrij ver :)
20-06-2015 15:44
24 ANACONA GOMEZ Winner 111 MOV 08:14

Bijna vier minuten achter Barguil

Edit: je had het al gezien ;)
20-06-2015 15:52
@LyndaLid
Idd :) dacht eerst dat hij rond plek 12 stond.
20-06-2015 16:25
Opgevers van de dag, met hierna alleen nog de tijdrit voor de boeg: Stuyven (TFR), M. Costa (LAM), Leezer (TLJ), Kozhatayev (AST), De Buyst, Dehaes, JVDB (allen LTS), Bonnafond (ALM), Arndt (TGA).
20-06-2015 16:48
2.20, wordt al veel, niet ?
20-06-2015 17:01
Wat een mooie kopgroep! TV aan en heerlijk genieten. Heel benieuwd wie dit af zal maken.

Kwiatkowski FTW!
Gunfactor: Albasini
20-06-2015 17:02
Best wat snelle renners hier. Mocht de groep het redden dan moet Etixx het toch uit kunnen spelen. Albasini is de grootste bedreiging; Bennati, Roelandts en Haller gevaarlijke outsiders.

Voor tweedeschermvolgers: Beelden van de koninginnenrit Ronde van Slovenië [url=http://www.siol.net/sportal/kolesarstvo/po_sloveniji/v_zivo/2015/06/3_stage_dobrovnik_trije_kralji.aspx]hierrr.[/url]
20-06-2015 17:04
Maagproblemen voor Fuglsang, hopelijk voor hem gaat hij er vandaag geen al te veel last meer van hebben....
20-06-2015 17:07
Schwanensang...
20-06-2015 17:08
Exit voor fuglsang. Zeer jammer
20-06-2015 17:18
Komt Monfort een keer in beeld, is ie meteen exit.
20-06-2015 17:27
deze kopgroep moet makkelijk vooruit kunnen blijven
20-06-2015 17:27
Iemand een livestream?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.