Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 17:10
Komt Kruijswijk terug bij Chaves?
Als hij hem eraf kan rijden...wie weet is het podium nog mogelijk ;)
28-05-2016 17:10
Vooraf had niemand dit verwacht
28-05-2016 17:10
We kunnen één ding concluderen:

Ook als Steven niét gevallen was had Nibali hem nog aan gort gereden. Aru-style.
28-05-2016 17:11
Kruijswijk in het wiel van Jungels en Brambilla op jacht naar Valverde. Het podium is nog niet weg. Go Steven!
28-05-2016 17:11
Wie had dit verwacht aan de laatste rustdag? Wat een mooie ronde is me dat (op die valpartij na uiteraard)
28-05-2016 17:11
Valverde heeft inmiddels 27s gepakt op Kruijswijk.
28-05-2016 17:11
Brambilla wacht op Jungles
28-05-2016 17:11
Plots lijkt Kruijswijk nog terug op het podium...

Enige wat me vast lijkt te staan is de eindzege voor Nibali, daarnaast kan nog vanalles gebeuren tussen Chaves-Valverde-Kleerhanger
28-05-2016 17:11
@Onie Dat waren nooit 4 minuten geweest.
28-05-2016 17:12
Als Kruijswijk niet gevallen was had Nibali hoogstens 2 minuten teruggepakt
28-05-2016 17:12
Wat we hier de laatste 2 dagen zien kan niemand met enig fatsoen uitleggen. Ik zit hier met open mond met een zeer groot vraagteken naar te kijken.

Hoe kan iemand die een aantal dagen terug nog niets van bakte nu ineens alles en iedereen zijn wil opleggen.
28-05-2016 17:12
Steven nog tiental seconden op derde plek
28-05-2016 17:12
Kom op Kruissie! VOL op kop voor Chaves nu!
28-05-2016 17:12
@nasibal
Dat vind ik wel een heel makkelijke conclusie. Kruijswijk is er deze Giro geen enkele keer af gereden tot z'n valpartij. En het is niet zo dat Nibali nu gelijk minuten pakt. Op Uran en Valverde nota bene, niet de allersterkste klimmers deze Giro.
28-05-2016 17:12
Kan er van zeggen wat je wil, maar Nibali rijdt wel echt om te winnen. Mooie koers.
28-05-2016 17:13
@nasibal
Dat denk ik niet.

Mooie overwinning voor Katoesja. Enorm jammer van Zakarin ook gisteren. Ook één van de smaakmakers deze Giro.
28-05-2016 17:14
KOM OP KRUIJSWIJK!! Is wel lastig om nog op die laatste klim 43 seconden voor Valverde te blijven
28-05-2016 17:14
@Puffin

Ik had er dan misschien ook een emoticon bij moeten zetten, klopt. ;)
28-05-2016 17:14
Zeggen dat Nibali een kwakkelgiro aan het rijden was, is wat kort door de bocht. Na al die zware ritten stond hij gewoon 4e, niet 44ste.
28-05-2016 17:16
Jammer dat groepje Kruijswijk niet voor top voorbij Chaves knalde voor Kruijswijks podiumkansen.
28-05-2016 17:16
43 seconden nu tussen Nibali en groep Roze, dus als Valverde daar tussen zit...
28-05-2016 17:16
Atapuma naar plek 8 of 9, afhankelijk van waar Amador zit!
28-05-2016 17:17
Valverde 30 sec voor op 5 km
28-05-2016 17:17
Kruijswijk op 32 seconden van Valverde. Handgeklokt.
28-05-2016 17:18
Oef ik vrees ervoor, Valverde pakken ze niet meer en die zal nog wel wat uitlopen op de slotklim. Heeeeel jammer

Om te reageren moet je ingelogd zijn.