Giro 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 18 mei 2016 om 11:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de elfde etappe

Met Bob Jungels (foto) in de leiderstrui, Steven Kruijswijk op plek vier en Tom Dumoulin ‘gewoon’ op zijn fiets, vertrekt de Giro-karavaan vandaag uit Modena voor 227 kilometer naar Asolo. Na 200 biljartvlakke kilometers zit het venijn hem in de staart. Wie verrast wie?

Voor de pure sprinters is het vandaag waarschijnlijk te zwaar, terwijl de vluchters deze rit ook niet zo maar cadeau zullen krijgen. Na de ritoverwinning van Giulio Ciccone is Bardiani-CSF in the winning mood, waardoor zij wel eens al hun troeven op tafel kunnen gooien om Sonny Colbrelli in stelling te brengen. Of lukt het toch een vroege vluchter om de rekenmeesters in het peloton op het verkeerde been te zetten?

Het startschot klinkt vandaag om 11.45, terwijl de aankomst ligt tussen 16.54 en 17.26. De live-uitzendingen van Sporza en Eurosport 1 beginnen om respectievelijk 14.40 en 14.30. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
267 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
18-05-2016 14:51
Ik zou echt perplex staan als Nizzolo die finale aankan, no way.
18-05-2016 14:52
Oké, in twaalf kilometer, vijf minuten van de voorsprong afrijden... dan hebben de vluchters een terrasje gepakt.

Óf lalalala tijdswaarneming
18-05-2016 14:53
@LL: ik sta al perplex dat de vluchters het waarschijnlijk niet halen. Dat zagen toch weinigen aankomen.
18-05-2016 14:54
"Door het uitvallen van Dumoulin kan Kruijswijk van Nederlandse zijde nu de publiciteit krijgen die hij eigenlijk wel verdient"
JOSÉ DE CAUWER

Inderdaad José
18-05-2016 14:55
Nou het zou bizar geweest zijn als Lampre zo hard op kop reed om dan vervolgens de zege aan drie nobodies te laten.. Die waaien sowieso terug.
18-05-2016 14:55
Ik verwacht nog wel een late vlucht zodra het peloton deze drie mannen heeft ingerekend.
18-05-2016 14:55
op hoeveel km staan we momenteel?
18-05-2016 14:56
Iemand een youtube stream?
18-05-2016 14:57
Wederom hulde José!
18-05-2016 14:58
Nog 78 km. Iets na vijven binnen.
18-05-2016 14:59
Jose ziet Battaglin ook als grote kanshebber.
18-05-2016 15:02
José is op dreef _0_
18-05-2016 15:04
En voor iedereen die het kinderachtige koers vindt: het gemiddelde over de eerste drie uur: 47,2km/h...
18-05-2016 15:05
30 minuten geleden bijna 11 minuten voorsprong en nu nog maar 4.30 minuten.... dat gaat snel.
18-05-2016 15:07
@Bertvd: helaas is er soms een gigantisch verschil tussen hoe zwaar het er uit ziet en hoe zwaar het daadwerkelijk is. Als ze nou gewoon snelheid en hartslagen in beeld zouden brengen dan zouden wij kunnen zien dat het niet 'saai' is maar gewoon veel te snel gaat.
18-05-2016 15:12
@ thorsen: tsja. Innovatie en wielrennerij. Dat niet echt een combi hè
18-05-2016 15:12
Bonkervenno, op pagina 3 of 4 staat het al, maar ik copy paste hem wle ff voor je:


[quote]Sephiroth - 18 mei 2016 om 14:04

boltthrower, gewoon google vragen naar procyclinglive of cyclinghubtv te zoeken, dan komen de stream overzichten vanzelf.

https://www.procyclinglive.com/livestream/
[/quote]
18-05-2016 15:14
Deze vlucht haalt het niet; wel was Vorobyev allebei de keren mee (de eerste mislukte vlucht ook): een aankondiging dat Zakarin snode plannen heeft? Wel iemand die even drie kwartier ongegeneerd wil rammen als iedereen moe is na een snelle en lange etappe.
18-05-2016 15:16
@thorsen: hartslagen in beeld... Dan krijg je helemaal een PCM vanuit de ploegleiderswagen. Zou funest zijn voor het wielrennen. Pokeren en een slechte dag verbergen is één van de belangrijkste onderdelen van de sport, maar dat is er dan helemaal niet meer bij.
18-05-2016 15:19
Ook mijn idee JWBriede. We gaan het zien.
18-05-2016 15:19
@Hakkie: het kan ook gewoon de hartslag zijn van een gemiddelde renner. Maar als hij in het peloton zit met hartslag 170 dan zegt dat toch echt wat anders dan hartslagje 100 :)
18-05-2016 15:22
@thorsen: tja, van 1 iemand zou kunnen. Maar wie dan? Had je nu wellicht de willekeurige renner Steake Laengen uitgekozen, blijkt hij in de kopgroep te zitten (en dan vind ik dus dat je het niet kunt laten zien). Als ik renner was zou ik in elk geval weigeren.
18-05-2016 15:27
Elke dag van elke ploeg één renner, die ze zelf mogen uitkiezen dan :)
18-05-2016 15:27
Ja zo kan je je treintje ook even testen.
18-05-2016 15:28
Fdj wat doet u nu...
1 3 4 5 6 7 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.