Tour 2016: Volg hier de negende etappe
zondag 10 juli 2016 om 11:40 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de negende etappe

Vandaag staat de laatste, en tevens lastigste, etappe door de Pyreneeën op het programma in de Tour de France. De renners krijgen vijf pittige beklimmingen voor de kiezen. Spektakel lijkt verzekerd dus.

De slotklim van de dag is de imposante Arcalis (10,1 kilometer aan 7,2%). De weg naar de top brengt de renners naar een hoogte van 2240 meter. Wie hier wil meedoen voor de winst, moet geen angst hebben voor de ijle lucht. Op de top zijn veel punten voor de bergtrui te verdienen, aangezien het gaat om een klim van buitencategorie.

Goed nieuws voor de liefhebbers: je kunt het spektakel direct vanaf de start meemaken. De NOS, Sporza en Eurosport zenden de volledige etappe uit. De koers begint om 11:55 en eindigt naar verwachting tussen 17:19 en 18:05.

Links
Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 9

Livestream NOS (vanaf 11.50)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
617 Reacties
1 9 10 11 12 13 25
10-07-2016 13:43
Majka doet niks anders dan achterin hangen en eten. Hij laat zich niet door Dumoulin naar voren jagen. Bennett wel, maar van korte duur.

Contador zou met koorts zijn opgestaan, vanmorgen. Einde oefening.
10-07-2016 13:43
Koers lijkt voorlopig in een plooi, geeft de mogelijkheid voor F1. Max in de regen :).
10-07-2016 13:43
Dumoulin krijgt een drinkbus van de wagen van Lotto-Soudal. In zo'n grote groep kan je prima schuilen. Niet teveel kopwerk doen en sparen ala Cummings.
10-07-2016 13:44
valverde had zichzelf nooit terug moeten laten zakken,ze hadden sky kapot kunnen rijden !!
10-07-2016 13:45
Contador hele tijd bij de auto. Zal zo toch wel afstappen?
10-07-2016 13:45
Ik bedenk me nu ineens, zou het niet zo kunnen zijn dat de ploegleiders Contador adviseren om af te stappen. Hij wil zelf door, maar ploegleiding vindt het niet slim. Ik denk dat dat het is.
10-07-2016 13:47
Nee, ze hadden SKY niet kapot kunnen rijden, er reden een heel pak meer SKY mannen dan dat er vooraan gekoerst werd.
10-07-2016 13:47
@jp. oosterhout

Onzin, Stannard reed het gat in zijn eentje dicht. Niemand in de kopgroep wilde kopwerk doen.
10-07-2016 13:48
Contador zal er op 1 van de volgende klimmen wel helemaal af moeten en dan stapt hij natuurlijk af, Contador in de bus binnenkomen ? Heb ik nog nooit gezien.
10-07-2016 13:48
Opgave contador, met koorts kom je niet in andorra natuurlijk.
10-07-2016 13:48
[quote]paulis01 - 10 juli 2016 om 13:36
Als je deze Tour vergelijkt met de Giro laatst, wat een ongelooflijk verschil en hoe veel meer spanning en kijkplezier had ik bij de Giro. In dit soort etappes zaten de klassementsmannen al vaak op de eerste berg alleen waardoor je eerlijke gevechten krijgt een vol op spanning en verrassing.[/quote]
Ik lees dit vaker afgelopen dagen, maar in deze fase van de ronde reden de klassementsrenners in de Giro nog netjes bij elkaar, terwijl een kopgroep ver ervoor om de etappezege streed. Laatste 10 dagen waren inderdaad heel interessant, maar dat kan deze Tour natuurlijk ook nog komen.
10-07-2016 13:50
Ga gewoon voor de vuelta Alberto!
10-07-2016 13:51
Blijft deze kop groep vooruit?
10-07-2016 13:51
zoek zelf je renner https://tourdefrance.livetracking.dimensiondata.com/#/stageprofile
10-07-2016 13:52
Bennett in de kopgroep was gepland zegt Frans Maassen.
10-07-2016 13:53
Op de Frans wordt gemeld dat het peloton wellicht au grand complet is.
10-07-2016 13:56
@alle mensen die wielrennen niet begrijpen:

Je kan ook de samenvatting kijken. Alleen maar actie en spectakel. In het echt is meer dan 3000km wedstrijd in 3 weken op het hoogste niveau wat minder rechtlijnig.

En dat vind ik juist mooi, verhalen in verhalen in verhalen.
10-07-2016 13:58
Ik zit me te verheugen op Aru, al een dikke week volledig onder de radar zonder een steek te laten vallen, fris ogend en met 2 (normaal gesproken) toppertjes van zijn team in de kopgroep. Rosa was tot nu toe helemaal nergens maar wie weet hebben ze een SKY'tje gedaan en hem laten chillen, LLS is altijd super. Wie weet, wie weet...
10-07-2016 14:00
Dit is slaapverwekkend,jammer begon goed
10-07-2016 14:02
@Guushovd, wees gerust, er zijn er meer die zitten te genieten hoor. Maar soms mag de vlam in de pan. Heerlijk op zo'n landerige zondag in de tuin in de schaduw een beetje tour genieten.
Onthaasting puur!
10-07-2016 14:03
Dylan vraagt of ze niet even een col kunnen schrappen.
10-07-2016 14:04
Groenewegen gevallen vandaag?
10-07-2016 14:04
Is Groenewegen gevallen?
10-07-2016 14:04
@ RV
Wat te denken van Porte die van Froome weg mag rijden op de slotklim en zo weer in de top 10 komt. Gaat movistar hem terughalen ? En dan Aru en Tj mee brengt ?
10-07-2016 14:05
Net maar even een 10 Euro unibet je op pinot gezet
1 9 10 11 12 13 25

Om te reageren moet je ingelogd zijn.