Giro 2017: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 13 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achtste etappe

Na de ietwat saaie etappe van gisteren biedt de Giro d’Italia vandaag een interessanter parcours. De laatste dertien kilometer richting Peschici bevat namelijk twee (ongecategoriseerde) hellingen, waardoor meer spektakel verwacht mag worden.

De Coppa del Formaro is de eerste van de twee. Deze helling is niet steil, maar de afstand van bijna negen kilometer gaan de renners ongetwijfeld in de benen voelen. Na een korte afdaling begint de weg op anderhalve kilometer van het einde weer omhoog te lopen. De laatste tweehonderd meter kennen zelfs een stijgingspercentage van tien procent.

Dat lijkt te zwaar voor de sprinters. Klassementsrenner zullen vandaag ook weinig interesse hebben in de ritzege met oog op de lastige bergetappe van morgen. Dat biedt dus kansen voor aanvallers.

Het peloton begint om 12:35 aan de wedstrijd, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport doet vanaf 13:00 live verslag, met ditmaal niet Michael Boogerd, maar Bobbie Traksel naast hoofdcommentator Jeroen Vanbelleghem. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
138 Reacties
1 2 3 6
13-05-2017 12:30
Is er al een kopgroep?
13-05-2017 12:36
basbelgie heb je eerst gelezen? ze starten om 1235 dan kan er om 1230 nog geen kopgroep zijn.....
13-05-2017 12:43
@djoriana In theorie kunnen er 3 te vroeg zijn vertrokken. Je weet maar nooit. BasBelgie wil gewoon alles uitsluiten.
13-05-2017 12:46
Grote kans dat we het vormen van de kopgroep vandaag in de uitzending gaan zien.
13-05-2017 12:48
Excuses! Niet op gelet.
13-05-2017 12:50
"iets met het stereotype belg bevestigen ?" ;)
13-05-2017 12:55
Zal wel pittig eerste uurtje worden als alle aanvallers er vandaag bij willen zitten.
13-05-2017 12:57
Joepie Jeroen Vanbelleghem alweer. Hoeveel blunders zal die vanmiddag weer maken? Die gast zou zichzelf eens moeten terug horen....de klemtoon altijd op het laatste woord van de zin....hoogst irritant. Fijne koers allemaal.
13-05-2017 13:02
@Folgie
Jij hebt ongetwijfeld ook zo'n kastje voor digitale tv. Bij Eurosport kan je dan het commentaar op Engels zetten hè. Hoef jij je er niet meer aan te ergeren, en nog belangrijker, hoef ik die dagelijkse kritiek op het commentaar niet steeds in het volg-topic te lezen. Als je toch wilt klagen over het commentaar, doe dat dan in het forum. Daar is een prima topic voor dat ik allang vermijd ;)
13-05-2017 13:02
Uitzending is pas om 13.15 uur op Eurosport ipv zoals wielerflits vermeldde 13.00 uur.
13-05-2017 13:20
Zoals te verwachten viel heeft Stuyven het geprobeerd maar hield Gaviria hem goed in de gaten. Het zou ook stom zijn van QS om de Belg te laten gaan (tenzij Gaviria ook mee is).
Sporza meldt zelfs "Het blijft knokken in de kop van het peloton. Gaviria en Stuyven, respectievelijk de leider en 2e in het puntenklassement, proberen samen weg te rijden."
Zou leuk zijn als ze met zijn tweeen weg kunnen rijden :)
13-05-2017 13:20
Ze gaan weer eens lekker hard 39.3 km in 43 minuten. Dat is 54km/u.
13-05-2017 13:20
samenvatting van de eerste 35 kilometer: Gaviria als waakhond van Stuyven, half peloton al een poging tot ontsnapping gedaan, iedereen samen.
13-05-2017 13:26
Zou me niet verbazen als de goede vlucht pas vertrekt op de San Angelo als ze zo doorgaan. Mocht dat zo zijn dan zullen het in ieder geval vrij sterke mannen zijn die meezitten en zie ik de overwinning naar de vluchters gaan.
13-05-2017 13:28
Nog kans op waaiers?
13-05-2017 13:28
We hebben waaiers.
13-05-2017 13:30
Grote groep weg, iets van 15 man.
13-05-2017 13:31
Groepje weg met o.a. De Buyst, Keisse, Ferrari, Barta en volgens mij ook Sbaragli.
13-05-2017 13:32
Het valt niet stil in het peloton! Heerlijk om dit ook eens te kunnen zien :-)
13-05-2017 13:34
Kom op man je doet nu toch geen reclame
13-05-2017 13:34
Break!
13-05-2017 13:34
Zit die motor nu ook in de kopgroep of wordt die niet meegeteld?

Hoe dan ook niet de gunstigste groep voor Cannondale.
13-05-2017 13:41
Luis Leon Sanchez! Serieuze man voor die kopgroep. Cannondale had daar eigenlijk op het wiel moeten zitten.
13-05-2017 13:42
Bora weer erg goed, zijn echt lekker bezig deze Giro.
13-05-2017 13:45
Veel te grote kopgroep. Als ze die ver weg laten lopen zien ze die nooit meer terug. En dan wordt het opnieuw een saaie etappe.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.