Giro 2017: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 19 mei 2017 om 13:15 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de dertiende etappe

Vandaag staat de dertiende etappe in de Giro d’Italia op het programma. Voor velen is dertien een ongeluksgetal, maar de sprinters zullen maar wat blij zijn met deze dag. Het is voor de snelle mannen namelijk de laatste kans op een massaspurt.

De start is om 13:30, de finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport zendt de volledige rit rechtstreekse uit. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:

Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 13 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 13

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
19-05-2017 15:25
@Nederbelg,
Ik snapte lang niet waarom ze het onprofessioneel noemen, maar even verder zegt Addy Engels: "Het was jeugdige onbezonnenheid, waarbij hij het respect voor de Belgische driekleur en de sponsornamen op het shirt even uit het oog is verloren."

Dus het is blijkbaar onprofessioneel, omdat de sponsornaam niet goed in beeld kwam.
Maar hoe zit het dan in warme bergetappes? Dan worden ook vaak shirts opengeritst. Of regenjacks zonder sponsornaam.
En is Campenaerts op deze manier juist niet vaker in beeld gekomen met sponsornaam half in beeld?
19-05-2017 15:29
Ze houden de kopgroep wel erg dichtbij vandaag
19-05-2017 15:31
Over saai gesproken. Ik herinner me een Tour waarin Petachi vier etappes achter elkaar won...
Als ik terug kijk naar de Tour, vooral van flink wat jaren terug, dan was die echt veel saaier dan nu de Giro; dan had je een hele week van dit soort etappes als vandaag, met misschien nog een rijdritje of ploegentijdrit er tussendoor.
19-05-2017 15:36
@assen,
Bij de eerste 2 van Petacchi wist je nog niet dat het zo'n rijtje zou worden. En die vierde was echt spannend, als ik het me goed herinner. Kopgroep werd ongeveer in de sprint teruggepakt.
19-05-2017 15:41
De trein van Greipel rijdt nog stroever rond dan de Belgische spoorwegen
19-05-2017 15:42
@wortel, helemaal mee eens maar in de tour deden ze het niet alleen aan het begin. Erik Dekker heeft (in mijn geheugen) een keer solo een overwinning behaald en ermee het hele peloton buiten het tijdlimiet gereden om dat ze het lekker mak aan deden.
19-05-2017 15:46
Hahaha, Nikki Terpstra appte dat hij nog op de clou wacht in het verhaal van Koos
19-05-2017 15:49
@nb
Hij was niet helemaal 100% die dag maar was dat niet de opdracht?
19-05-2017 16:01
Lijkt wel dat er genoeg wind staat maar dat ze niet echt willen
19-05-2017 16:09
Net met die live data was te zien dat ze in het peloton onmeetbare hoeveelheden watt trappen.
19-05-2017 16:13
@Lurtz

Wie zou willen? Meesten hebben er geen team (Bahrein) of kopman( quintana,pozzo) voor en sunweb gaat geen risico nemen en sprinters willen een sprint. Misschien laatste km-ers dat q-step iets wil. Indien het kan.
19-05-2017 16:20
Quick en Orica

zouden het kunnen proberen
19-05-2017 16:29
Ai ai ai wat pijnlijk die samenwerking tussen Kroon en Van Belleghem:

Van Belleghem bespreekt de familie van Gaviria
Kroon (verbaasd):' Weet je dat nou uit jouw hoofd?'
Van Belleghem:' Ja, veel lezen en geen geheugen hebben als een goudvis.'
*stilte*
19-05-2017 16:29
Welja, net reclame als Greipel zijn favoriete muziek en film in beeld komen. We zullen het nooit weten.
19-05-2017 16:31
Voor TLJ zou het toch perfect zijn om mannen als pozzovivo op achterstand te rijden. Lijkt me dat ze toch voor die top 10 gaan met Kruijswijk. Hebben er een perfect team voor met die hardrijders als v Emden, Clement etc.
19-05-2017 16:36
Ik denk dat een hit van Bruno Mars uit 2012 in ieder geval niet het favoriete nummer van Greipel is.
19-05-2017 16:39
@Poeksel
Bloodhound gang-The Bad Touch dan?
19-05-2017 16:42
@ Il Cavaliere; Manman, wat een vaag figuur joh die van Bellegem! Weet de kleinste feitjes, maar een normaal gesprek voeren lukt hem nauwelijks... staat alweer op Engels.
19-05-2017 16:43
Greipel is denk ik van: Manu Chao - Bongo Bong.
19-05-2017 16:46
Greipel heeft net een nieuw album uit.
19-05-2017 16:48
Greipel maakt trouwens ook zelf muziek: https://www.youtube.com/watch?v=iG0YpduT_K8

Overigens wordt het nu mogelijk interessant in de koers.
19-05-2017 16:51
Waarom rijdt die motor met rode vlag de hele tijd voor het peloton uit? Dat doen ze normaal toch alleen bij gevaar ofzo?
19-05-2017 16:55
Er waren Giro's met 9x Petacchi als etappe winnaar. Dan is 1 zo'n saaie rit niets
19-05-2017 16:56
Ik mag hopen dat koers nu interessant wordt. Ik zit hier een videoclip te kijken waarin Greipel "fahre deinen traum" tegen me fluistert.
19-05-2017 17:12
Een paar van Sunweb versnelden, terwijl Dumoulin zich juist een paar posities terug liet vallen en naar zijn communicatie greep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.