Tour 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 22 juli 2016 om 12:55 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de negentiende etappe

De Tour de France trekt vandaag in deze negentiende etappe naar de Mont Blanc. De renners moeten in een relatief korte etappe van 146 kilometer vier grote cols bedwingen.

De rit van vandaag nodigt uit te kijken, met name het einde is interessant. Het begin van de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc is zwaar. De eerste kilometer gaat zelfs aan 12,9 procent omhoog. Voor renners die alles-of-niets willen spelen is dit een ideale plaats om aan te vallen. Ook daarna blijft het lastig, met over de gehele berg een gemiddelde stijging van acht procent. Om duimen en vingers bij af te likken!

De rit is vanaf 13:10 uur van start tot finish live te volgen op televisie via de NOS, Sporza en Eurosport. De aankomst wordt verwacht tussen 17:09 en 17:39. Bespreek hier het verloop van de koers.

TDF16_PROFILS-ETAPE_19

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 19

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
586 Reacties
22-07-2016 13:32
Hahaha Astana geeft er een klap op.
22-07-2016 13:32
Hop Kelderman moet nu mee!!!!
22-07-2016 13:32
Hoi hoi hoi, Dai Dai Dai!
22-07-2016 13:32
Oorlog!
22-07-2016 13:32
Drie Astana's en Rodriguez. Maar Kelderman weer niet mee. Wakker worden slaapkop.
22-07-2016 13:32
Astana gas erop! Purito mee. Mollema geen mannen mee vooruit?
22-07-2016 13:32
oh blauwe jongens met zijn drieeen .....oppassen!
22-07-2016 13:32
Aru wil nog een etappe overwinning
22-07-2016 13:32
Astana! Kom op verdorie Wilco. Laatste kans!
22-07-2016 13:33
Tiralongo, Rosa, Nibali en Rodriguez.
22-07-2016 13:34
Wilco snapt er toch weinig van! kom nou jongen
22-07-2016 13:34
Dus Fuglsang en LL Sanchez moeten verderop Aru bij zijn vriendjes brengen?
22-07-2016 13:34
Astana vindt dit tempo maar niets, terwijl Sinkeldam zich nog even extra breed maakt om in het peloton geen ruimte te creëren voor andere met stoute plannen.
22-07-2016 13:34
Er komen nog twee astanas aan!
22-07-2016 13:34
Onbegrijpelijk dat Trek niemand mee stuurt. Dit is duidelijk onderdeel van een plannetje om na de Bisanne Aru met vliegende vaart aan de voet van de slotklim af te zetten.
22-07-2016 13:34
Go Wilco
22-07-2016 13:34
Het is ook wel weer megagrappig. TLJ op Instagram de hele tijd foto's posten: Wilco die wakker wordt, Wilco die eet, Wilco in de auto, Wilco op de rollen en allemaal met hashtag #wilcosday
Het is bijna hilarisch!
Die Wilco heeft ons mooi allemaal bij de neus, inclusief de TLJ ploegleiding.
22-07-2016 13:34
Nou jongens, de Astana week is begonnen
22-07-2016 13:34
nog 2 astana's op komst
22-07-2016 13:35
Gaat astana deze etappe redden? Niet mijn ploeg maar ze maken wel oorlog. En dit is zo typisch het handelsmerk van deze ploeg. Iedereen kan dit voorspellen. Wat je er ook van vind dit is de beproefde taktiek.
22-07-2016 13:35
Mooi, actie!
22-07-2016 13:35
Komen er nog twee aan. Fuglsang en Aru.

Volgens mij heeft Rodriguez Zakarin erbij gekregen.
22-07-2016 13:35
@beni, welkom in de wielerwereld zonder (met minder) doping. Dat kan gewoon niet meer.
22-07-2016 13:35
Kelderman hallo!
22-07-2016 13:36
@ horsm: nou kijk. Kelderman kwam voor de etappe en ontsnappingen naar deze Tour, zie men vooraf. Dit is zo'n beetje dan wel de laatste kans om deze Tour niet als een nachtkaars te laten uitgaan. Want in de afdaling morgen gaat hij (denk ik) geen potten breken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.