Tour 2016: Volg hier de negende etappe
zondag 10 juli 2016 om 11:40 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de negende etappe

Vandaag staat de laatste, en tevens lastigste, etappe door de Pyreneeën op het programma in de Tour de France. De renners krijgen vijf pittige beklimmingen voor de kiezen. Spektakel lijkt verzekerd dus.

De slotklim van de dag is de imposante Arcalis (10,1 kilometer aan 7,2%). De weg naar de top brengt de renners naar een hoogte van 2240 meter. Wie hier wil meedoen voor de winst, moet geen angst hebben voor de ijle lucht. Op de top zijn veel punten voor de bergtrui te verdienen, aangezien het gaat om een klim van buitencategorie.

Goed nieuws voor de liefhebbers: je kunt het spektakel direct vanaf de start meemaken. De NOS, Sporza en Eurosport zenden de volledige etappe uit. De koers begint om 11:55 en eindigt naar verwachting tussen 17:19 en 18:05.

Links
Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 9

Livestream NOS (vanaf 11.50)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
617 Reacties
1 8 9 10 11 12 25
10-07-2016 13:29
Valverde is geen lafbek, die niet meewerkende vluchters zijn dat eerder.
10-07-2016 13:29
Valverde is totaal geen lafbak maar kon geen kant op :

A : SKY draaide te hard erachter
B : De mede-kopgroepgenoten weigerden simpelweg mee te rijden met Valverde als beste man / loden bal erbij.
C : De andere Movi's vooraan kunnen daar beter nog even blijven.

Hij kon niet anders, Valverde rijdt vaak genoeg zuinig/berekenend/laffig maar deze tour doet hij vooralsnog zijn opperste best, dat valt me erg mee. Ook heeft hij zelf niet veel energie verspeeld en kan hij straks nog eens iets ondernemen
10-07-2016 13:29
Etappe gelijk een stuk minder spectaculair zo, jammer van Valverde
10-07-2016 13:30
Waarom zouden die vluchters in hemelsnaam gaan helpen als je weet dat Valverde er bij zit. Je bent echt oliedom als je dan gaat helpen.
10-07-2016 13:30
Heel logisch dit, nu heet Nairo zn "springplankjes" Anacona en Herrada nog voorop en hebben ze de Sky train toch al wat brandstof laten verbruiken.
10-07-2016 13:31
Jammer dat ze bij IAM voor Frank lijken te kiezen, Clement lijkt me toch een stuk beter in vorm.
10-07-2016 13:31
Toch een tegenvaller. Was mooier geweest als die vluchters hadden meegedraaid met Movistar. Sky inmiddels weer bijna compleet en dus touwtjes weer strak in handen. Als geste krijgen de vluchters nu meer lucht.
10-07-2016 13:31
Snap alleen niet dat Clement voor Frank rijdt. Clement lijkt me toch een stuk sterker op dit moment.
10-07-2016 13:32
rijdt IAM niet voor pantano?
10-07-2016 13:33
@Spaakje
Inderdaad. Gisteren kon Frank hem bergop ook amper volgen.
10-07-2016 13:33
@RV Jawel hij had ook gewoon kunnen weigeren zich terug te laten zakken. Eens kijken of zijn medevluchters echt het peloton helemaal terug wilden laten komen.
Jammer voor de koers dit, en eigenlijk gun ik het deze vluchters geen van allen. Je sloopt Sky alleen door de handen ineen te slaan.
10-07-2016 13:34
Dit bericht is verwijderd
10-07-2016 13:34
Goed nieuws voor Pinot en Sagan in de jacht op de truien. Zie nu pas dat ook Diego Rosa in de vlucht zit, hou die maar in de gaten!
10-07-2016 13:35
@jacques, Pantano zit alweer in het peloton.
10-07-2016 13:35
Perichon en Fonseca gaan te laat binnenkomen denk ik. Rijden op 6 minuten.
10-07-2016 13:35
EN Dumoulin profiteert :)
10-07-2016 13:36
Dappere poging van Contador en Valverde om voor de verandering iets spontaans en verrassends te laten gebeuren in de Sky Tour de France, mocht helaas niet baten...

Als je deze Tour vergelijkt met de Giro laatst, wat een ongelooflijk verschil en hoe veel meer spanning en kijkplezier had ik bij de Giro. In dit soort etappes zaten de klassementsmannen al vaak op de eerste berg alleen waardoor je eerlijke gevechten krijgt een vol op spanning en verrassing.

Tis zo simpel, maak die teams nou eens wat kleiner..
10-07-2016 13:36
Dat commentaar op de NOS is toch verschrikkelijk soms. Eerst de renners in de kopgroep ophemelen omdat ze niet meewerken met Valverde. En dan Valverde vervolgens doodleuk afzeiken omdat hij het beu is.

Man man.
10-07-2016 13:36
De ene Stannard is de andere niet. Die van Sky ment het peloton, zijn concollega van Movistar rijdt met een kratje bidons de vangrails in.
10-07-2016 13:37
Schakel gelijk terug naar Wuyts,ze zijn weer in de lucht.
10-07-2016 13:37
Waarom zou je niet Valverde helpen? De groep was groot genoeg om het van Sky en BMC te winnen. Niet 'oliedom' maar avontuurlijk. Het is een commerciële sport, ze moeten aan de kijkers denken en die eisen spektakel. Nu zet iedereen de tv uit.
10-07-2016 13:38
Waarom wordt er uberhaupt nog met tubes gereden?
Hoogwater trouwens, rubberboot kwam bijna tegen de vangrail.
10-07-2016 13:39
@Velo

Had gekund. Maar die gasten boeit het echt niet of ze Sky slopen of niet, als ze daarbij hun eigen kansen vergooien. Het is niet het hele peleton tegen Sky, zoals je misschien denkt. Iedereen probeert een iets te halen waar ze degelijk kans op hebben. Wat maakt het voor hun uit of Froome of Quintana nummer 1 AK staat?
10-07-2016 13:39
Thanx, Beni. José for president.
10-07-2016 13:42
Groenewegen ook terug? Zag net wel Cav in beeld
1 8 9 10 11 12 25

Om te reageren moet je ingelogd zijn.