Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 23 mei 2018 om 13:10 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe

Voordat de 101e editie van de Giro d’Italia wordt beslist met een driedaagse passage door de Alpen, volgt er eerst nog een etappe door de regio Lombardije. De vraag van de dag is: gaan we sprinten of zegevieren de aanvallers? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Vanuit Riva del Garda gaat het over een afstand van 155 kilometer naar finishplaats Iseo. Al direct vanuit de start gaat het bergop met de klim naar Molina di Ledro (10 km aan ruim 5%), om vervolgens voor ruim tien kilometer op een plateau te blijven. Eenmaal afgedaald rijden de renners naar de tweede klim van de dag: de Lodrino (gemiddeld 5%).

Eenmaal boven volgt een relatief technische afdaling naar de derde en laatste klim van de dag: de ongecategoriseerde klim naar Polaveno (6 km aan 5%). Na een korte afdaling volgen nog 55 – relatief vlakke – kilometers tot aan de streep. Op 23,9 kilometer van de finish rijdt men het lokale circuit op, dat bestaat uit smalle wegen en passages door dorpjes. In de slotfase moeten nog een aantal rotondes worden genomen, wat de nervositeit ongetwijfeld zal vergroten.

De etappe begint om 13.25 uur, waarna tussen 17.00 en 17.25 uur de finish verwacht wordt. Eurosport begint even na 13.15 uur aan de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
253 Reacties
23-05-2018 16:31
En straks legt Viviani iedereen er weer op..
23-05-2018 16:31
@javier helemaal eens!!
23-05-2018 16:31
Wat is dat voor een achterlijke bocht met die oranje hekken
23-05-2018 16:34
Gewoon lof voor TLJ dat ze de koers in handen nemen, het proberen. Mochten ze het niet hebben gedaan en de kopgroep was weggebleven, was het weer gezeur dat ze niet meezaten..
23-05-2018 16:34
En daar gaan we weer, het is verdoeme nog twintig kilometer.
23-05-2018 16:35
Wordt weer vreemd gekoerst door de mannen van TLJ. Ze hebben niet de favoriet in huis vandaag, het is aan QST en Bora om het gat te dichten...

Viviani of Bennett lacht straks weer hard.
23-05-2018 16:36
@jessebudel Ze krijgen het niet onder controle en Poppeltje wint de pelotonsprint.
23-05-2018 16:37
Gesink trapt zich weer uit de naad in een nutteloze fase van de koers
23-05-2018 16:38
TLJ is toch een beetje het Sparta van het peloton. Iedereen vindt ze sympathiek, maar het lijkt echt nergens op wat ze aan het doen zijn.
23-05-2018 16:39
Wil net zeggen de kopgroep laten rijden, dat is slim. Gewoon goed hoe tlj de koers in handen neemt. Zitten Van Hoecke en Van Emden overigens nog wel in het peleton? Aangezien ik 6 tlj mannen tel op mijn kleine schermpje? Kan iemand mij dit vertellen.
23-05-2018 16:41
Voorin zitten lijkt me wel zo veilig, eigenlijk
23-05-2018 16:46
Iemand een livestream?
23-05-2018 16:46
Tom helemaal voorin, en dat moet want er gaan gaten vallen.
23-05-2018 16:46
[i]edit wf: laat anti-supporteren achterwege[/i]
23-05-2018 16:48
@ikbenprocycling wat een ziekelijke en domme reactie. Schaam je. Nooit, maar dan ook nooit wens je toe dat jouw tegenstander valt.
23-05-2018 16:48
http://tiz-cycling.stream/stream.php
23-05-2018 16:50
Kijk dit zijn mooie ontwikkelingen!
23-05-2018 16:51
tsja Robert, achter Brambilla zit je niet echt uit de wind natuurlijk
23-05-2018 16:51
Goeie move van Gesink, zorgt er netjes voor dat zijn ploeg even een paar kilometer niet hoeft te werken.
23-05-2018 16:51
Leve Stybar.
23-05-2018 16:51
@ikbenprocycling

Ik hoop dat je dit niet meent. Anders ben je niet helemaal goed wijs..
23-05-2018 16:51
Ah Gesink mee in de aanval/verdediging. Altijd je sterkste sprinter meesturen, toch (grapje).
23-05-2018 16:52
Waarom rijdt dat MS nou weer
23-05-2018 16:53
wat TLJ ook doet, t is nooit goed lijkt t... mooie overwinning, ereplaatsen, in de aanval, toptien renner hopelijk. quickstep gaat ook wel eens een gaatje dichten op 15 km ofzo. gewoon ervoor gaan!!!! ik kan wel tig ploegen opnoemen die niets gedaan en gewonnen hebben. ploegen met forse budgetten!!
23-05-2018 16:53
zeiknatte aankomst... hopelijk blijven we allemaal overeind

Om te reageren moet je ingelogd zijn.