Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 21 mei 2016 om 10:49 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de veertiende etappe

Hoewel er vandaag geen aankomst bergop is, wordt de veertiende etappe door velen beschouwd als de koninginnenrit in deze Giro d’Italia. Op het 210 kilometer lange parcours tussen Alpago en Corvara liggen zes Dolomietencols op de renners te wachten: twee van de eerste, drie van de tweede en één van de derde categorie. Al tien kilometer na de start begint de weg geleidelijk omhoog te lopen.

Andrey Amador rijdt in het roze, dat hij gisteren overnam van Bob Jungels. Kan Alejandro Valverde ervoor zorgen dat de trui bij Movistar binnen de ploeg blijft, of houdt de Costa Ricaan zelf stand? Of doet misschien Vincenzo Nibali of Steven Kruijswijk een greep naar de macht?

De etappe gaat om vijf over elf van start. Voor de geschatte aankomsttijd hanteert de organisatie een ruime marge. Die is ergens tussen 16.53 en 17.42 uur. Vanaf 14.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en de NOS. De uitzending op Eurosport begint om vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
513 Reacties
21-05-2016 13:17
@TiesW ik vond hem ook bijzonder. Dacht even dat hij Androni bedoelde
21-05-2016 13:22
@RV
Thanks!

[url]http://raisport1.web.tv/l[/url]

Deze werkt ook overigens
21-05-2016 13:24
Oh Lampre trekt de kaart Ulissi voor het puntenklassement.
21-05-2016 13:25
eurosport zendt gewoon uit met michael boogerd ;)
21-05-2016 13:27
Als deze kopgroep nog een tijd voorop blijft zou dat heeeeel erg goed zijn voor de kansen van Cunego op de bergtrui
21-05-2016 13:30
Heerlijke rit voor Plaza om uit te pakken!
21-05-2016 13:31
Prachtig daar!
(Dank Admirals)
21-05-2016 13:32
Dus weer GEEN klassementsrenner die een etappe wint pffff .zo triest
21-05-2016 13:33
Ulissi heeft duidelijk zijn zinnen op de puntentrui gezet, wint de tussensprint.
21-05-2016 13:34
http://www.tpsoccer.net/p/11.html english stream joeee
21-05-2016 13:38
Zou toch geweldig zijn als Roglic deze etappe wint en Cunego in stevig de blauwe trui (of niet de winnaars?)
21-05-2016 13:40
Thnx martbie, leuk interview met Engels nu ;D.
21-05-2016 13:43
Denifl is ook goed bezig.
21-05-2016 13:45
Of is dit een prima scenario? Dat het peloton echt gas moet geven om nog een beetje binnen schot te blijven en de zwakkeren er vanzelf af wapperen
21-05-2016 13:50
@de winnaars: triest? Gezeur. Wees blij dat het in het moderne wielrennen zo dicht bij mekaar zit dat de klassementsrenners/ploegen de boel niet zomaar meer terug halen. We willen niet terug naar Armstrong / Wiggins tijden.

Aanvalsploeg FDJ en TNK zitten niet mee, misschien gaan die nog meehelpen met MOV.
21-05-2016 13:52
LTJ goed 2 man mee met Castelijns en Roglic. Roglic rustig aan gedaan dus die moet ver komen vandaag hopelijk.
Daarnaast valt me op dat Movistar al behoorlijk geïsoleerd is!
Nog maar 3 man voor de roze trui inclusief Valverde daarbij dus nog maar 2 knechten voor Amador. Verder achterin in het peloton misschien meer renners??
21-05-2016 13:53
Ulissi zou ook de beste winnaar zijn voor dat puntenklassement natuurlijk. Vroeger was het volgens mij de grootste puntenpakker (all-rounder) die in dat mooie paarse ding rondreed, vele malen mooier dan de rode natuurlijk.
21-05-2016 13:55
ik blijf zeggen gooi de bonificatie in zware etappe's omhoog , zo is er weer niks aan de beste renners strijden weer op het 2de plan .ze kunnen ook 2 of 3 x in een etappe flinke bonificaties geven van 30-20-10 seconden !!!
21-05-2016 13:56
Toch jammer dat het wéér niet tussen de klassementsrenners zal gaan voor de etappe zege.
21-05-2016 13:56
'Dus weer GEEN klassementsrenner die een etappe wint pffff .zo triest'

Wat jij wil, ik vind die veel voorkomende honger naar klassementsmannen die voor de etappe strijden eerder triest moet ik eerlijk zeggen, nu hebben we veel meer wielrenners die koersen en meerdere wedstrijden ineen, prima toch ? Ik moet overigens nog zien of ze vandaag voorop blijven.
21-05-2016 13:57
Boni's zorgen voor een averechts effect.
21-05-2016 13:57
Opgave van Brandle. Die finisht al bijna de hele Giro in de laatste groep, meestal achter de bus, ook Niemiec schijnt in de remmen te hebben geknepen (Bron; Daniel Lloyd op twitter)
21-05-2016 13:59
Het is nog meer dan 100 kilometer en het verschil is momenteel 7 minuten.
Mochten ze opeens beslissen toch wel voor de rit te gaan is het gat met nog zo veel klimwerk te gaan zo dicht.
21-05-2016 13:59
@ JP

Zoals ik gisteren al stelde > Geen oplossing > Het laten wegrijden van groepen omdat dan tenminste de boni's weg zijn is even valide.

Bovendien leveren de boni's een extra voordeel voor de snellere mannen die sowieso al een voordeel hebben, uitvergrootte oneerlijkheid dus. Ik pleit voor het totaal afschaffen van boni's juist behalve in de paar eerste sprints zodat de spurters kans hebben om de leiderstrui te grijpen/van elkaar af te pakken.
21-05-2016 14:00
Idd jammer als de klassementsmannen de rit weer overlaten aan de vluchters. Tot nu toe is het de Giro van het wachten wachten en vooral kijken kijken kijken....

Om te reageren moet je ingelogd zijn.