Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
17-05-2016 16:42
@RGESINKNR1
ik kijk nu op cyclinghub op mijn mobiel
17-05-2016 16:43
Amador valt aan in de afdaling? Of was dat Visconti die er nog voor reed?
17-05-2016 16:43
Toch nog goed ploegenwerk vooraan.
17-05-2016 16:44
Rat, rat, …..? Anders plaats je het even in perspectief, het komt hem ook even koud op de nek dat dat broekie uit de eigen ploeg beter is, even ademhalen en dan helpen, komt goed.

Mooi rennertje, hup ! Bardiani !
17-05-2016 16:45
Oef, dit was de schrik van mijn leven
17-05-2016 16:45
Kruijswijk trapt Majka van de fiets :p.
17-05-2016 16:45
Engeltje op z'n schouder!
17-05-2016 16:45
Oef oef oef, gaat net goed daar met Kruijswijk..
17-05-2016 16:46
Holy f*****. Kruissie doet een Sagannetje.
17-05-2016 16:46
Pfff.. Kruijswijk wat laat je iedereen schrikken
17-05-2016 16:46
@LL Dat is Amador.. En een mazzeltje van Kruijswijk.
17-05-2016 16:46
Dat was een heel benauwd moment voor Kruijswijk en Majka zeg...
17-05-2016 16:46
Wow kruiswijk...
17-05-2016 16:46
Peletonnetje favorieten al boven? Verschil met de koplopers?
17-05-2016 16:46
Steven heeft een afloper, lijkt wel.
17-05-2016 16:46
Hadden we het vanochtend nog over de daal capaciteiten van Kruijswijk. Zag daar toch niet heel best uit eigenlijk.
17-05-2016 16:47
Kruiswijk nu niet meer vol in afdaling? hoop niks met de fiets...
17-05-2016 16:47
[url=http://nos.nl/artikel/2105506-ioc-31-sporters-alsnog-positief-bij-os-peking.html]OFF: Hopen dat hier geen wielrenners tussen zitten[/url]
17-05-2016 16:47
Kruijswijk scherp, alles lukt.
17-05-2016 16:47
Sinds wanneer kan Atapuma dalen als de brandweer?
17-05-2016 16:48
De schrik zit er goed in bij kruijswijk, meteen achteraan in die groep! Gelukkig zijn ze bijna beneden
17-05-2016 16:48
Mooi gedaan van Kruijswijk, dan ben je scherp!
17-05-2016 16:48
Scherpe afdaling van Kruijswijk.
17-05-2016 16:48
Kruijswijk moet snel wisselen
17-05-2016 16:48
Ach, ik begrijp Pirazzi wel, die baalt natuurlijk van dat kleine nero'tje, nu is ie wel bedaard (trommelvlies weggebruld door ploegleiding denk ik)

Het is pas erg wanneer de ploeg dergelijke orders uitdraagt

Reacties zijn gesloten.