Tour 2017: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 19 juli 2017 om 12:05 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de zeventiende etappe

De klassementsrenners krijgen vandaag in de Alpen een kans om de gele trui van Chris Froome’s schouders te rukken. Met de Col de la Croix de Fer, de Col du Télégraphe én de Col du Galibier staan er drie mythische beklimming op het programma. De finish is na een afdaling in Serre Chevalier. Wie grijpt hier zijn kans?

De start is om 12.20 in La Mure, waarna er 183 helse kilometers op het peloton liggen te wachten. De finish verwacht de organisatie tussen 17.17 en 17.57. Eurosport 2 doet de uitzending integraal, terwijl de NOS en Sporza om 14.10 volgen. Zij schakelen in op het moment dat de koers zich net voor de voet van de Col de la Croix de Fer bevindt. Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
510 Reacties
19-07-2017 16:08
Mollema doet het prima als knecht. In deze hoedanigheid zien we hem niet vaak.
19-07-2017 16:08
Sky mag niet geholpen worden door andere ploegen, maar Dumoulin wel omdat hij een nederlander is.....
19-07-2017 16:08
@Geit in mijn kelderman,
Zou jij dezelfde conclusie trekken als je Yates heette ipv Geit in mijn Kelderman?
19-07-2017 16:08
Mag voor mollema toch hopen dat contador het afmaakt. Anders boort die m een etappe Door de neus. Heb namelijk niet het idee dat de rest in kopgroep bergop zo sterk is.
19-07-2017 16:09
Trouwens, even over de tracker. Groenewegen werd de hele tijd bij de groep Bouhanni gegeven. Met 8 renners. Nu zou hij samen met Rick Zabel op de Telegraphe naar een grote groep van 74 zijn gereden. 2 minuten dicht.. Compliment waard!
19-07-2017 16:10
@beni: de sterkte van Sky maak ik mijzelf niet eens meer druk om. Ik heb al geaccepteerd dat Sky de sterkste ploeg is in juli en Froome de sterkste renner. Het enige wat elk jaar weer jammer is aan de Tour is het koersverloop en de attractiewaarde. Op een paar etappes na is het vaak niet al te best
19-07-2017 16:11
Roglic gaat dit afmaken.
19-07-2017 16:11
Jammer dat Bauke laat lopen op een juist minder steil stuk.
19-07-2017 16:12
Roglic lijkt me de sterkste. En is goed in de afdaling en kan het beste tempo rijden.
19-07-2017 16:14
Het is naar mijn mening jammer dat er zo weinig winnaars rijden in deze tour. Eigenlijk alleen Froome en Aru. De rest is super blij met een 5e plek. Doe mij maar de Nibali's, Aru's en Contadors: alleen de eerste plaats telt en daar ook alles voor geven, zelfs als dat kan betekenen dat je 8e wordt ipv 4e.
19-07-2017 16:14
Quintana op 10min vandaag
19-07-2017 16:15
Eindelijk nog eens een echt begenadigde dag voor Pauwels. Kan hij zijn Jelle Vanendert moment beleven?
19-07-2017 16:18
Roglic rustig jongen! Je komt jezelf tegen, deze klim wordt steeds steiler!
19-07-2017 16:19
@nederbelg,
En net dan lost hij. Jammer.
edit: Pauwels weer terug en hij lijkt nog steeds sterk.

Roglic lijkt meer kopwerk te doen dan Contador. Roglic lijkt op deze stroken zelfs sterker, maar straks komen de steilere stukken in de ijle lucht.
19-07-2017 16:19
Mij benieuwen of Roglic te optimistisch is met zijn aanval, als het lukt is het natuurlijk wel meesterlijk :)
19-07-2017 16:21
In het peloton wachten ze op het steile gedeelte, hoop niet dat het voor hen dan al te laat is
19-07-2017 16:22
Dit bericht is verwijderd
19-07-2017 16:22
Lekker dijkstra, laatste keer dat uran een degelijke tijdrit hadden we nog nooit van froome gehoord
19-07-2017 16:23
Roglic heeft er wel zin in.
19-07-2017 16:23
Roglic is toch echt wel een verademing om te zien dit seizoen.. Wat zou het gaaf zijn als hij het af kan maken vandaag. Maar hij geeft wel heel veel al.
19-07-2017 16:24
Roglic kan beter wachten tot Plan Lachat
19-07-2017 16:25
@Klootje: ja, maar dat is niet moeilijk aangezien de Tour vanaf 2012 (tijdperk Sky) niet al te denderend is. De organisatie moest deze ingreep aan het parkoers wel doen, omdat het anders weer niet te doen zou zijn qua aantrekkelijkheid
19-07-2017 16:25
Wat een spanning jonguh puntje van me stoel.
Die klassementsmannen maken er echt een wedstrijd van jeetje zeg
19-07-2017 16:26
Als Roglic echt goede benen heeft vandaag zet hij ze natuurlijk wel continue onder druk met die tempo versnellingen.
19-07-2017 16:27
Hup Dani!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.