Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 23 mei 2018 om 13:10 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe

Voordat de 101e editie van de Giro d’Italia wordt beslist met een driedaagse passage door de Alpen, volgt er eerst nog een etappe door de regio Lombardije. De vraag van de dag is: gaan we sprinten of zegevieren de aanvallers? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Vanuit Riva del Garda gaat het over een afstand van 155 kilometer naar finishplaats Iseo. Al direct vanuit de start gaat het bergop met de klim naar Molina di Ledro (10 km aan ruim 5%), om vervolgens voor ruim tien kilometer op een plateau te blijven. Eenmaal afgedaald rijden de renners naar de tweede klim van de dag: de Lodrino (gemiddeld 5%).

Eenmaal boven volgt een relatief technische afdaling naar de derde en laatste klim van de dag: de ongecategoriseerde klim naar Polaveno (6 km aan 5%). Na een korte afdaling volgen nog 55 – relatief vlakke – kilometers tot aan de streep. Op 23,9 kilometer van de finish rijdt men het lokale circuit op, dat bestaat uit smalle wegen en passages door dorpjes. In de slotfase moeten nog een aantal rotondes worden genomen, wat de nervositeit ongetwijfeld zal vergroten.

De etappe begint om 13.25 uur, waarna tussen 17.00 en 17.25 uur de finish verwacht wordt. Eurosport begint even na 13.15 uur aan de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
253 Reacties
1 5 6 7 8 9 11
23-05-2018 15:38
Poels maakt geen vrienden. Begrijp de frustratie ook wel. Lijkt duidelijk dat MS Poels niet wil laten rijden. Beetje zinloos om dan de vluchtkansen van de sterke mannen van de dag om zeep te helpen.
23-05-2018 15:39
Nu weer in de zon na de stortregen. Alles komt voorbij vandaag.
23-05-2018 15:42
Waarom willen ze Poels niet laten lopen..?
23-05-2018 15:43
Maar dat MTS Poels niet laat rijden is toch niet de schuld van Poels?
Hij staat ver genoeg, de laatste die bang moet worden van tijdwinst van Poels is Yates... Misschien zelfs wel de opzet van de aanval van Poels: MTS laten werken.
23-05-2018 15:44
Genoeg ploegen die Bora en MS na vandaag pijn willen doen...ik zou geen foutje maken als Yates zijnde...
23-05-2018 15:45
De Tour is een vorm van palliatieve sedatie, maar de Giro is zo leuk dat je bijna vergeet dat er een Nederlander in kansrijke positie staat.
23-05-2018 15:46
Ik volg Poels niet zo - als ze straks de heuvel over zijn wordt het toch gewoon weer een standaard sprintetappe waarbij Quickstep en Bora de kopgroep vijftig kilometer laten spartelen voordat ze de boel dichtrijden?
23-05-2018 15:49
Sky wil Scott zo veel mogelijk afmatten met het oog op de volgende berg-etappes.
23-05-2018 15:49
Hoe ver ligt Viviani achter? Bennett kan een gouden zaak doen voor de puntentrui.
23-05-2018 15:49
Weet iemand wat de achterstand van Viviani op het peloton is?
23-05-2018 15:50
Sunweb goed vooraan. Nog iets van plan?
23-05-2018 15:51
Horsm, ze zullen wel ms willen afmatten. Poels kan je vanaf dit stuk eigenlijk prima laten gaan. Bora ligt ook gewoon dwars
23-05-2018 15:51
Viviani zat er net toch weer bij?
23-05-2018 15:51
Poels vierkant door de bocht.
23-05-2018 15:54
Viviani zit er gewoon bij, vraag me alleen af of van Poppel er nog bij zit. Iemand daar enig idee van?
23-05-2018 15:55
Knees gaat even buurten. Ja zegt Nieve, we rijden vanzelf zo hard, met wind mee trap je zo 50 per uur met handjes bovenop het stuur. Dan kun je wel 55 gaan rijden maar dan kom je nog niet weg.
23-05-2018 15:56
Maar waarom zou MS nu meer afgemat worden als Poels in de kopgroep zit ipv een andere renner? Het wordt toch weer gewoon een vluchters-sprint etappe, maar nu met Poels op kop ipv een b-renner.
23-05-2018 15:59
Bekend Karsten hier een gevalletje verzekeringsfraude?
23-05-2018 16:01
Nouja, nu wel al 1:20. Poels en co zullen dus wel een dagje vooraan mogen bengelen. We zullen zien.
23-05-2018 16:02
BORA zal wel weer gaan rijden. Die gaan Poels geen minuten geven ivm de 11e plek van Konrad.
23-05-2018 16:04
@horsm omdat het forum hier vol zit van wishfull thinkers die willen geloven dat TD strax in de bergen Yates zou kunnen verslaan mano a mano ( dus zonder zijn ploeg) haha
23-05-2018 16:07
vlucht krijgt ineens weer wat kans...4 goede renners en het peloton al aardig verzwakt
Ook het draaien en keren speelt in het voordeel van de kopgroep.
23-05-2018 16:08
Er wordt gewoon gereden voor de sprint. Denk niet dat renners zich druk zullen maken om Poels.
23-05-2018 16:08
Gesink spaar je krachten aub...Poppel weer derde en jij te moe om aan te vallen
23-05-2018 16:08
Gesink op kop van t peloton?
1 5 6 7 8 9 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.