Giro 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 18 mei 2016 om 11:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de elfde etappe

Met Bob Jungels (foto) in de leiderstrui, Steven Kruijswijk op plek vier en Tom Dumoulin ‘gewoon’ op zijn fiets, vertrekt de Giro-karavaan vandaag uit Modena voor 227 kilometer naar Asolo. Na 200 biljartvlakke kilometers zit het venijn hem in de staart. Wie verrast wie?

Voor de pure sprinters is het vandaag waarschijnlijk te zwaar, terwijl de vluchters deze rit ook niet zo maar cadeau zullen krijgen. Na de ritoverwinning van Giulio Ciccone is Bardiani-CSF in the winning mood, waardoor zij wel eens al hun troeven op tafel kunnen gooien om Sonny Colbrelli in stelling te brengen. Of lukt het toch een vroege vluchter om de rekenmeesters in het peloton op het verkeerde been te zetten?

Het startschot klinkt vandaag om 11.45, terwijl de aankomst ligt tussen 16.54 en 17.26. De live-uitzendingen van Sporza en Eurosport 1 beginnen om respectievelijk 14.40 en 14.30. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
267 Reacties
18-05-2016 14:11
@ Hakkie

Visconti en Rojas? Battaglin is rapper dan die mannen. Colbrelli en Ulissi ben ik met je eens, al kan Battaglin die laatste in een sprintje ook aan. Hij is gewoon een absolute favoriet voor vandaag, samen met inderdaad Valverde en die twee. Ik zou hem bijvoorbeeld altijd voor Sbaragli, Wellens/Roelandts, Trentin, en dat soort mannen plaatsen. Hij is absoluut in vorm en verricht bakken met werk, dat moet je belonen om zo'n renner supergemotiveerd te houden. Vandaag dé kans daarvoor!
18-05-2016 14:17
voorlopig is een sprint nog ver weg met een kloof van 11 minuten
18-05-2016 14:19
ziet er naar uit dat het peloton een extra rustdag inlast... lijkt erop dat de 3 voorop het podium gaan verdelen. Van mij mogen ze dit soort etappes voortaan 50km korter maken
18-05-2016 14:25
Dat laatste ben ik zeker met je eens.
18-05-2016 14:25
Man man man toch niet wéér de etappezege weggeven he... Vind er nog niks aan deze Giro.
18-05-2016 14:26
@rahimns: over de snelweg is dit al 200km, heel veel korter konden ze dit dus niet maken. Er zit geen rare omweg in oid.
18-05-2016 14:27
Volgens mij denkt half nederland nog dat dumoulin bovenaan staat in de giro, overal in het nieuws alsof die de giro gaat winnen
18-05-2016 14:27
Wordt gewoon een sprint met een selecte groep. Ze gaan echt nog wel rijden. Niks aan de hand.

7,45 min nog maar.
18-05-2016 14:28
10:50 met nog 103 km. Mag het peloton wel aardig in gang schieten, willen ze die nog terughalen.

Zou zonde zijn van een mooie finale, als we hier een kopgroep van 3 man krijgen die het uit gaan maken. Maar ik ben benieuwd welke ploegen straks volle bak gaan rijden. Lampre en Bardiani hebben eerder al veel werk verricht om de ontsnapping terug te halen.. Die zouden nu weer moeten gaan rijden. Evt bmc, orica, nippo, sky of cannondale die een mannetje bij kunnen zetten voor ritwinst. Movistar, Astana en TLJ zullen dat ws niet doen.

Mocht het peloton de vluchters nog bijhalen, zou ik toch gewoon vol de kaart Battaglin trekken. Het is niet zo dat TLJ zoveel goede kansen krijgt op ritwinst in de world tour/in grote rondes.
Als je zag hoe snel hij sprintte in de rit dat hij 5e werd...
18-05-2016 14:28
@rahimns
Kopgroep kan nog makkelijk bijgehaald worden. Maar ja, wie gaat dat doen?
18-05-2016 14:29
Vind het alleen vreemd dat Lampre nu zo makkelijk zo veel voorsprong weggeeft. Ze hadden deze groep ook op 5 minuten kunnen houden
18-05-2016 14:32
Je kunt er donder op zeggen dat een klassementsman iets probeert op dat klimmetje en dat het alle hens aan dek is om Kruijswijk goed binnen te krijgen.

Wellicht heeft Brambilla nog een leuk trucje voor ons in petto?
18-05-2016 14:33
Opvallend dat deze Giro kopgroepen zulke grote voorsprongen krijgen en er geen ploeg lijkt te zijn die wil achtervolgen. En als ze beginnen met achtervolgen is het al te laat.
Hopelijk vandaag niet weer zo'n etappe, zeker met de 'alleen de laatste 10 kilometer kijken' rit van morgen voor de boeg.
18-05-2016 14:38
Wie is er aan het rijden in het peloton?
18-05-2016 14:39
Brambilla is natuurlijk eventjes leeg, die zal denk ik niet zelf de puf hebben om aan te vallen. En wat dacht je, dan zet ie zijn eigen ploeggenoot in de roze trui onder druk..
18-05-2016 14:40
9.20 minuten nog de voorsprong, dus het peleton schiet in gang
18-05-2016 14:40
Voorsprong loopt in ieder geval rap terug nu al weer 7'45"
18-05-2016 14:41
Lampre en Trek op kop
18-05-2016 14:42
@Hakkie2 dan hadden ze misschien niet voor deze 2 plaatsen moeten kiezen om te starten en te finishen. Dit heeft de organisatie toch echt zelf gedaan, niemand heeft ze hiertoe gedwongen.
18-05-2016 14:43
Lampre en Trek rijden schijnbaar.
18-05-2016 14:46
6,57 min.

Waar staat dat Lampre en Trek op kop rijden?
18-05-2016 14:46
Bijzonder dat ze vertrouwen in Nizzolo vandaag.. Die gaat er echt af op dat klimmetje, plus die uitloop daarna én nog een klimmetje.
18-05-2016 14:47
@LL volgens mij hebben ze er over een weer geen moeite mee om elkaar op die manier uit het Roze te rijden. Het is volgens zelfs onderdeel van een soort 'twee paarden' tactiek.
18-05-2016 14:49
Ik denk dat ze rijden voor de tussensprint ofzo want Nizzolo kan dit toch normaal gesproken nooit aan.
18-05-2016 14:50
Mijn dank voor de stream info!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.