Tour 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 22 juli 2016 om 12:55 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de negentiende etappe

De Tour de France trekt vandaag in deze negentiende etappe naar de Mont Blanc. De renners moeten in een relatief korte etappe van 146 kilometer vier grote cols bedwingen.

De rit van vandaag nodigt uit te kijken, met name het einde is interessant. Het begin van de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc is zwaar. De eerste kilometer gaat zelfs aan 12,9 procent omhoog. Voor renners die alles-of-niets willen spelen is dit een ideale plaats om aan te vallen. Ook daarna blijft het lastig, met over de gehele berg een gemiddelde stijging van acht procent. Om duimen en vingers bij af te likken!

De rit is vanaf 13:10 uur van start tot finish live te volgen op televisie via de NOS, Sporza en Eurosport. De aankomst wordt verwacht tussen 17:09 en 17:39. Bespreek hier het verloop van de koers.

TDF16_PROFILS-ETAPE_19

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 19

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
586 Reacties
22-07-2016 13:21
De dag van kelderman :-) Heeft de moeite niet genomen om mee te springen. Gelukkig ten Dam er wel bij. Je zag Bennet al voorin zitten. Er werd ons vuurwerk beloofd. Dat wordt weer paar uurtjes wachten....

Edit: grappig voor de start roept zeeman nog dat ze er echt alles aan gingen doen kelderman in die kopgroep te krijgen. Mwah mwah mwahhhh.
22-07-2016 13:22
De bekende namen in de kopgroep. Ik mis alleen Pauwels en Zakarin.
22-07-2016 13:22
Dit is toch hilarisch. Ten dam zegt ook voor het eerst: ik ga maar eens aanvallen. En zit er direct bij. Kelderman roept het al 3 maanden lang en nog niet 1x gelukt.

Dat slechte benen verhaal kan ook niet, als jongens als Matthews mee kunnen.. Dan ga je maar gewoon mee en laat ga je er bij de eerste serieuze berg af, ben je iig 1x mee geweest.
22-07-2016 13:22
Dit jaar is de Tour is per definitie saai. Het is een beetje hetzelfde als naar een marathon kijken of de avondvierdaagse, spannend!
22-07-2016 13:22
LTD ftw!! :-)
22-07-2016 13:23
Zullen we afspreken dat we voor vandaag een streep onder Kelderman zetten? Morgen kunnen we weer onszelf opvreten. Hij moet wel iets hebben, net als Pinot die ook ziek bleek.
22-07-2016 13:23
Geweldig gave eerste 25 km, splijtende demarrages. Not.
Kelderman niet, hij is aan het vervellen.
Astana wel.
Het gaat wel hard aan de koppies te zien.
22-07-2016 13:23
@Vlek: Ja ik had eigenlijk ook 2 a 3 Astana's verwacht. Alleen Lutsenko lijkt me niet genoeg voor een coup poging
22-07-2016 13:24
Joepie, de volgende kopgroep en dat wordt dan weer 4 uur kijken naar groeiend gras, mega saai!!
22-07-2016 13:25
Mensen die denken dat Het nog toeval is Kelderman er niet hahahahaha
Slaap lekker verder , contract niet verlengen bij de ploeg zou ik zeggen .....(
22-07-2016 13:25
Bijna elke keer deze tour hebben de aanvallers gewonnen. Wie gaat er vandaag winnen? Rolland, Buchmann? Hopen op LTD.
22-07-2016 13:27
Curvers op kop van het peloton, dat moet wel heel zacht gaan ;)
22-07-2016 13:27
Dit lijkt me toch een moment voor de ploegleiding om ballen te tonen. Laat Wilco er maar achteraan rijden, desnoods solo. Of haal hem uit koers.
22-07-2016 13:28
Rustig aan jonges met Kelderman:) Het is pas bijna 13.30uur, laat die jongen eerst rustig wakker worden. Hij gaat straks op de col van 1e categorie in de tegenaanval en rijdt dan in 1 ruk naar de kop.
22-07-2016 13:28
Kelderman moet maar lekker een paar jaar gaan knechten bij SKY
22-07-2016 13:28
ik hoop niet dat lidl in het peloton komt.
is van scientology church
22-07-2016 13:28
Zitten er 20 man in de kopgroep, gaat het over iemand die er niet in zit, en er wordt alweer geklaagd over het commentaar en de saaiheid en toch kijken en luisteren. Ik ga vandaag maar even de etappe volgen zonder WF erbij, goeiedag zeg.
22-07-2016 13:28
Haha... Ben een paar dagen weg, en bij terugkomst blijkt heel wielerflits nog over Kelderman te chatten. Zou dit echt het interessantste in koers zijn??? Wordt het niet eens tijd om het vergrootglas op iemand anders te richten???
22-07-2016 13:29
ah, Grivko wordt er nu ook gemeld. Het zou nog kunnen als Nibali, Kangert, Fuglsang, Rosa en Tiralongo op de Bisanne oorlog gaan maken. Hoop ik daar dan maar op
22-07-2016 13:29
Rolland gaat net als vorig jaar er nog met twee ontsnappingen voor zorgen dat hij top 10 gaan rijden, gebroken pols of niet.
22-07-2016 13:29
Dijkstra is weer in vorm: Martin en Alaphilippe kregen beiden het rode rugnummer, ik kan me niet herinneren dat dat eerder is gebeurd. Eerder deze week zei hij precies hetzelfde en toen zei Nelissen dat Hoogerland en Flecha beiden het rode rugnummer kregen na die val. Dat is Dijkstra nu alweer vergeten kennelijk.
22-07-2016 13:29
Bennett kijkt achterom waar Kelderman blijft*
*shit, nu doe ik het zelf ook
22-07-2016 13:31
Wilco kon niet anders zeggen maar er sprak totaal geen overtuiging uit, haal die jongen uit zijn lijden, staat er helemaal alleen voor lijkt t wel.
22-07-2016 13:31
Tja niemand heeft meer het keiharde uithoudingsvermogen helaas. De mooiste etappe die ik me kan herinneren was waarin de klassementsmannen Ullrich, Armstrong, Klöden, Rasmussen etc op de eerste col van de dag na zo een 25 km keihard gingen demarreren stuk voor stuk, geweldg was dat. Nu is iedere etappe hetzelfde... zolang mogelijk wachten en dan een klein gaatje proberen te slaan dus je kijkt 180 km voor niks want alleen de laatste 3-5 zijn leuk.
22-07-2016 13:32
Hoppa, Astana. Oefff, toch nog koers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.