Giro 2017: Volg hier de achtste etappe
Na de ietwat saaie etappe van gisteren biedt de Giro d’Italia vandaag een interessanter parcours. De laatste dertien kilometer richting Peschici bevat namelijk twee (ongecategoriseerde) hellingen, waardoor meer spektakel verwacht mag worden.
De Coppa del Formaro is de eerste van de twee. Deze helling is niet steil, maar de afstand van bijna negen kilometer gaan de renners ongetwijfeld in de benen voelen. Na een korte afdaling begint de weg op anderhalve kilometer van het einde weer omhoog te lopen. De laatste tweehonderd meter kennen zelfs een stijgingspercentage van tien procent.
Dat lijkt te zwaar voor de sprinters. Klassementsrenner zullen vandaag ook weinig interesse hebben in de ritzege met oog op de lastige bergetappe van morgen. Dat biedt dus kansen voor aanvallers.
Het peloton begint om 12:35 aan de wedstrijd, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport doet vanaf 13:00 live verslag, met ditmaal niet Michael Boogerd, maar Bobbie Traksel naast hoofdcommentator Jeroen Vanbelleghem. Bespreek hier het verloop van de etappe.
Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)
Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)
Jij hebt ongetwijfeld ook zo'n kastje voor digitale tv. Bij Eurosport kan je dan het commentaar op Engels zetten hè. Hoef jij je er niet meer aan te ergeren, en nog belangrijker, hoef ik die dagelijkse kritiek op het commentaar niet steeds in het volg-topic te lezen. Als je toch wilt klagen over het commentaar, doe dat dan in het forum. Daar is een prima topic voor dat ik allang vermijd ;)
Sporza meldt zelfs "Het blijft knokken in de kop van het peloton. Gaviria en Stuyven, respectievelijk de leider en 2e in het puntenklassement, proberen samen weg te rijden."
Zou leuk zijn als ze met zijn tweeen weg kunnen rijden :)
Hoe dan ook niet de gunstigste groep voor Cannondale.