Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht
zaterdag 4 juli 2015 om 13:45 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht

Het is eindelijk zo ver: vandaag gaat in Utrecht de Tour de France van start met een individuele tijdrit over 13,8 kilometer. Alle ogen zijn op Tom Dumoulin gericht om voor het eerst sinds 26 jaar weer een Nederlander in het geel te krijgen. Kan hij het waarmaken?

Daniel Teklehaymanot vertrekt om twee uur als eerste van het startpodium aan de Truus van Lierlaan. De Eritreër van MTN-Qhubeka gaat in een lus richting het oosten en rijdt onder meer langs Stadion Galgenwaard, het Spoorwegmuseum, de universiteit (Science Park) en over de Maliesingel (dicht bij de Domtoren). De eindstreep ligt getrokken tussen de Jaarbeurs en het Centraal Station.

Tom Dumoulin begint om 16:25 aan zijn rit tegen de klok, ruim voor de overige favorieten. Vincenzo Nibali is om 17:17 de laatste die van het startpodium vertrekt. Wie pakt het eerste geel? De tijdrit is vanaf het begin te volgen via de NOS, Sporza en Eurosport.

Onze redacteuren Maxim Horssels en Youri IJnsen zijn in Utrecht en twitteren mee over de koers. Volg hier hun bevindingen:


Links
Starttijden
Deelnemerslijst
Website organisatie
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream (NPO)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
519 Reacties
1 9 10 11 12 13 21
04-07-2015 15:22
Misschien heeft iemand het al gevraagd, maar doet Dennis ook mee voor de witte trui?
Anders maakt Kelderman wel serieus mee vandaag. Kwiat moet nog natuurlijk maaroke
04-07-2015 15:23
Kruijswijk 18de op 20 seconden bij eerste tussenpunt
04-07-2015 15:23
Off: wat een foeilelijk tenue van SAXO ...
04-07-2015 15:24
Barguil verliest trouwens bijna een minuut op Kelderman en Gesink.
04-07-2015 15:24
@LL
Kwiatkowski reed vorig jaar 58.078 in een tijdrit van 13,6 km. Voor Malori en Martin trouwens.
04-07-2015 15:26
Ja sorry het ging over de Tour, niet álle tijdritten ooit.
04-07-2015 15:26
@nobrakes
Dennis doet inderdaad mee voor de witte trui.
04-07-2015 15:26
@nobrakes, ik denk dat Dumoulin ook mee doet aan het jongerenklassement.
04-07-2015 15:27
@TeamNL dat komt geloof ik door de afdaling ;)
04-07-2015 15:28
@nobrakes: Kelderman gaf net al impliciet aan dat hij Dennis op de Muur van Huy eraf wil gaan rijden en zijn witte trui dan strakker wil aantrekken op de kasseien. Daarna kan hij lekker gaan vechten tegen Quintana en Pinot etc. als de bergen zich aandienen.
04-07-2015 15:30
Dit bericht is verwijderd
04-07-2015 15:30
Kruijswijk 11de (gedeeld 7de)
04-07-2015 15:30
@Natrix maura: Wellicht is zelfs de gele trui mogelijk indien Lotto morgen waaiers probeert te trekken.
04-07-2015 15:30
Kruijswijk 11e tijd, ook goed zeg (en dat op de eerste dag!)
04-07-2015 15:30
Gesink lacht en lijkt ontspannen. Mooi om te zien.
04-07-2015 15:31
Kruijswijk ook goed, maar 12 s achter Gesink.
04-07-2015 15:31
Kruijswijk ook een prima tijd, iets beter dan ik had verwacht.
De weersomstandigheden lijken vanaf het begin nauwelijks te veranderen.
Dat er nu minder toptijden worden gereden ligt volgens mij gewoon aan de startlijst.
04-07-2015 15:33
De Lotto-Jumbo mannen rijden tot nu toe goede tijdritten en hopelijk lukt het ze samen een geweldige TTT te rijden later deze Tour.
04-07-2015 15:34
@ghostwriter: Vergeet dat parcours niet he. De laatste 2 kilometer zijn a 7%... Het is daar de hele tijd op en af. Wat dat betreft is het fijn dat ze Gesink, Kruijswijk, Ten Dam, Kelderman en Martens erbij hebben die dat laatste heuveltje prima aan kunnen. Vanmarcke, Emden, Leezer en Tankink de motoren op het "vlakke" daar.
04-07-2015 15:34
Tot nu toe beste tijden van TLJ. Op naar de dagzege in ploegenklassement?
04-07-2015 15:34
Echt die nieuwe tijdritfiets is een wereld van verschil voor LottoNL. Zie de Giro, het NK en nu dit (al worden ze hier werkelijk waar bijna omver geschreeuwd, geweldig).

Wat belooft dit voor de TTT?!
04-07-2015 15:35
Dit bericht is verwijderd
04-07-2015 15:37
Grivko op 14 sec. bij tussenpunt.
04-07-2015 15:39
Ik ben benieuwd hoe gehavend Hollenstein over een kwartier start.
04-07-2015 15:40
Ik hoop oprecht voor de noorderburen op TOM DUMOULIN!!! Hup hup Holland groeten vanuit België
1 9 10 11 12 13 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.