Giro 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 12 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zevende etappe

Na een etappe voor de aanvallers en puncheurs, mogen de sprinters zich opmaken voor alweer hun op twee na laatste kans op een ritzege. De zevende rit voert het peloton naar de Adriatische kust. Van Castrovillari gaat het over 224 kilometer naar Alberobello, wat het een van de langste etappes van deze honderdste Giro d’Italia maakt.

De eerste honderddertig kilometer zijn makkelijk te verteren voor doorgewinterde profs. Na de start gaat het eerst in dalende lijn naar Villapiana Lido, waarna er een kleine honderdtwintig kilometer over vlakke wegen gaan.

In Massafra ligt vervolgens de eerste tussensprint, waarna het geleidelijk aan omhoog gaat. Na 154 kilometer liggen er op de top van de Bosco delle Piatelle (vierde categorie) de enige bergpunten van de dag. In de zeventig kilometer die daarna nog volgen, gaat het over glooiende wegen naar Alberobello. Daar ligt de aankomst na een negentig graden-bocht – op vijfhonderd meter van het einde – op een oplopende finishstrook.

De officiële start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht rond 17:00. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
12-05-2017 13:45
De etappe overwinning in de Vuelta van Anacona
12-05-2017 14:02
Ik ben een paar jaar geleden naar Alberobello gereden om de Trulli te bekijken. De wegen er naar toe zijn redelijk gemakkelijk, maar in het dorp zelf is het draaien, keren en klimmen. Leuk stadje, mooie streek!
12-05-2017 14:07
@Crevaison: Een vriend en ik hadden vroeger wat met alle "elli's" in het peloton.

Elli, Lelli, Belli, Garzelli, Savoldelli etc.

En dan had je nog de verstopte elli's zoals pELLIzotti e.d. Kon je altijd leuke teams mee maken in PCM :)
12-05-2017 14:26
@thorsen: mager jaar voor je met alleen Martinelli en Pellizotti!
12-05-2017 14:28
Zo... nu op de kant en TLJ is gezien.
12-05-2017 14:28
[quote=thorsen]Kon je altijd leuke teams mee maken in PCM[/quote]Zoals Team JelliBelli :)
12-05-2017 14:31
tlj en sunweb hangen lekker achterin het peleton een beetje over koetjes en kalfjes praten
12-05-2017 14:45
Fonzi wacht niet op Ponzi.
Nu moet Ponzi heel erg huilen.

Foei, stoute Fonzi.
12-05-2017 14:47
Even wat belangrijkere zaken dan de Giro: Mathieu wint zn eerste mtb wedstrijd:
https://twitter.com/bemc_2012/status/863008961380929536
12-05-2017 14:53
@bartje
Fantastische streek, vreselijk dorp. Wat een 'tourist trap'. Voor iedereen die naar Puglia wil gaan; sla Alberobello over!
12-05-2017 14:55
Mathieu, de witte motor, wat een klasbak om zulke gerenommeerde namen achter zich te laten, benieuwd naar zijn tijdrit.
12-05-2017 15:04
@PedroDelgado:
Eens, was het minst leuke dorp daar. Cisternino is bijvoorbeeld al veel leuker met kleine straatjes en leuk uitzichtpunt.
12-05-2017 15:06
Dit bericht is verwijderd
12-05-2017 15:12
@klootje, etappe 5 ToC. Daar zat Groenewegen in de kopgroep.
12-05-2017 15:15
Dit bericht is verwijderd
12-05-2017 15:17
http://www.procyclingstats.com/race/Amgen_Tour_of_California_2016_Stage_5
Deze dus?
12-05-2017 15:18
TLJ weer lekker aan chillen achterin!
12-05-2017 15:20
Dit bericht is verwijderd
12-05-2017 15:21
@PD, Bertje,
Wellicht, maar als je op een eilandje woont aan de andere kant van de wereld is alles leuk. Zukke kekke huiskes hebben we hier niet :-) Alberobello was de enige stop onderweg voor het pontje naar Griekenland.

Ik refereerde eigenlijk aan de finish vandaag. Die kon echt wel eens link worden. Komen daar natuurlijk met een rotgang aan op redelijk makkelijke wegen en moeten dan op het laatst een beetje op en af door bochtige straatjes...
12-05-2017 15:22
@Lammestakker ze komen net terug van een plasstop van Steven. Niet meteen oordelen. Het is ook daarom geen vol gas in het peloton. Meer kopmannen maakte daar gebruik van. Dan kan je ook even rustig aan doen. Geen paniek.
12-05-2017 15:31
@thorsen
Elli en Lelli, de Jansen en Janssen van het wielrennen ;-)
In één of andere Tourrit lagen ze zelfs ooit als duo op kop.
12-05-2017 15:31
Hartslag Jungels 121, wattages qs werden verwijderd van Strava tijdens de waaierrit maar bij deze hartslag ligt zijn wattage waarschijnlijk niet hoger dan 250.
12-05-2017 15:38
Best interessant, zo'n saaie rit. Ik ben altijd wel van de wielertrivia. :D Mijn aandeel dan maar:
https://roadcyclinguk.com/sportive/thirty-inspirational-cycling-quotes-to-get-you-riding.html#vcxRtI19aLauwM7Q.97

@klootje kriekeljon / @LukasvdK Ik heb die klim vorig jaar als afdaling gereden. Was een makkelijk dagje. :)
12-05-2017 15:39
Ze rijden wel de meeste ritten langzamer dan het verwachte schema, blijkt. Wel fijn dat je dan nog wel meer kans hebt om nog een stukje van de rit mee te kunnen meepikken voor de televisie.
12-05-2017 15:49
Die tussensprint van Gaviria zag er wel weer heel makkelijk uit. Die heeft veel overschot na een week in z'n eerste grote ronde. Scheelt wel dat het tempo en parcours nou ook niet enorm uitdagend is geweest. Als ie in de 3 resterende massasprints goed eindigt lijkt me Stuyven kansloos voor paars. Die topposities in de sprintetappes tikken daarvoor te hard aan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.