Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
08-07-2016 16:57
Als Pinot er met dit wandeltempo al af moet belooft dat weinig goeds voor hem..
08-07-2016 16:57
Dat Froome hier zo defensief rijdt is wel opvallend, normaal zou hij in dit soort 'makkelijke' bergritten tijd moeten pakken.
08-07-2016 16:57
De reïncarnatie van Pantani kwam een kijkje nemen en dacht er het zijne van...
08-07-2016 16:58
Snap niet dat Kelderman niet aanvalt... Als je tijd wil winnen moet je iets doen.
08-07-2016 16:58
Pinot is natuurlijk ziek, daarom zullen ze wel op kop gereden hebben (rustig houden), jammer vd koers.
08-07-2016 16:58
Ik heb het lang voor me gehouden maar dan toch: wat mag deze wedstrijd qua koers en koersverloop toch de veters nog niet strikken van de vuelta en met name dee giro. Man, man man.
08-07-2016 16:58
Wie is die renner van iam?
08-07-2016 16:58
Nibali gelost
08-07-2016 16:58
Doei Nibali
08-07-2016 16:59
@vevie
Lekker makkelijk praten achteraf. Voorgaande jaren was het een slagveld op de eerste klim. Dus tuurlijk verwacht je dan nu ook wat.
08-07-2016 16:59
@martini

Frank denk ik.
08-07-2016 17:00
Weer een saaie etappe. Ga eens wat doen man, neem een voorbeeld aan GVA. Nederlandse klassementsrenners zo suf, willen een klassement rijden die iedereen is vergeten na een jaar. Overwinningen veel belangrijker.
08-07-2016 17:00
Pantano
08-07-2016 17:00
Tja, mrkennedy. Dat is helaas de druk van de grootste wedstrijd van het jaar. Alles gesloten en berekenend.
08-07-2016 17:01
Navarro had eerder weg moeten rijden bij Nibali
08-07-2016 17:01
Ik vind overigens dat het gezeur over dat de tour zoveel minder mooi is dan de giro en vuelta wel wat minder mag. Dit is het hoogste van het hoogste niveau met de grootste belangen en dus is het minder circus.
08-07-2016 17:01
@raket: je hebt gelijk, maar dat eindigde bergop. Nu kon je in de voorbeschouwingen van de renners al weten wat het vandaag zou worden.
08-07-2016 17:01
Moeite om wakker te blijven :(
08-07-2016 17:01
Gaaaaap... wat een etappe :-(
08-07-2016 17:02
Die afdaling die nog volgt helpt natuurlijk ook niet..
08-07-2016 17:03
@vevie

Tuurlijk. Maar dat etappes en gele truien altijd zo lachend worden weggegeven daar kan ik toch niet bij. Het devalueert de hele koers. Ondanks dat dit overigens een mooie winnaar is.
08-07-2016 17:05
Poels lekker bezig. Barguil lost.
08-07-2016 17:05
Aanval van Barguil was een typische 'ik heb slechte benen dus ik demarreer' aanval.
08-07-2016 17:06
300 meter voor de top wat spektakel! Gooi een bot naar een hond en het
krijgt meer....
08-07-2016 17:08
Wat een baas is Cummings!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.