Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 15:06
@RV

Als de ploegleider van Tom dat bevestigd dan zal het wel zo zujn toch?
26-05-2017 15:06
Niets aan de hand, alles sluit weer aan en op de slotklim is het ieder voor zich.
26-05-2017 15:07
@Italia
"Als er hier nu ook al regeltjes voor gaan komen wordt het langzamerhand net zo’n mietjessport als voetbal."

Je weet dat de ongeschreven regel dat je niet aanvalt tijdens een sanitraire stop al decennia oud is?
26-05-2017 15:07
Geurt Harm, het enige wat echt Nederlands is hier, is zeiken over Nederlanders.
26-05-2017 15:07
Ja, Tom zonder ploeg leidt in een grote ronde, wie won er het laatst een grote ronde zonder ploeg? Lemond in 89? Had wel een slimme ploegleider...
26-05-2017 15:08
Dit bericht is verwijderd
26-05-2017 15:08
[i]edit redactie: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten[/i]
26-05-2017 15:08
Quintana's motortje is veel te klein om een ontsnapping op touw te zetten en Tom heeft nog altijd een tijdrit in de benen van 30km if needed.
26-05-2017 15:10
Bauke en Kruijswijk hielpen Tom op belangrijk moment, evenals Yates en QS
26-05-2017 15:11
Dussssss, niets aan de hand, de koers gaat weer beginnen. Team Sunweb heeft heus wel een sterk team, alleen een kwestie van opstellen. (En niet vallen) Wat doet bijvoorbeeld een Oomen in CA? Ik begrijp dat Barguil in de tour wil rijden, maar als Sunweb een grote ronde wil winnen in een dominante stijl zal de hele top mee moeten doen...

Des te knapper als Tom het met dit, inmiddels gehavende team, toch gaat redden..
26-05-2017 15:11
Romāns Vainšteins,

Maar je kunt toch na de plaspauze niet meteen vooraan in het peloton zitten? Dat Tom achteraan bij het peloton aansluit is de logische consequentie van een sanitaire stop.
26-05-2017 15:11
@Hemelrijk,
Menchov won de giro van 2009 ook met een ploeg die snel loste.
26-05-2017 15:12
Zo, ik ga er eens lekker voor zitten. Nog iets gebeurd tot nu toe ;)
26-05-2017 15:12
even 5,- betalen op Eurosport en geen reclame te bekennen gierige zeurpietjes.
26-05-2017 15:12
Sporza;

"We zullen tot na de rit moeten wachten op de uitleg van Dumoulin om te weten wat er daarstraks misliep. Sunweb-manager Iwan Spekenbrink kan aan de Nederlandse journalist Thijs Zonneveld niet bevestigen dat Dumoulin aan het plassen was."
26-05-2017 15:13
Het zou mij nog benieuwen of Spekenbrink de waarheid niet net ietsie zijn voordeel opgedraaid heeft.

EDIT > Ah, hij wist het dus toch niet ? We weten het dus niet, haha.
26-05-2017 15:13
@boomhogerland heb je wel goed gekeken deze giro?
26-05-2017 15:14
Op deze manier krijgen we wel een vlotte finish
26-05-2017 15:15
@hemelrijk. Menchov! Werd zelfs Denis zonder ploeg genoemd.
26-05-2017 15:15
Hoop dat Dumoulin wel wat geleerd heeft van gisteren en dat zo'n grote mond niet echt slim is met nog twee bergetappes voor de boeg. Heeft vandaag het geluk gehad dat Kruijswijk en Mollema(hoe verrassend) zich ook hadden laten foppen. Anders was het na de rit huilie huilie geweest en was er weinig van die grote mond overgebleven. Nederlanders zijn er keer op keer toch een kei in om op de verkeerde momenten een grote mond te hebben.(ik ben overigens gewoon een Nederlander)
26-05-2017 15:15
Plaspauzes vinden nu eenmaal plaats als er niet wordt gekoerst, dat is al 100 jaar zo. Dan val je niet aan, net als tijdens de bevoorrading.
Mooie ongeschreven regels die de renners zelf handhaven.
Aanval tijdens een val, defect of lek ligt wat gecompliceerder, meestal als de koers nog niet is begonnen zullen de favorieten wachten, maar in volle koers ligt dat anders.
26-05-2017 15:15
@ RV: haha. Wie weet. Zodat de anderen voor TD ging rijden?
26-05-2017 15:16
[i]edit redactie: geen commentatoren bashen in volgtopics svp[/i]
26-05-2017 15:16
Dit bericht is verwijderd
26-05-2017 15:17
@Klootje
Briljant: Medellin-messina connectie

Om te reageren moet je ingelogd zijn.