Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 21 mei 2016 om 10:49 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe

Hoewel er vandaag geen aankomst bergop is, wordt de veertiende etappe door velen beschouwd als de koninginnenrit in deze Giro d’Italia. Op het 210 kilometer lange parcours tussen Alpago en Corvara liggen zes Dolomietencols op de renners te wachten: twee van de eerste, drie van de tweede en één van de derde categorie. Al tien kilometer na de start begint de weg geleidelijk omhoog te lopen.

Andrey Amador rijdt in het roze, dat hij gisteren overnam van Bob Jungels. Kan Alejandro Valverde ervoor zorgen dat de trui bij Movistar binnen de ploeg blijft, of houdt de Costa Ricaan zelf stand? Of doet misschien Vincenzo Nibali of Steven Kruijswijk een greep naar de macht?

De etappe gaat om vijf over elf van start. Voor de geschatte aankomsttijd hanteert de organisatie een ruime marge. Die is ergens tussen 16.53 en 17.42 uur. Vanaf 14.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en de NOS. De uitzending op Eurosport begint om vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
513 Reacties
21-05-2016 15:27
Ja die 1.50 zegt me nog weinig, met de Giau voor de boeg.

Aan de andere kant, hij is bergop weg gereden van de rest.
21-05-2016 15:28
In Spanje ging hij ook van 100km aan, rijdt nu alweer 2 minuten weg en die achtervolgers zijn echt geen zoutzakken. De Rasmussen van het huidige peloton.
21-05-2016 15:29
[quote]Of gaat het alleen over vandaag? Daar had men hem na gisteren toch ook niet meer verwacht neem ik aan? Dan kan je ook niet tegenvallen.[/quote]
Het ging over vandaag en gisteren. Na de tegenvaller van gisteren zou je inderdaad kunnen stellen dat er vandaag niets anders dan een herhaling viel te verwachten viel. Aan de andere kant lag zijn finish na 126km en moest hij alsnog wat vroeg lossen.
21-05-2016 15:30
Ik gun Plaza de overwinning wel maar het is toch wel een beetje saai zo.
21-05-2016 15:33
@ vlek

Ja ik kan wel een beetje met je mee hoor. Maar je kan het ook omdraaien: het is een ardennenman, waarvoor Luik eigenlijk al te veel klimmen is. Dan heeft ie zichzelf eerder overtroffen in de eerdere "bergetappes" dan dat ie tegenvalt nu.
21-05-2016 15:33
Tjallingii rijdt toch ook weer een ontzettend sterke rit. Ik denk dat het gemiddelde gewicht van het peloton in vergelijking met dat van Tjallingii momenteel tien kilogram lager zal liggen.
21-05-2016 15:33
Plaza is vooral enorm goed in afbluffen, hij gaat dermate vroeg en hard dat de rest in twijfel schiet, gewoon heel slim. Als het hem lukt koop ik een petje om die voor hem af te kunnen nemen.
21-05-2016 15:34
Zijn voorsprong krimpt trouwens al rap
21-05-2016 15:35
Montfort gaat een goede zaak doen voor z'n klassement denk ik. Leuk.
21-05-2016 15:35
Wauw, Plaza parkeert em bijna
21-05-2016 15:35
Plaza harkt en valt stil. Nog 53"?!
21-05-2016 15:36
Sterker nog: het is cancellara op de muur, zo snel loopt het terug
21-05-2016 15:36
Plaza nu erg rap zijn voorsprong aan het verliezen of Rai is weer met een dronken motor op pad...
21-05-2016 15:36
Ok dit kon idd niet, sjongejonge. Die Italianen... Wat doen ze nou weer
21-05-2016 15:37
Zijn voorsprong loopt bijna met de seconde een seconde terug... Lijkt me eerder dat de tijdsmeting weer even op hol is geslagen?
21-05-2016 15:37
Voorsprong schiet pijlsnel naar beneden
Ah tijdsmeting schijnt niet te kloppen.
21-05-2016 15:37
En toen was Plaza zijn voorsprong slechts een halve minuut.
21-05-2016 15:38
Klopt niet, zelf getimed was het 1:30 bij 50 km.
21-05-2016 15:39
[quote]Montfort gaat een goede zaak doen voor z’n klassement denk ik. Leuk.[/quote]
Ja, maar wat is het dan waard? Hij kan dit groepje al niet volgen, met renners die achter hem staan in het klassement. Het lijkt wel of ie met het jaar slechter is gaan klimmen.
21-05-2016 15:39
Ben benieuwd naar Kruijswijk. Hij was nog nooit zo goed in de eerste 10 dagen, maar is zijn derde week ook weer zo goed?
21-05-2016 15:40
Als ze Movistar de klim laten leiden, gaan die natuurlijk rustig naar boven peddelen om Amador in het roze te houden.
21-05-2016 15:41
Ik herhaal ook nog maar eens hoe schitterend het daar is.. Bizar mooi stuk Europa
21-05-2016 15:41
De achtervolgers komen nu ook op het steile gedeelte van 14%.
21-05-2016 15:41
Daar komt Astana!
21-05-2016 15:42
Ah mooi, Astana pakt de leiding

Om te reageren moet je ingelogd zijn.