Tour 2017: Volg hier de eerste aankomst bergop op Planche des Belles Filles
woensdag 5 juli 2017 om 13:05 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de eerste aankomst bergop op Planche des Belles Filles

Nadat de regen in de openingstijdrit in Düsseldorf misschien nog voor een vertekend beeld zorgde, moeten de klassementsrenners vandaag met de billen bloot. De slotklim naar de Planche des Belles Filles staat namelijk niemand toe om verstoppertje te spelen. Na vandaag weten we hoe de verhoudingen tussen de toppers liggen. Wie wint?

In de Vogezen wacht de eerste serieuze aankomst bergop. Vanuit Vittel is het parcours relatief gemakkelijk, maar liggen er op de glooiende wegen wel kansen voor vroege vluchters om snel het verschil te maken. De Côte d’Esmoulières (2,3 kilometer aan 8% gemiddelde stijging) geldt als opwarmertje voor de finale. Daar wacht het peloton namelijk La Planche des Belle Filles (eerste categorie) van 5,9 kilometer lang. De weg brengt de renners naar een hoogte van 1035 meter boven zeeniveau. De gemiddelde stijging van 8,5% verraadt niet hoe steil de klim op sommige plekken is. De uitschieter zit pas in de laatste honderden meters, waar een piek van 20% ligt.

De start is vandaag om 13.20. De finish ligt volgens het routeboek tussen 17.04 en 17.28 deze middag. De koers is vanaf 14.10 live te zien op de NOS, Sporza en Eurosport 1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 5 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
167 Reacties
05-07-2017 13:36
Hup Voeckler!
05-07-2017 13:36
Tlj neemt een dagje rust.
05-07-2017 13:36
Mooie groep hardrijders bij elkaar. Hopelijk Van Baarle met geweldige benen, dan is hij niet volslagen kansloos in dit gezelschap.
05-07-2017 13:37
Leuke kopgroep, maar niet voor deze rit.
05-07-2017 13:38
Ik ben benieuwd hoeveel mensen nu durven spreken van een dobbervlucht.
De meest aanvalslustige renner lijkt me al bekend. Na le Grand Depart is nu ook Le Grand Defile begonnen! Allez Voeckler!
05-07-2017 13:38
http://tiz-cycling.racing/stream/
05-07-2017 13:39
BMC op kop in het peleton....gaat geen saai ritje worden:)
05-07-2017 13:39
En ja hoor.
Lotto Jumbo valt aan.
NOT!
Niemand erbij....
05-07-2017 13:39
Heeft tlj wel geprobeerd om mee te zitten. Hier hadden ze toch bij moeten zitten. Als roglic Bennett of gesink in deze groep hadden gezeten waren ze toch favoriet geweest binnen de kopgroep
05-07-2017 13:39
Grmay in de chasse patate. Zelfs met de camera-motor vlak voor z'n neus verliest-ie terrein.
05-07-2017 13:39
Ik hoop toch niet dat er ploegen zijn die sky gaan helpen de kopgroep terug te pakken. Alle druk op sky lijkt me.
05-07-2017 13:39
[quote]leor 16 - 5 juli 2017 om 13:37
Leuke kopgroep, maar niet voor deze rit.[/quote]

Mee eens, mogelijk dat ze toch de zegen van het peloton krijgen. Wie zou er in het peloton willen gaan rijden? Astana? BMC?
05-07-2017 13:42
Ik vind het vooral jammer dat TLJ niet mee is :(
05-07-2017 13:43
Mocht BMC, Astana, of Trek het gat toerijden i.v.m. de koers hardmaken en boni's willen pakken, dan heeft TLJ absoluut de juiste keuze gemaakt. Maar het is wel een gok natuurlijk. Het zijn geen kleine renners vooraan.
05-07-2017 13:43
[quote]Als roglic Bennett of gesink in deze groep hadden gezeten waren ze toch favoriet geweest binnen de kopgroep[/quote]
Precies! Met afstand zelfs. Iets wat de rest al weet toch? Dus!?
05-07-2017 13:43
Froome en Porte worden overal als top favorieten genoemd wat ik wel snap, maar ze zijn allebei wel lelijk gevallen. Ik denk dat het verschil kleiner gaat zijn dan de meeste mensen voorspellen, vandaag zet ik in op de Aru/Fugelsang tandem.
05-07-2017 13:44
BMC is begonnen met rijden.
05-07-2017 13:44
Nee, TLJ heeft het niet geprobeerd. Dat wilden ze ook niet. Mensen die daarover klagen begrijpen denk ik niet dat de kansen van Gesink niet in deze etapp liggen (zie kopgroep, geen 1 echte klimmer, De Gendt even als aanvaller gezien) en Dylan morgen of vrijdag kan meesprinten voor de overwinning.
05-07-2017 13:46
Drie Fransen, drie Belgen, één Nederlander en één Noor... het zou het begin van een mop kunnen zijn.
De lage landen laten zich gelden. Valt me wel tegen dat er niemand van Wanty mee is ;-) Gilbert en Van Baarle hadden hun energie beter opgespaard.
Bakelants: mooi dat hij hier een vrijgeleide krijgt van de ploeg
05-07-2017 13:46
Mensen mensen... Houd uw panty aan. Als jullie zo'n fan zijn van Gesink, waarom lezen jullie dan geen interviews met hem. Dan had je namelijk geweten dat hij zichzelf vandaag kansloos acht en dan hoeven jullie in dit forum niet meer zo teleurgesteld te reageren. Het kost mij namelijk weer tijd en de nodige irritatie om dat geneuzel eruit te filteren.
http://www.wielerflits.nl/nieuws/276021/gesink-deze-dag-ligt-me-niet-heel-erg-goed-denk-ik.html

Nu graag over koers!
05-07-2017 13:46
Wat is dat toch met Roglic dat iedereen hem hier naar voren schuift? Ik vind hem vergeleken met Bennett en Gesink bergop absoluut de mindere. En in deze kopgroep zou hij denk ik niet winnen.
05-07-2017 13:47
Als je als TLJ niet voor het gc gaat maar voor etappezeges had je hierbij moeten zitten. Elke kans is er verdorie 1.
05-07-2017 13:48
@johanvanh je kan ook Martens meesturen mocht je de echte klimmers willen sparen.
05-07-2017 13:49
Grmay staakt patattenjacht.
05-07-2017 13:50
@F4L,

blijkbaar rijdt BMC, jammer, want ik had graag een strijd in de strijd willen zien voor de gele trui: EBH vs. Gilbert vs. Bakelants :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.