Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
12-05-2016 16:40
@ RV

Jij mag natuurlijk vinden wat je wilt, maar ik vind het duizend keer mooier als ik een landgenoot zie wedijveren tegen de groten der fietsers dan een keer vlucht succesvol zie afronden. Wellens verslaat nu (wellicht) Zhupa, Didier en Bisolti.

Doe mij dan maar een Kruijswijk die bergop strijdt tegen Contador, Landa en Aru. Of dit jaar tegen Nibali, Landa, Chaves en Valverde.
12-05-2016 16:42
Voorsprong terug naar 7 minuten, in een paar km. Verwacht nog steeds dat de 5 vooruit blijven, maar zullen uiteindelijk wel iets van 1-2 min overhouden.

Zhupa begint af te zien. Of hij doet een Voecklertje
12-05-2016 16:42
@ raketvuist

Mij best, maar daar ga ik je aan houden. Elke chasse-patat moet jij vanaf nu een slimme actie gaan noemen! :D
12-05-2016 16:43
@Lynda: dat sowieso. Dat niemand interesse heeft in deze rit, geeft de uiteindelijke ritwinnaar hier ook weinig glans. Blijkbaar vindt iedereen het een soort troostprijs.
12-05-2016 16:44
Linda, dimelo il suo numero of zoiets, uitgekookt als jij bent, gaat dat zeker lukken.
12-05-2016 16:45
@LL
Chasse-friet!

Overigens dwalen we van het onderwerp af. Degene die succesvol de namen van de rondemissen weet te googlen krijgt van mij de gouden scorito-tip voor morgen. Game on!
12-05-2016 16:45
@lyndalid
Dat ik geen aanval dom vind, betekent niet dat ik ze automatisch slim vind. ;) Met jouw logica is aanvallen alleen slim als de kans hoger dan 50% is dat je gaat winnen. Als renners die logica zouden toepassen zou je nooit weer een vroege vlucht zien en krijg je massaspurts bergop :p
12-05-2016 16:45
Dumoulin ziet er moe uit. Weinig slaap gehad door de roze trui denk ik. Daar had hij in NL ook moeite mee. Hoop dat hij er goed doorheen komt!
12-05-2016 16:46
pfff ga toch lekker naar je forum poultje met die ronde missen nasibal :D Kan je weddenschapjes gaan maken wie door welke miss wordt gekust (protip: wed niet op de meeste WFers).

Raketvuist: als een aanval noch slim noch dom is, hoe moeten we het dan noemen? normaal?
12-05-2016 16:46
Orica van kop af. Lampre weer op kop.
12-05-2016 16:47
En nu gaat Lampre weer op kop... Die zijn echt onbegrijpelijk bezig.
12-05-2016 16:47
http://www.valsusaoggi.it/la-miss-del-giro-ditalia-e-della-val-susa-giorgia-maritano-conquista-la-maglia-rosa-della-bellezza/
12-05-2016 16:47
[quote]en krijg je massaspurts bergop :p[/quote]

Dat hébben we ook vaak, en vandaar dat ik domme acties wel toejuich ;)
12-05-2016 16:48
Ja hoe raar dit, veel en veel te laat. Kan me hier dood aan ergeren
12-05-2016 16:49
Gemiddelde snelheid koplopers; nog geen 35 in het uur, kun je nagaan... en dan komt de slotklim nog
12-05-2016 16:49
@LyndaLid
Let's agree to disagree. We komen er niet uit ben ik bang :p
12-05-2016 16:49
@Sephirot

Scorito-tips leek de afgelopen tijd toch flink naar gehengeld te worden buiten dat forum. Als je dan een beloning aanbied moet het ook een aantrekkelijke zijn ;)
12-05-2016 16:50
Lampre is zo een 20km te laat :S snap inderdaad niet wat ze willen, voor de 6e plaats strijden? of hadden ze niet door dat er wat mannekes voorop reden?
12-05-2016 16:50
Oh mai, dankjewel hennie
12-05-2016 16:51
Als Wellens wint is het van Didier en Ligthart nog dommer...
12-05-2016 16:51
Gaat wel hard nu zeg
12-05-2016 16:52
Castelijns beukt naar de kop met de halve lottoploeg in zijn rug.
12-05-2016 16:52
Nou Nasibal, jij kunt leveren aan HennieK
12-05-2016 16:52
Wellens niet goed hoor bergop
12-05-2016 16:52
@nasibal
Giorgia Palmas, Pedrotti Barbara

Om te reageren moet je ingelogd zijn.