Giro 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 25 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Nog vijf finales te rijden voor LottoNL-Jumbo om een historische Nederlandse eindzege in de Giro d’Italia te boeken. Vandaag vervolgt de carovonaĀ haar weg naar Cassano d’Adda, vlakbij het hoofdkantoor van fietsenmerk Bianchi. Stevent Kruijswijk daar op een nieuwe roze trui af?

Die kans is zeer groot. Kruijswijk verdedigt namelijk een voorsprong van drie minuten op nummer twee Johan Esteban Chaves en gezien de vlakke etappe van vandaag moet de Nederlander zijn leidende positie normaal gesproken kunnen behouden. De sprinters zijn daarom vandaag aan het woord. Zonder kanonnen Marcel Kittel en AndrĆ© Greipel wel te verstaan, want die zijn allang weer naar der Heimat vertrokken. Wie van de ‘B-spurters’ duikt in dat gat?

De rit van vandaag start om 12.35, terwijl de aankomst ligt tussen 17.01 en 17.29. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending. Sporza doet dat om 16.00 na de Ronde van Belgiƫ, terwijl de NOS de voorkeur geeft aan Rolland Garros. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
208 Reacties
25-05-2016 13:45
@ klootje

Sowieso jammer dat het hier niet Amerika is qua sportbeleving. Vannacht weer met volle teugen geneuten van de NBA playoffs, wat een sport en wat een publiek!

Het feit dat de NOS niks uitzendt, de samenvatting max 3 minuten duurt en we niet overal over Kruijswijk horen doet bijna wat af aan de pret. Daarom is de Tour als wedstrijd toch nog het gaafste om te volgen, het leeft nou eenmaal veel meer. Terwijl de Giro als ronde an sich voor mij altijd de mooiste is!
25-05-2016 13:47
De kleerhanger
25-05-2016 13:50
Ik zat toch meer te denken aan een wat minder tactvolle bijnaam. Die rooie uit Nuenen of gewoon Steve. Zoals vroeger bij Jerry Springer: Steve! Steve! Steve!
25-05-2016 13:54
@LyndaLid

NBA playoffs zijn inderdaad genieten, geweldig hoe OKC na de Spurs nu waarschijnlijk ook de warriors uitschakelen. Met Westbrook en Durant als absolute entertainers. Prachtig.

OT: Prima dagje zo voor LottoJumbo
25-05-2016 13:54
De Rode Kater lijkt me perfect. Al was de Kleerhanger al langer zijn bijnaam natuurlijk (en erg passend). Maarja, waar komen andere bijnamen vandaan? (bijv. de Condor van Varsseveld en Vlinder van Maastricht).
25-05-2016 13:54
Een andere leuke bijnaam hier ergens op wielerflits gezien;
Steven Kruijs"boog"wijk
De Kruisboog
The Crossbow

Doel (tegenstander) in het vizier als een pijl er recht op af.

Andere leuke naam is ; The red arrow. De rode pijl.
25-05-2016 13:55
Il Appendiabiti
25-05-2016 13:55
Henk de Tank vind ik wel een mooie bijnaam voor Kruijswijk.
25-05-2016 13:59
Tintin=Winwin
25-05-2016 13:59
Dit bericht is verwijderd
25-05-2016 14:00
De Je-weet-wel-kater ;)
25-05-2016 14:01
Daar gaan we weer :)
25-05-2016 14:03
@ Lars

Ja bizar hoe alles nu loopt. Het was niet allemaal fraai vannacht, maar als Westbrook zo speelt en de role players als Robertson en Ibaka zulke cijfers neerzetten dan zijn ze praktisch onverslaanbaar. En dan hoeft Durant niet eens top te zijn.. Golden State moet ervoor zorgen dat Curry verdedigend niet meer op Westbrook komt te staan, want hij houdt gewoon geen energie voor zijn schot meer over.

Toronto verbaast vriend en vijand natuurlijk, die twee sterren speelden geweldig en Biyombo is opeens een van de beste rim-protectors in de NBA! Uiteindelijk wint Cleveland dat neem je aan gewoon, en ik hoop zó erg dat Lebron zijn titel in Cleveland pakt!

ON TOPIC: niets. Daar lullen we om kwart voor 5 wel over.
25-05-2016 14:04
Ik noem hem Garfield.
25-05-2016 14:04
The Ginger Kid
25-05-2016 14:05
En nu voor een beetje Naams humor; alan, alan alan. Steve Steve Steve!

https://m.youtube.com/watch?v=XGi3dowlFLE
25-05-2016 14:08
Perche non meglio dire : the pink panther(strikes again)?
25-05-2016 14:08
He has no soul
25-05-2016 14:11
Crush weak zag ik ergens voorbij komen
25-05-2016 14:12
De rode kater heeft wel een heel hoog Libelle gehalte. Doe dat maar niet.

Ik ben sowieso niet zo van de bijnamen, eigenlijk. Maar een bijnaam zou eigenlijk met zijn rijstijl te maken moeten hebben. Wat is er specifiek aan hem, behalve zijn brede schouders?
25-05-2016 14:14
De mooiste bijnaam tot nu toe heb ik gelezen in een column ergens: Het vierkant van Brabant.

Past goed bij de kracht die hij uitstraalt deze giro.

Verder inderdaad een matig ontsnapping, ik had een grotere groep verwacht. Maar nu kunnen we tenminste werken in plaats van de hele dag de browser refreshen om te kijken hoe het gaat.
25-05-2016 14:18
Ik neem aan dat Steven Kruisraket, die ik laatst bij een Belgisch dagblad voorbij zag komen, al eens genoemd is?
25-05-2016 14:18
Het vierkant van Nuenen

Edit: 'Het vierkant van Brabant' bekt idd wat lekkerder.
25-05-2016 14:19
Ik vind Kuifje heel leuk gevonden en een compliment van onze zuiderburen.
Doet recht aan zijn uitstraling.
25-05-2016 14:20
Blokkie

Om te reageren moet je ingelogd zijn.