Tour 2017: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 11 juli 2017 om 12:55 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de tiende etappe

De rustdag zit erop en dat betekent dat de renners in de Tour de France weer op de fiets moeten. Vandaag koerst het peloton van Périgueux naar Bergerac over voornamelijk vlakke wegen. Een massasprint ligt dus het meest voor de hand.

Marcel Kittel is vandaag na zijn drie ritzeges de torenhoog favoriet. Weet hij de verwachtingen waar te maken? En wat kan Dylan Groenewegen? Interessant wordt ook de tussensprint op 57 kilometer voor het einde. Michael Matthews en Marcel Kittel zullen hier graag punten willen scoren.

De koers start om 13:10. De wedstrijd wordt vanzelfsprekend weer door de inmiddels bekende rechtenhouders uitgezonden. Eurosport is er vanaf de start bij op het tweede kanaal. De NOS en Sporza beginnen om 14:10 met uitzenden. De finish wordt verwacht tussen 17:17 en 17:39.

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
11-07-2017 15:26
@schipperaar
Het 'schoon vrouwenvolk' hebben ze gisteren gehad. Wat zijn kouwe kletsen? Dat ze door zo te 'koersen' kletsen gaan krijgen van Kittel, dat zit er alvast aan te komen!
11-07-2017 15:27
Ligt de finishlijn wel goed?
11-07-2017 15:45
@nederbelg, ik zit nu al aan een kouwe klets, denk zo maar eens dat het er meer dan 1 wordt.....
11-07-2017 15:53
@assen
Nee. De meeste wielrenners zijn niet dom. Er is namelijk maar één sprintersploeg weg. Ook vandaag weegt het hele kleine kansje om vooruit te blijven en publiciteit te krijgen niet op tegen de vermoeidheid. Zelfs niet bij een vlucht van 6 renners waaronder een Soudal of Sunweb.
11-07-2017 16:02
Hilaire is boos op de rest van de ploegen.
11-07-2017 16:03
@retro
Kasteel van Montfort! Maxime heeft het goed voor elkaar, en dat allemaal met een Lotto Soudal loontje...
11-07-2017 16:09
Wuyts maakt zich boos.
11-07-2017 16:12
Een vraagje voor heel veel Nederlanders hier. Waarom rijden veel ploegen met Belgische nummerplaten? Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
11-07-2017 16:16
Dit bericht is verwijderd
11-07-2017 16:18
@ Fraine
Die vraag is net uitgebreid behandelt op Sporza door Jose en Wuyts. Je moet wel blijven opletten.
11-07-2017 16:21
@fraine gal, omdat België van die fantastische autowegen heeft.
11-07-2017 16:21
Wielerfans kijken dan ook niet naar Sporza
11-07-2017 16:22
@fg
Om sneller door de bocht te draaien.
11-07-2017 16:23
fraine: iets met een service en een koers. verschrikkelijk saai trouwens dit vertoon... heel deze tour trouwens. froome vs arm vs baret, ja ok, dan weet je het wel
11-07-2017 16:24
Kittel krijgt hulp van extra troepen van de ploeg waarmee hij onderhandelt :|
11-07-2017 16:25
Ik zou ook voor Soulwax kiezen ipv Hardwell ofzo.
11-07-2017 16:25
Matthews een paar dagen geleden de hele dag in de bergen gevochten om 20 punten in te lopen op Kittel en die levert hij nu weer voor een groot deel in ....
sky regelt de bergetappes voor froome en quick step de sprintetappes voor kittel en de andere ploegen laten het gebeuren .......gaap gaap
11-07-2017 16:27
@nb
Kan een geus zijn of een 1664, nl uitdrukking voor een pint, goddelijk na zo'n rit, de tweede maagdelijk en bij de derde ben je al als een garnaal wat overigens snel weg ebt.
11-07-2017 16:30
@Wheely Maar ik zou dan weer sneller chinees afhalen bij de chinees dan van die vieze hamburgers bij de mac te gaan eten.
11-07-2017 16:32
@Retro Lex: Ik heb het vroeger al eens van een vriend gehoord maar niet iedereen hier op deze site luistert naar Sporza ;)
Ik let op maar een heropfrissing kan nooit kwaad. Je leest en hoort zodanig veel over de koers dat je bepaalde dingen vergeet.
11-07-2017 16:35
Iemand die zich verveelt en een update van de koerssituatie wil geven?
11-07-2017 16:35
@Wielrennertje
Dat sowieso maar dat heeft dan weer weinig met platenkeuze te maken.
11-07-2017 16:40
@nederbelg
Door de wind,
door donge,
dwars door alles heen...
11-07-2017 16:41
@ Gertjan
Er valt weinig te updaten. Die 2 fransen nog steeds op kop. Er valt echt niets te melden. Afgezien van de mooie Kastelen
11-07-2017 16:44
@Wheely haha ja, maar we moeten toch ergens over praten deze rit.

@gertjan Vervelen? Nee joh, hartstikke spannend voor de buis..

[i]Edit redactie; Dat is niet nodig[/i]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.