Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 21 mei 2016 om 10:49 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe

Hoewel er vandaag geen aankomst bergop is, wordt de veertiende etappe door velen beschouwd als de koninginnenrit in deze Giro d’Italia. Op het 210 kilometer lange parcours tussen Alpago en Corvara liggen zes Dolomietencols op de renners te wachten: twee van de eerste, drie van de tweede en één van de derde categorie. Al tien kilometer na de start begint de weg geleidelijk omhoog te lopen.

Andrey Amador rijdt in het roze, dat hij gisteren overnam van Bob Jungels. Kan Alejandro Valverde ervoor zorgen dat de trui bij Movistar binnen de ploeg blijft, of houdt de Costa Ricaan zelf stand? Of doet misschien Vincenzo Nibali of Steven Kruijswijk een greep naar de macht?

De etappe gaat om vijf over elf van start. Voor de geschatte aankomsttijd hanteert de organisatie een ruime marge. Die is ergens tussen 16.53 en 17.42 uur. Vanaf 14.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en de NOS. De uitzending op Eurosport begint om vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
513 Reacties
1 3 4 5 6 7 21
21-05-2016 14:01
Het klassement na 3 weken is nu eenmaal belangrijker dan een etappe winnen. Dat is in de Tour de France net zo goed. Als je de bonificatie seconden dan omhoog gooit is het voor de leider van het klassement alleen maar interessanter om een groep weg te laten rijden.. je hebt dan immers meer te verliezen als je om de etappe zege gaat strijden.
21-05-2016 14:01
'zo is er weer niks aan de beste renners strijden weer op het 2de plan'

Onderbouw dit nou eens > Ze kunnen elkaar nog steeds eraf rijden toch ? Het enige verschil is met de handjes omhoog over de finish, denk die er anders bij ;P
21-05-2016 14:04
Wat veel essentieler is dan die domme boni's is dat nagenoeg elk team zijn krachten wil sparen, dat doe je niet met een razende jacht voeren op koplopers die op minimaal 30:00 staan, je zou wel knetter zijn.
21-05-2016 14:05
Zullen we anders kopgroepen gewoon afschaffen? Je mag niet meer aanvallen en elke etappe moet beslist worden met een sprint. Als je aanvalt krijg je een tijdstraf van 10 minuten ;)
21-05-2016 14:05
Er is 1 renner die werkelijk er altijd van oorlog probeert te maken: ALBERTO CONTADOR.
Daarom is hij samen met Cancellara de 2 mooiste renners van de afgelopen decennia.
Hoe zij altijd ten aanval rijden, mag niet uit hoeveel man ze tegen hebben!
21-05-2016 14:09
Sporza weer veel te laat. Belachelijk.
21-05-2016 14:10
Astana en Movistar hebben ook hartstikke sterke teams aan de start staan dat maakt het voor de andere klassementsmannen ook moeilijker om aan te vallen.
21-05-2016 14:11
Ieder zijn mening zou ik zeggen.........ik vindt er geen reet aan als de klassementsrenners niet in zo'n etappe voor de zege strijden !!! Gewoon intriest , dadelijk heb je bv Nibali als winnaar en wint geen etappe of je 5de en hebt alleen maar gevolgd .........nee niet mijn ding.
21-05-2016 14:12
Het kan beginnen. Lets go!
21-05-2016 14:13
Als ze doorkoersen zoals ze de hele giro al hebben gekoerst, wint Amador de giro.
21-05-2016 14:14
waardeloos zo......ik haak zo goed als af zo is er echt geen reet meer aan telkens die lakse laffe klassementsrenners die niks en dan ook niks durven , ja mss 1 km onder de top een ietsje pietsie aanzetten .........zo in en intriest
21-05-2016 14:15
Ik denk niet dat Nibali zich triest zal voelen wanneer hij zonder etappe eindwinnaar wordt.
21-05-2016 14:16
Dit is het nieuwe wielrennen De toppers zijn nu clean en daaroM ligt het niveau dichter bij elkaar Je zal nu geen verschillen van Minuten zien tussen toppers.
21-05-2016 14:16
@de winnaars: Inderdaad ieder zijn mening maar om nou te zeggen dat het triest.
21-05-2016 14:17
Het tempo ligt helaas niet al te hoog ;s, ben bang dat het een eentonige rit gaat worden tot het laatste pukkeltje.
21-05-2016 14:17
@de winnaars

Pak een biertje!
21-05-2016 14:17
Roglic er al af bij de kopgroep?
21-05-2016 14:20
Leuk dat er nu al weer wordt geroepen word dat dit saai word. Wat moeten die klassement mannen nu al doen dan? Ik hoop dat het los barst op de Passo Giau.
21-05-2016 14:20
@Admirals Om deze rit toch een beetje leuk te gaan vinden ben je wel verplicht om er meer dan 1 te nemen...
21-05-2016 14:22
Mocht je het niet meer aan kunnen zien, er is ook volleybal op de NOS! :P
21-05-2016 14:24
@Janne

In dat geval, cheers!
21-05-2016 14:25
Dat er in een vrij land als Nederland nog zoveel mensen zijn die op A Clockwork Orange wijze naar wielrennen moeten kijken.
21-05-2016 14:25
@jarm, een beetje respect voor andere sporten aub. Volleybal is een mooie sport en sws nu, want de volleybalsters hebben dit jaar zilver gepakt op het EK en hebben zich voor het eerst in 20 jaar geplaatst voor de Olympische spelen.
21-05-2016 14:25
Jongens er gaat op de Giau echt wel tempo gereden worden hoor, gaat iig 1 van de klassementsmannen veel tijd verliezen!
21-05-2016 14:26
Ik kom er al jaren op rij, maar sta keer op keer versteld van de schoonheid.. Man, wat is het daar toch prachtig!
1 3 4 5 6 7 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.