Giro 2017: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 19 mei 2017 om 13:15 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de dertiende etappe

Vandaag staat de dertiende etappe in de Giro d’Italia op het programma. Voor velen is dertien een ongeluksgetal, maar de sprinters zullen maar wat blij zijn met deze dag. Het is voor de snelle mannen namelijk de laatste kans op een massaspurt.

De start is om 13:30, de finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport zendt de volledige rit rechtstreekse uit. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:

Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 13 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 13

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
19-05-2017 14:20
@barcasportz: "Tevens ook" is ook dubbelop.
19-05-2017 14:23
@friso, thanks, heb hem er bij gezet haha. Nog meer mensen die wat vinden?
19-05-2017 14:31
Naar aanleiding van het filmpje van Mollema op de NOS. Dumoulin is natuurlijk een absolute geweldenaar met een helden status die schitterend op de fiets zit en er qua uiterlijk ook behoorlijk mag zijn en ook nog goed in de interviews.

En dan heb je Mollema die gortdroog is met zijn lelijke, hoekige stijl en introverte boekenlees karakter... Echt een typische anti held. Maar wat zou het mooi zijn als hij deze Giro zou weten te winnen.
19-05-2017 14:31
Voor mij vind ik dit zelf als Wielerflitser en amateur-Neerlandicus persoonlijk geen tautologie.
19-05-2017 14:32
De gebruikelijke usance, van Koot en Bie
19-05-2017 14:33
Haha! Het escaleert volledig uit de hand. Of is dat ook niet goed ;)
19-05-2017 14:35
@laurent
-Het loopt uit de hand
of
-Het escaleert

Maar volgens mij een expresso dit ;)
19-05-2017 14:35
@barcasport "persoonlijk vind ik dat zelf wel een tautologie ja, bij nader inzien".
Je bedoelt waarschijnlijk: "persoonlijk zelf" is een tautologie. In jouw zinsconstructie is het nu ook een tautologie. Bij nader inzien vind ik "persoonlijk zelf" wel een tautologie.
19-05-2017 14:36
Wat wordt er in dat filmpje met Anton gezegd?
Heb geen geluid hier op het werk.
19-05-2017 14:36
@man(nen) met de hamer
"Ik ben geen Neerlandici" vind ik persoonlijk zelf tevens ook wel een heel erg bijzonder mooie.
Zelf ben ik dat trouwens overigens tevens ook al evenmin.
19-05-2017 14:37
@robo, dat is espresso gedaan, een grapje... :)
19-05-2017 14:39
@nederbelg
Da's koninklijk meervoud...
19-05-2017 14:41
Als ik het forum zo lees, lijkt het wel een sprint etappe!
19-05-2017 14:44
@FastFreddy
"Wij zijn geen Neerlandicus", zou een koninklijk meervoud zijn. "Ik ben geen Neerlandici" is eerder een van een meervoudige persoonlijkheidsstoornis getuigende enkelvoudsvorm ;-)

Even iets anders pluggen. Richard Plugge laat zich even gelden:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170519_02889708
"Die tijdrit had hij gewoon moeten rijden zoals elke andere renner. Met de rem erop, want de dag erna moest hij er staan voor Steven Kruijswijk. Daarvoor hebben we Campenaerts ook meegenomen naar de Giro, dat was dus geen verrassing. Zijn actie was niet professioneel” Heerlijk toch.
19-05-2017 14:48
De wind gaat opsteken en groeit uit tot een licht stormpje met wat plensbuien, waardoor het peleton in stukken breekt. De arme Quintana zwemt ergens in de laatste groep. Dumoulin stoomt door de plensbuien met Mollema harkend en stoempend in zijn wiel na een nieuwe meesterlijke zege.
19-05-2017 14:51
En toen werd je wakker...
19-05-2017 14:51
@robotour een beetje aan het dagdromen :P
19-05-2017 14:52
Ga4ia
19-05-2017 14:59
Nee, niet aan het dagdromen, alleen wachten op de goede wind volgens Sporza;)
Je moet toch iets als de Giro dit soort etappes uittekent zonder enige afwisseling in het decor.
Zelfs de etappes in Nederland met de Giro waren niet zo vlak en inspiratieloos als gisteren en vandaag.
19-05-2017 15:13
Maak me rond 5 uur maar wakker.
19-05-2017 15:13
Tja de ronde van Vlaanderen dan ook maar afschaffen daar was de winnaar op 100km van het eind ook al gekend.
19-05-2017 15:19
@AZH wat dat betreft is dit wel een heel spannende etappe. De kans is groot dat op 10 meter van de finish nog steeds niet duidelijk is wie er gaat winnen...
19-05-2017 15:23
@nederbelg
Lol
19-05-2017 15:24
Volgens Sporza waait het nogal op stukken in de finale...
19-05-2017 15:25
Deze etappes zijn inderdaad saai. Alleen hier op het forum wordt soms de intentie gewekt dat die saaie etappes van de laatste tijd zijn of vroeger minder vaak voorkwamen. Dit is echt niet zo, ik kijk al redelijk lang wielrennen en dit is van alle tijden. Vooral aan het begin van de grote rondes (meest in de tour) zijn er lange vlakke etappes. De pure sprinters moeten ook kansen krijgen namelijk. Het was zelfs een jaar zo in de Tour dat de vluchters zo langzaam reden (en dan pas op het eind gingen versnellen) zodat het peloton pas rond half 7 bij de finish was.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.