Tour 2017: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 19 juli 2017 om 12:05 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de zeventiende etappe

De klassementsrenners krijgen vandaag in de Alpen een kans om de gele trui van Chris Froome’s schouders te rukken. Met de Col de la Croix de Fer, de Col du Télégraphe én de Col du Galibier staan er drie mythische beklimming op het programma. De finish is na een afdaling in Serre Chevalier. Wie grijpt hier zijn kans?

De start is om 12.20 in La Mure, waarna er 183 helse kilometers op het peloton liggen te wachten. De finish verwacht de organisatie tussen 17.17 en 17.57. Eurosport 2 doet de uitzending integraal, terwijl de NOS en Sporza om 14.10 volgen. Zij schakelen in op het moment dat de koers zich net voor de voet van de Col de la Croix de Fer bevindt. Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
510 Reacties
19-07-2017 16:28
Contador moet het nu afmaken, maar lijkt mij niet de sterkste. Zonde dat Mollema zoveel werk moest verzetten voor hem want als hij mee had kunnen gaan zie ik meer kansen voor hem dan Contador. Bij een sprint van een groepje zeker.
19-07-2017 16:28
Roglic gaat de rit winnen denk ik.
19-07-2017 16:28
Ik vrees dat de uitdagers van Froome al min of meer vrede hebben met hun podiumplekken of het uitzicht er op nog en niet te veel willen riskeren.
19-07-2017 16:29
Hoop dat Froome gaat kraken de laatste 2km maar zal in de afdaling wel veel goedmaken.
@gv
Bauke's motor groeit wel op zo'n manier, volgende keer neemt ie drie cols voor zijn rekening.
19-07-2017 16:30
Pff, vooraan kunnen ze volgens mij nog wel sneller. Als Navarro nog terug kan komen.

Roglic lijkt me (hoop ik) de sterkste
19-07-2017 16:30
@tvm,
Roglic verspeelt wel veel energie. Die laatste 5km zijn nog erg zwaar.
19-07-2017 16:30
Kunnen de AK mannen nog voor de etappe gaan ?
19-07-2017 16:31
Pauwels lost Alberto
19-07-2017 16:32
Contador laat het Roglic weer oplossen. Pauwels ziet er begenadigd uit.
19-07-2017 16:32
Hup Pauwels!
19-07-2017 16:33
Als Contador nog kan dan moet hij dadelijk wel demarreren want met dit groepje naar de finish gaat hij niet winnen en anders moet hij steeds concentreren op mensen terughalen. Lijkt er echter niet overtuigend op dat hij nog kan
19-07-2017 16:33
@JapieJapo,
Ik denk dat Froome iedereen van het klassement in slaap probeert te sussen. Als ie dat morgen ook doet, dan is nummer 4 in de maak.
19-07-2017 16:33
@molovin: +1. Bardet moet nog het meest vrezen voor zijn eigen plek aangezien Uran en Aru normaal gesproken betere tijdrijders zijn.
19-07-2017 16:33
Jongens ik zit net even op de site van Sky te kijken en op geen van hun 10 kanalen zenden zij de Tour uit. Corrigeer me alsjeblieft als ik ernaast zit.
19-07-2017 16:34
Die kop van Roglic ziet er goed uit. Kom op jongen doe het!
19-07-2017 16:35
Roglic is ontzettend sterk.
19-07-2017 16:35
Martin is ook echt de enige die de Tour interessant maakt. Leuke renner.
19-07-2017 16:35
Hopelijk reageert Yates nu eens zelf. En dan de rest.
19-07-2017 16:35
Roglic gaat solo!
19-07-2017 16:35
Is Pauwels een goeie daler eigenlijk? Tast in het duister
19-07-2017 16:36
Roglic solo!
19-07-2017 16:36
Daar gaat Roglic! Kom op Primoz!
19-07-2017 16:36
Contador gekraakt door Roglic. Die gaat deze etappe niet winnen
19-07-2017 16:36
Zo, die Roglic. Dit ziet er toch echt goed uit! Vanaf het begin van de klim al sterk bezig, ook nu op de steilere stroken.
19-07-2017 16:37
@Ruben: idd, Martin is een zegen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.