Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht
zaterdag 4 juli 2015 om 13:45 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht

Het is eindelijk zo ver: vandaag gaat in Utrecht de Tour de France van start met een individuele tijdrit over 13,8 kilometer. Alle ogen zijn op Tom Dumoulin gericht om voor het eerst sinds 26 jaar weer een Nederlander in het geel te krijgen. Kan hij het waarmaken?

Daniel Teklehaymanot vertrekt om twee uur als eerste van het startpodium aan de Truus van Lierlaan. De Eritreër van MTN-Qhubeka gaat in een lus richting het oosten en rijdt onder meer langs Stadion Galgenwaard, het Spoorwegmuseum, de universiteit (Science Park) en over de Maliesingel (dicht bij de Domtoren). De eindstreep ligt getrokken tussen de Jaarbeurs en het Centraal Station.

Tom Dumoulin begint om 16:25 aan zijn rit tegen de klok, ruim voor de overige favorieten. Vincenzo Nibali is om 17:17 de laatste die van het startpodium vertrekt. Wie pakt het eerste geel? De tijdrit is vanaf het begin te volgen via de NOS, Sporza en Eurosport.

Onze redacteuren Maxim Horssels en Youri IJnsen zijn in Utrecht en twitteren mee over de koers. Volg hier hun bevindingen:


Links
Starttijden
Deelnemerslijst
Website organisatie
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream (NPO)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
519 Reacties
04-07-2015 15:42
Grivko komt niet aan de tijd van Gesink hoor.
04-07-2015 15:42
Superleuke proloog en het beste gaat nog komen. Inmiddels is ook NOS al een tijdje te doen. Dionne 'mies bouwman' de graaf moet ik echt niet elke dag gaan zien en horen. Lieve meid hoor, daar niet van...
04-07-2015 15:44
Denk dat Gesink nog top 15 gaat rijden.
04-07-2015 15:44
Jungels 15e tussentijd op 15 seconden.
04-07-2015 15:45
Enige winnaar vandaag is de westen wind, morgen meer gelijke kansen.
04-07-2015 15:45
Ik kijk en luister altijd naar Sporza, ik vind Jose en Michel bijzonder prettig commentaar geven....
04-07-2015 15:46
@jerteg
Ik had vooraf gehoopt op top 30 voor Gesink. Dikke top 20 lijkt erin te zitten.
04-07-2015 15:48
@schipperaar
Euh... er staat al de hele tijd een zwakke of matige westenwind. Uit de metingen blijken geen grote schommelingen.
04-07-2015 15:49
Ik had vooraf gehoopt wat meer renners van t schavot af te zien rijden. NOS vergeet de sport te verslaan.
04-07-2015 15:50
Mijn gevoel zegt dat Kwiatkowski dit gaat winnen maar we zullen zien ;d
04-07-2015 15:50
Wie lag er nou tegen het wegdek aan?
04-07-2015 15:50
Sporza commentaar kan ik in voorjaar wel pruimen, daarna minder. Het spot on Engelse Eurosport commentaar bevalt me vaak het best.
04-07-2015 15:51
@slumdoggy: De NOS is ook maar afhankelijk van de Franse regie, daarom komt elke Franse 'nobody' ook in beeld
04-07-2015 15:52
Ten Dam ook zeker niet slecht voor zijn doen, in zo'n korte tijdrit.
04-07-2015 15:53
Dit is totaal niet het ding van Ten Dam dus gewoon een normale tijd voor zijn doen
04-07-2015 15:53
@de oudste
Alles is beter dan Maarten Ducot. Die zit er nog vaker naast dan Jose Been.
04-07-2015 15:53
Ten dam weer fris druipend van de snot over de meet
04-07-2015 15:54
Hollenstein al een minuutje bezig hoop zometeen wel beeld van hem te zien
04-07-2015 15:54
altijd weer dat gezeur op de nos. voel je gewoon vrij om een ander net te kiezen en maak je niet zo druk.
04-07-2015 15:55
Balans tot nu toe: Dennis absurd sterk. De Nederlanders prima voor hun doen. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Jungels die in normale doen in een tijdrit van 13 kilometer voor hun eindigt.
04-07-2015 15:55
@ Slumdoggy

Bovendien moeten ze 198 renners uitzenden dus ik snap het heel goed dat ze er af en toe tussenuit gaan.
04-07-2015 15:56
@andriesw
Net wat je zegt, zwakke tot matige maakt een groot verschil. Niks ten nadele van jos maar dat zelfs toppers op meer dan 30 sec eindigen geeft al aan dat ze 2km minder hard gingen.
04-07-2015 15:56
Kruissie en Peter Winnen doen me aan elkaar denken, qua verschijning op en af de fiets. Herkenbaar?
04-07-2015 15:57
Schipperaar komt weer eens niet te begrijpen semi-cryptische opmerking doen. Er gebeurt helemaal niks raars met de wind, het is een geweldige tijdrit met eerlijke omstandigheden!
04-07-2015 15:57
Vind het wel mooi dat de NOS direct interviews hebben met de renners als ze over de finish komen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.