Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 21 mei 2016 om 10:49 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe

Hoewel er vandaag geen aankomst bergop is, wordt de veertiende etappe door velen beschouwd als de koninginnenrit in deze Giro d’Italia. Op het 210 kilometer lange parcours tussen Alpago en Corvara liggen zes Dolomietencols op de renners te wachten: twee van de eerste, drie van de tweede en één van de derde categorie. Al tien kilometer na de start begint de weg geleidelijk omhoog te lopen.

Andrey Amador rijdt in het roze, dat hij gisteren overnam van Bob Jungels. Kan Alejandro Valverde ervoor zorgen dat de trui bij Movistar binnen de ploeg blijft, of houdt de Costa Ricaan zelf stand? Of doet misschien Vincenzo Nibali of Steven Kruijswijk een greep naar de macht?

De etappe gaat om vijf over elf van start. Voor de geschatte aankomsttijd hanteert de organisatie een ruime marge. Die is ergens tussen 16.53 en 17.42 uur. Vanaf 14.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en de NOS. De uitzending op Eurosport begint om vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
513 Reacties
1 8 9 10 11 12 21
21-05-2016 15:42
Ongelooflijk mooi daar inderdaad. De wedstrijd is nog niet super interessant, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de schitterende omgeving.
21-05-2016 15:42
Dan moeten ze niet te rustig peddelen want Siutsou is naar het roze aan het stoempen.
21-05-2016 15:45
Battaglin in absolute topvorm lekker jongen! En Roglic nog ervoor!
21-05-2016 15:45
Zo heel Movistar meteen weg.
21-05-2016 15:45
Jungels en Amador gaan veel tijd verliezen denk ik
21-05-2016 15:46
Valverde heeft alleen Amador nog maar over in het peloton. Of andersom. Iemand enig idee of Betancur en Herrada al ingelopen zijn?
21-05-2016 15:46
Pfff die Battaglin is echt zijn salaris al dubbel en dwars waard, wat een goede Giro!

En Movistar weg.
21-05-2016 15:47
Battaglin wtf echt verschrikkelijk sterk!
21-05-2016 15:48
Peloton man of 20/25 en nog 7,5 km aan 9% pfff dat wordt oorlog en met minuten gooien!
21-05-2016 15:48
Battaglin toch wel heel sterk! De absolute meesterknecht die Kruiswijk vorig jaar miste. Net als Roglic een hele goede aankoop van TLJ. Ook mooi dat astma het overneemt en het heft in handen neemt.
21-05-2016 15:49
Hopelijk dadelijk een aanval!
21-05-2016 15:49
Battaglin verrassend sterk inderdaad. Zijn contract loopt af, maar ik zou hem zeker een nieuw contract aanbieden.
21-05-2016 15:50
Plaza 38 sec handgeklokt voor.
21-05-2016 15:50
@Lekbandje

Een astma aanval ;)
21-05-2016 15:50
Kruijswijk zit echt makkelijk te peddelen weer hoor.
21-05-2016 15:50
Battaglin, held!
21-05-2016 15:51
lekbandje: astma??
21-05-2016 15:51
Van die regie wordt je toch ook knettergek. Hele tijd dat overschakelen naar een lachend meisje of een nietszeggend spandoek.
21-05-2016 15:51
@admirals hahahaha idd gebruiken vast allemaal pufjes ;) . Misschien toch mijn autocorrect maar uitzetten.
21-05-2016 15:51
De hele top 10 van het klassement zit nog bij het kleine peloton.
21-05-2016 15:52
Sivtsov, respect
21-05-2016 15:52
Zakarin en Chaves nu al geisoleerd.
21-05-2016 15:53
Ps kunnen jullie mijn emoticons wel zien want ik zie ze bij mijn eigen post niet. Dan moet ik dat toch nog even nakijken en zet ik er de volgende keer wel ;) achter.
Edit ah got it zet ze er achter in mijn vorige post
21-05-2016 15:54
Goed hoor van Battaglin. Je ziet dat hij zich helemaal binnenste buiten moet keren.
21-05-2016 15:54
Het zou een meesterzet zijn als Battaglin dadelijk een gaatje laat vallen en dat Kruijswijk meteen aanvalt
1 8 9 10 11 12 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.