Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht
zaterdag 4 juli 2015 om 13:45 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht

Het is eindelijk zo ver: vandaag gaat in Utrecht de Tour de France van start met een individuele tijdrit over 13,8 kilometer. Alle ogen zijn op Tom Dumoulin gericht om voor het eerst sinds 26 jaar weer een Nederlander in het geel te krijgen. Kan hij het waarmaken?

Daniel Teklehaymanot vertrekt om twee uur als eerste van het startpodium aan de Truus van Lierlaan. De Eritreër van MTN-Qhubeka gaat in een lus richting het oosten en rijdt onder meer langs Stadion Galgenwaard, het Spoorwegmuseum, de universiteit (Science Park) en over de Maliesingel (dicht bij de Domtoren). De eindstreep ligt getrokken tussen de Jaarbeurs en het Centraal Station.

Tom Dumoulin begint om 16:25 aan zijn rit tegen de klok, ruim voor de overige favorieten. Vincenzo Nibali is om 17:17 de laatste die van het startpodium vertrekt. Wie pakt het eerste geel? De tijdrit is vanaf het begin te volgen via de NOS, Sporza en Eurosport.

Onze redacteuren Maxim Horssels en Youri IJnsen zijn in Utrecht en twitteren mee over de koers. Volg hier hun bevindingen:


Links
Starttijden
Deelnemerslijst
Website organisatie
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream (NPO)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
519 Reacties
1 2 3 21
04-07-2015 13:47
Het was even wachten, maar we gaan bijna van start. Ik verwacht 4 Nederlanders top 20:-)
04-07-2015 13:48
Hollenstein (IAM) is al gevallen. In botsing gekomen met een overstekende toeschouwer...
Gaat gelukkig nog wel van start.
04-07-2015 13:50
EINDELIJK GAAN ZE FIETSEN!!
04-07-2015 13:50
@avaski, dat moet goed te doen zijn: Van Emden, Kelderman, Dumoulin, Clement, Westra, Boom: zes mannen die een goede kans maken om in de top-20 te komen :)
04-07-2015 13:51
Iedereen veel plezier
04-07-2015 13:53
Yay, eindelijk
04-07-2015 13:54
Als het gaat regenen, met een van Emden die zo vroeg start, zie ik hem wel top 5 rijden als ik heel eerlijk moet zijn. En Kelderman heeft kans op top 10 dan.
04-07-2015 13:54
Iedereen een schitterende tour gewenst!!
04-07-2015 13:55
Helft van de Tour kan ik volgen door mijn toetsweek heen.. andere helft volgen op vakantie.. Flink balen dus.
04-07-2015 13:58
De minst attractieve grote ronde van het jaar gaat van start! Maar de openingstijdrit wordt dan weer wel vuurwerk! En wat een deelnemersveld! Ik denk Martin, Dennis, Dumoulin.
04-07-2015 13:58
Hulde voor Thijs Zonneveld, die zegt precies hoe het zit. Belachelijke actie van Astana, en lekker op het grootste podium ook. Super begin van de Tour, laat Dumoulin de sfeer weer doen omkeren!
04-07-2015 14:01
@stelvio-fan: Dan vergeet je Gesink nog, verwacht hem erg hoog. Geen idee waarom trouwens;-)
04-07-2015 14:01
Ze/we zijn eraan begonnen!
04-07-2015 14:01
Eindelijk! Een mooie tour gewenst voor alle Flitsers.
04-07-2015 14:01
Ik hoop dat iemand Rini wagtmans vraagt wat hij van het lars boom verhaal vindt. Hij is toch adviseur van astana.
04-07-2015 14:01
Teklehaimanot kan niet zo hard op het vlakke fietsen? Vuelta 2012 gemist?
04-07-2015 14:02
Er zijn net drie hele druppels gevallen in West Brabant.
04-07-2015 14:03
Onze Afrikaanse vriend moet nog wel wat aan zijn bochtentechniek werken.
04-07-2015 14:03
Die renner van MTN laat het parcours er lastig uitzien
04-07-2015 14:04
Iemand een goeie tracker?
04-07-2015 14:05
@Jannibal
Hierboven wordt je van alle gemakken voorzien.

Dat buienlijntje kakt een beetje in, dus wss zal het allemaal meevallen.
04-07-2015 14:05
met alle respect maar ik wil Tekle zien fietsen.
edit; al geswitched naar de belg
04-07-2015 14:07
Wat een lutsers bij NOS. Tour 2015 is onderweg maar ze gaan weer naar 1954 kijken ! Hopeloos.
04-07-2015 14:08
De wind lijkt nu iets te zijn afgenomen en is beperkt.
04-07-2015 14:08
Doe die voorbeschouwing dan van tevoren in plaats van tijdens de koers.... In plaats van dat potje beachvolleybal tussen USA en Brazil uitzenden...
1 2 3 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.