Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 17:04
Uran de superknecht. Hoever zitten Kruijswijk en Jungels?
28-05-2016 17:05
nog lang niet binnen voor nibali
28-05-2016 17:05
Ik snap de haat naar Nibali niet. Rijdt altijd aanvallend, maakt de koers. Is dat dan enkel de ploeg wat hij voor rijdt?
28-05-2016 17:06
Kangert tegen Uran voor Girowinst, wie had dat aan het begin van deze ronde gedacht?
28-05-2016 17:06
Leegloper, is toch ook irrelevant nu? Strijd voor het roze primeert nu!
28-05-2016 17:06
Fantastische krijger, die Nibali.
28-05-2016 17:08
sterk hoor nibali
28-05-2016 17:08
Wat een slotstuk!!
28-05-2016 17:08
Nibali is een grap. Hoe ga je dit uitleggen na zo'n matige giro?
28-05-2016 17:08
30seconden nu.
28-05-2016 17:09
wat is uran sterk zeg
28-05-2016 17:09
Wat is die Uran in godsnaam aan het doen zeg...

Dit kan toch niet.
28-05-2016 17:09
Nibali pakt hem!
28-05-2016 17:09
Ik was al zo bang voor een horror scenario. Kruijswijk die ook net van het podium afvalt. Hij verdiend verdikkeme op dat podium te komen.
28-05-2016 17:09
Wielrennen is een sport op de fiets en aan het eind wint Astana.
28-05-2016 17:09
Kruijswijk Chaves nog voorbij? Daar kwam een man met een hamer langs...
28-05-2016 17:09
@teamnl

Mensen die niet snappen dat niet voor elke ploeg mogelijk is, hebben een vrij grote plaat voor hun hoofd.
De ploeg van Astana die hier start is in waarde ongeveer gelijk aan het gehele budget van TLJ.
28-05-2016 17:09
Nu mag Uran niet meer rijden hé, straks helpt hij Valverde nog naar de 2e plek ;)
28-05-2016 17:09
"Valverde kan niet beter, da's duidelijk" 0.5 seconden later: Valverde versnelt. Renaat op zijn best
28-05-2016 17:09
Uran laat voor de tweede keer in vier jaar zijn land in de steek.
28-05-2016 17:09
Nibali gewoon heel knap. Blijft eeuwig zonde dat Kruijswijk gevallen is. Maar een vierde plaats is gewoon heel heel heel erg goed!
28-05-2016 17:10
Zou kruijswijk chaves kunnen pakken? Als vhaves zich echt opgeblazen heeft..
28-05-2016 17:10
Kruiswijk nog over chaves?
28-05-2016 17:10
Wat een koers, ongelofelijk. Schrijf een script en je verzint dit niet.
28-05-2016 17:10
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.