Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 14:49
Respect voor nibali en quintana was na dinsdag al minder maar dit is wel kapot lag zeker als rojas bij Tom ging zitten om te melden waarneer hij ging plassen goed dat jungels niet meereed kruijswijk heeft toch een ploeg nu niemand meer meerijden met quintana en nibali hopelijk spreken froome en contador zich ook uit dit is zeer zielig hopelijk rijden ze in de vallei lek en verliezen ze 10 minuten. Erg lange zin ; )
26-05-2017 14:50
Toch benieuwd hoe 'het buitenland' hier op reageert. Logisch dat je als Nederlander helemaal pissed ben, maar dit heeft verder toch niks met chauvinisme te maken? Ieder weldenkend wielerfan zou nu toch moeten vinden dat Nibali en Quintana zich moeten schamen?
26-05-2017 14:50
@Tutu888
Dat lijkt me geen vraag.
26-05-2017 14:50
Dit bericht is verwijderd
26-05-2017 14:52
Rojas, de toiletjuffrouw is ook weer aangesloten...
26-05-2017 14:52
doet me trouwens denken aan de wielwissel van contador en astana 2 giros terug. Lijkt hier toch vaker te gebeuren als Italianen achter staan :P
26-05-2017 14:52
@ gilberto

De belgen zijn erg duidelijk in hun afgunst, en er verschijnen al tweets van renners en oudrenners die het om te kotsen vinden.
26-05-2017 14:52
Al ploeg genoten van Dumoulin terug gekomen kan maar half kijken door werk
26-05-2017 14:52
Toch slim van Tom die opmerkingen ri de Haai, die kon zich niet inhouden en beet gelijk, situatie nu geen verrassing meer voor Tom en Q geisoleerd
26-05-2017 14:53
@Sephiroth
Woeps, my excusses ik bedoelde @vevie.
26-05-2017 14:53
@gilberto: https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=Movistar_team&src=typd geeft een beetje een indruk.
26-05-2017 14:53
@Bennati_leopard
Haha Dumoulin wees op je hoede ;)
26-05-2017 14:53
@romain what ever. Prima rijders Nibali/quintana ? Ze komen niet eens in de buurt van Froome. 1 vs 1 zouden ze niet eens top 10 rijden.
[i]edit redactie: die laatste opmerking mag je achterwege laten[/i]
26-05-2017 14:53
Ach, door de actie van Nibali en Quintana heeft Tom er nu drie bondgenoten bij (TLJ, Trek en Orica) en waarschijnlijk ook Quickstep, want er zaten nog 2 mannetjes bij Jungels en Jungels zou vier plekken stijgen als het zou knakken achter, dus had makkelijk mee kunnen rijden.
26-05-2017 14:54
Feit is in ieder geval dat we naar de meest boeiende en spraakmakende grote ronde van de laatste jaren aan het kijken zijn. En Dumoulin is een verademing tussen de meestal neutraal blijvende toppers.
26-05-2017 14:54
Schijnt dat Rojas ook speciaal achter Tom moet rijden. Als hij windjes van Tom ruikt wordt er rekening gehouden met een nieuwe aanval ;)
26-05-2017 14:54
Zit die Traksel nou te verkondigen dat hij het wel snapt dat ze aanvallen bij een plaspauze van de roze trui? Weg met die vent bij ES. Is gewoon 'not done' om bij een pauze 130 km voor het eind op een vlak stuk aan te gaan vallen. Punt.
26-05-2017 14:54
@Robbie McEwan
Quintana & Nibali have been consistent in this #Giro100 - between them they have attacked at every moment you're not supposed to #newschool
26-05-2017 14:54
Kunnen de andere jongens van Sunweb ook weer tevoorschijn komen?
26-05-2017 14:54
Nu hopen dat we nog een situatie krijgen waarin Dumoulin iets terug kan doen voor TLJ en Yates. Om de beurt laten demarreren en alleen reageren als Nibali en/of Quintana erachteraan gaan of zo.
26-05-2017 14:54
Geweldig om op sociale media alle buitenlanders los te zien gaan. 1 ding is zeker, Tom heeft er in 1 klap veel meer aanhangers bij.
26-05-2017 14:55
Buitenlandse twitteraars zijn nu wel op de hand van Dumoulin en vinden dit ook niet kunnen.
Hopelijk kan Dumoulin de benen laten spreken op de slotklim.
26-05-2017 14:55
Nibali zijn wederopstanding kwam vorig jaar uit het niets, wie weet kan ie het nog een keer herhalen.
26-05-2017 14:55
Mocht er nog een keer een grote ronde starten in Nederland ben ik benieuwd naar de ontvangst van Movistar ;) Bier gooien gedoog ik dan :)
26-05-2017 14:55
@ KK > Dit heeft alles met sport te maken want liegen en bedriegen hoort daar ook bij evenals via trucs winnen wanneer je niet de beste bent.

Mij is het overigens in het geheel niet duidelijk of het nou idd een plaspauze was BTW, ik ben ook erg nieuwsgierig naar de verhalen achteraf. Het zou wel een noviteit zijn waar ze dan achteraf weer lekker kunnen twitteren en hashtaggen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.