Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
12-05-2016 16:52
@Hennie:

Thnx! Daar is ze, mijn blondine: http://i0.wp.com/www.valsusaoggi.it/wp-content/uploads/2016/05/img_8318.jpg?w=663

Maar... hoe héét ze nou..
12-05-2016 16:52
Wellensje
12-05-2016 16:52
Didier gaat. Hup Laurent.
12-05-2016 16:52
Lol wat word Wellens verheerlijkt bij Sporza zeg.
12-05-2016 16:53
1% kans op een zege vs 100% kans op 'niets', dan is het eerste wel slim toch LyndaLid. Wellens is een aanvaller, hiervoor is hij mee naar de Giro. Overigens is je '99% faling' volledig overdreven, maar dat weet je best.
12-05-2016 16:53
@JapieJapo
Ehm, Ligthart is in dienst van Wellens, dus ik denk dat die wel blij zou zijn
12-05-2016 16:53
en Dider gaat :D
12-05-2016 16:54
@cyclingbruh
Tamelijk logisch, niet?
12-05-2016 16:55
@ Raket
Idd, foutje van mijn kant...
12-05-2016 16:56
Mensen die vanachter hun pc verliefd worden op een rondemiss... Zucht.
12-05-2016 16:56
Zou wel hilarisch zijn als het peloton Wellens nog bijhaalt :D
12-05-2016 16:56
Hoppa actie, eindelijk :D
12-05-2016 16:56
Het moet nog wel even lukken natuurlijk, maar zo dom lijkt de move van Wellens niet te zijn. Als hij het ritje wint begint zijn palmares toch echt ergens op te lijken.
Heb vorig jaar Bert-Jan Lindeman nog een domme move zien maken in de Vuelta. Die ga ik toch niet snel vergeten...
12-05-2016 16:57
Dit gaat spannend worden voor Wellens, 5 minuten met een klim van nog 14km is niet veel. Astana gaat het lastig maken voor Tom, zoals beloofd.
12-05-2016 16:57
Elk jaar worden er ritten weggegeven. Polanc in 2015, Rogers in 2014, Navardauskas in 2013, Pozzovivo in 2012... Ik zie het probleem niet echt.
12-05-2016 16:57
@Zjoske

Tegenwoordig komen heel veel mensen hun liefde vanachter een schermpje tegen. Noem het, het nieuwe daten.
12-05-2016 16:57
@RaketVuist: yes... en het gaat hard nu
12-05-2016 16:57
Bij welke teammaat zit kruijswijk in het wiel? Iig nog een renner bij zich

Astana goed gegroepeerd op kop
12-05-2016 16:58
Roglic lijkt weer enigzins in orde.
12-05-2016 16:58
Knap van Wellens, zou mooi zijn als hij het beulswerk van Ligthart kan afronden...
12-05-2016 16:58
@tokstar

Logisch ja, maar wanneer Didier in de aanval gaat, en ze het over Wellens blijven hebben ook vervelend. Hier in Nederland net zo.
12-05-2016 16:58
Hij heeft wel een aardige muzieksmaak die Wellens
12-05-2016 16:58
Je moet je maar wielerfan durven noemen en de anvallende stijl van Wellens maar niets vinden.

Anonieme toptienplaatsen gaan een paar jaar mee. Ritzeges zijn voor het leven.
12-05-2016 16:59
Wat een luxe voor Steven. De hele Astana ploeg rijd voor hem op kop
12-05-2016 16:59
Ook al wordt Wellens nog gegrepen, lijkt het me toch gewoon al een goede move geweest te zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.