Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 23 mei 2018 om 13:10 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe

Voordat de 101e editie van de Giro d’Italia wordt beslist met een driedaagse passage door de Alpen, volgt er eerst nog een etappe door de regio Lombardije. De vraag van de dag is: gaan we sprinten of zegevieren de aanvallers? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Vanuit Riva del Garda gaat het over een afstand van 155 kilometer naar finishplaats Iseo. Al direct vanuit de start gaat het bergop met de klim naar Molina di Ledro (10 km aan ruim 5%), om vervolgens voor ruim tien kilometer op een plateau te blijven. Eenmaal afgedaald rijden de renners naar de tweede klim van de dag: de Lodrino (gemiddeld 5%).

Eenmaal boven volgt een relatief technische afdaling naar de derde en laatste klim van de dag: de ongecategoriseerde klim naar Polaveno (6 km aan 5%). Na een korte afdaling volgen nog 55 – relatief vlakke – kilometers tot aan de streep. Op 23,9 kilometer van de finish rijdt men het lokale circuit op, dat bestaat uit smalle wegen en passages door dorpjes. In de slotfase moeten nog een aantal rotondes worden genomen, wat de nervositeit ongetwijfeld zal vergroten.

De etappe begint om 13.25 uur, waarna tussen 17.00 en 17.25 uur de finish verwacht wordt. Eurosport begint even na 13.15 uur aan de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
253 Reacties
23-05-2018 16:08
De kansloze Johny’s van de dag komen voor de verandering een keer niet allemaal uit de gastploegen... ze blijven wel even kansloos...
23-05-2018 16:08
Gesink op kop. Eens kijken of hij weer een kopman van MTS kan breken.
23-05-2018 16:09
Elia Viviani, oftewel 'het scheermes', rijdt volgend jaar niet bij Sunweb.
23-05-2018 16:10
Stop met rijden voor van Poppel aub TLJ.. die gaat weer derde worden en een slap verhaal ophangen na afloop..
23-05-2018 16:10
Tactisch weer onbegrijpelijk Lotto Jumbo...
23-05-2018 16:12
Peleton breekt door TJL, maar vergeten dat Bennett in groep twee zit.
23-05-2018 16:13
Ze rijden voor het klassement van Bennett, want ze rijden Van Poppel er doodleuk af.
23-05-2018 16:14
TLJ moet eens leren geduld op te brengen.
Laat Bora of Quickstep het toch lekker opknappen.
23-05-2018 16:14
Kom op Danny jongen!
23-05-2018 16:14
Hebben de renners bij TJL oortjes ?
23-05-2018 16:14
Dit snap ik ook niet echt van TLJ, dan kunnen ze straks beter een goede leadout proberen te verzorgen i.p.v. nu op kop te rijden.
23-05-2018 16:14
@uil
Battaglin rijdt met nr 1
23-05-2018 16:16
@VanSpringel: Ja, elk twee.
23-05-2018 16:17
Rijdt tlj niet is het niet goed, rijden ze wel is het ook niet goed. Wees eens wat minder zuur met z’n allen.
23-05-2018 16:18
Wout wint de Traguardo Volante.
23-05-2018 16:18
Bora en QS hebben de hele koers al hard gereden, dus ik ga ervan uit dat TLJ sws meer over heeft straks.
23-05-2018 16:18
Als Lotto Jumbo niet rijdt en de kopgroep vooruit blijft worden ze hoogstens 7de. Nu kunnen ze top 3 sprinten.
23-05-2018 16:20
De vier vallen toch wel terug met deze voorsprong ook als TLJ niet rijdt.
Kunnen ze beter in de laatste 10 km doen.
23-05-2018 16:20
Het valt me op dat er echt bizar weinig valpartijen zijn geweest deze Giro. Ben erg benieuwd waar dat allemaal aan zou kunnen liggen. Zeer goede ontwikkeling!
23-05-2018 16:21
Die Van Belleghem is ook weer op dreef hoor. "LottoJumbo heeft nog geen rit gewonnen." Battaglin gemist blijkbaar.
23-05-2018 16:23
Jammer dat TLJ ook Koen Bouwman opbrandt. Die zou de komende dagen nog iets van zich kunnen laten zien, i.p.v. in een sprintetappe zijn kruit verschieten.
23-05-2018 16:28
Van Belleghem zien we nog een keer terug als persvertegenwoordiger van een Belgische continentale ploeg gesponsord door een producent van medicinale visolie, en dan is het boeken toe.
23-05-2018 16:29
Ik begrijp TLJ ook niet - waarom niet het werk door de andere ploegen laten doen?
23-05-2018 16:29
@LB117: het is geen fraude wanneer je de schade laat uitkeren en de auto niet laat herstellen. Hij had immers schade geleden en die schade is vergoed. Of je het bedrag gebruikt voor het herstel van de auto of niet is je eigen keuze.
23-05-2018 16:30
@Jean Dumas
Ik hoop het voor die Jeroen van Ballegooijen.... krijg het niet meer opgebracht naar zijn commentaar te luisteren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.