Giro 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 12 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zevende etappe

Na een etappe voor de aanvallers en puncheurs, mogen de sprinters zich opmaken voor alweer hun op twee na laatste kans op een ritzege. De zevende rit voert het peloton naar de Adriatische kust. Van Castrovillari gaat het over 224 kilometer naar Alberobello, wat het een van de langste etappes van deze honderdste Giro d’Italia maakt.

De eerste honderddertig kilometer zijn makkelijk te verteren voor doorgewinterde profs. Na de start gaat het eerst in dalende lijn naar Villapiana Lido, waarna er een kleine honderdtwintig kilometer over vlakke wegen gaan.

In Massafra ligt vervolgens de eerste tussensprint, waarna het geleidelijk aan omhoog gaat. Na 154 kilometer liggen er op de top van de Bosco delle Piatelle (vierde categorie) de enige bergpunten van de dag. In de zeventig kilometer die daarna nog volgen, gaat het over glooiende wegen naar Alberobello. Daar ligt de aankomst na een negentig graden-bocht – op vijfhonderd meter van het einde – op een oplopende finishstrook.

De officiële start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht rond 17:00. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
12-05-2017 11:58
Gaviriaaa!
12-05-2017 12:05
Ferrari.
12-05-2017 12:16
De Bieee!
12-05-2017 12:17
Ponzi en Fonzi, mooi duo ;)
12-05-2017 12:20
Ik vind Fonzi en Ponzi lekkerder klinken. Wel opvallend dat Ponzi in de vlucht zit, had hem wel verwacht voor de sprint vandaag.
12-05-2017 12:21
Dus normaal gesproken gaan deze drie het niet halen, tenzij het peleton besluit er maar een extra rustdag van te maken.
12-05-2017 12:30
Ik mag toch aannemen dat Orica vandaag vol voor Ewan gaat, zoveel kansen zijn er niet meer voor de sprinters, dus lijkt me dat meer ploegen er een sprint van willen maken.
12-05-2017 12:31
Fonzi en Ponzi, dat klinkt toch een beetje als Bassie en Adriaan
12-05-2017 12:34
@thorsen en dan is Kozontchuk zeker de Baron? ;)
12-05-2017 12:34
Dit bericht is verwijderd
12-05-2017 12:36
Of zoals in dat nummer van Urbanus: "Fonske en Fronske".
12-05-2017 12:36
@Edjahh: of B-"ze moeten ook altijd mij hebben"-1-0-0 ;)
12-05-2017 12:40
Thorsen, onbewust bedoelde je denk ik eerder Peppi en Kokki of Mini en Maxi.

Bassie en Adriaan is wellicht de beste duonaam die ik ooit tegen gekomen ben, zonder al te opzichtige rijmelarij en alliteratie.

Appeltje eitje voor Ewan deze rit.
12-05-2017 12:42
(Kozontchuk is de Bassie en Adriaan vergelijking natuurlijk Robin het robotje: "Kijk-uit - Fonzi - - en - Ponzi... het - pe-le-ton (de-baron) komt er - aan.")
12-05-2017 12:51
Tot over een kilometer of 200!
Misschien in de finale nog een breukje in het peloton a.g.v. de bochten, smalle weggetjes of de opstekende wind....
12-05-2017 12:53
Off topic
Weet iemand waar de broek van Bassie is ?
Ja die heeft Adri aan
12-05-2017 12:55
LOL@ Kozontchuk elke dag in de vlucht... 1e of 2e keer?
12-05-2017 12:57
windkracht 5 schuin achter, kans op waaiers ??
12-05-2017 13:00
Off topic
Is Bassie alleen vandaag ?
Nee, daar komt Adri aan.
12-05-2017 13:02
Off topic
Is Adriaan alleen vandaag?
Nee, ik geloof dat ik Bas zie.
12-05-2017 13:07
Fonzi en Ponzi...
Leuk, maar kan nog niet tippen aan de kopgroep in de Tour van 1999: Elli, Lelli en Belli
Weet iemand nog welke etappe dat was?
12-05-2017 13:23
@Crevaison,
Weke etappe het was weet ik niet, maar als je dit soort dingen leuk vindt, mag je deze column niet missen: http://www.nu.nl/sport/1983078/nomen-est-omen.html
12-05-2017 13:25
Etappe 5
12-05-2017 13:32
Zo komen we die 200 km wel door :)
12-05-2017 13:34
Remmert Wielinga heeft dan denk ik wel de meest beroerde naam van het stel. Misschien dat hij daardoor ook niet in een peloton durfde te fietsen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.