Giro 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 18 mei 2016 om 11:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de elfde etappe

Met Bob Jungels (foto) in de leiderstrui, Steven Kruijswijk op plek vier en Tom Dumoulin ‘gewoon’ op zijn fiets, vertrekt de Giro-karavaan vandaag uit Modena voor 227 kilometer naar Asolo. Na 200 biljartvlakke kilometers zit het venijn hem in de staart. Wie verrast wie?

Voor de pure sprinters is het vandaag waarschijnlijk te zwaar, terwijl de vluchters deze rit ook niet zo maar cadeau zullen krijgen. Na de ritoverwinning van Giulio Ciccone is Bardiani-CSF in the winning mood, waardoor zij wel eens al hun troeven op tafel kunnen gooien om Sonny Colbrelli in stelling te brengen. Of lukt het toch een vroege vluchter om de rekenmeesters in het peloton op het verkeerde been te zetten?

Het startschot klinkt vandaag om 11.45, terwijl de aankomst ligt tussen 16.54 en 17.26. De live-uitzendingen van Sporza en Eurosport 1 beginnen om respectievelijk 14.40 en 14.30. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
267 Reacties
18-05-2016 12:43
En alles weer samen.
18-05-2016 12:45
Hmm Henao staat al op 12 minuten van Jungels, 6.30 van Formolo en 5.00 van Verona. Dat wordt nog knap lastig dan.
18-05-2016 12:45
Ik ben dan toch benieuwd waar Henao 12 minuten gaat inlopen op Jungels...:)
18-05-2016 12:46
Wie gaat het nu proberen.... zal dus in ieder geval iemand van Lampre mee moeten zitten ;)
18-05-2016 12:47
Sky kan ook wel in z'n geheel afstappen, want dit wordt 6x niets natuurlijk. Slechtste Sky selectie voor een GT sinds jaren?
18-05-2016 12:48
Wel erg vroeg teruggepakt. Als Lampre nu niet de hele dag achter de feiten aan wil rijden, zullen ze zelf een mannetje moeten meesturen in de volgende kopgroep.
18-05-2016 12:49
Denk dat de ontsnapping die nu ontstaat het red tot het eind. Dus tlj stuur battaglin mee want ulissi gaat ook mee wss
18-05-2016 12:51
Het terugpakken was ook niet bedoeld als controle voor een zege vanuit het peloton, maar om een renner in de kopgroep te krijgen, neem ik aan. Lampre wil blijkbaar per sé iemand mee hebben.
18-05-2016 12:55
Het lijkt me sterk dat ze Ulissi laten gaan. Die staat nog voor Hesjedal en Uran. Conti misschien?
18-05-2016 12:56
Modolo! :-)
18-05-2016 12:59
Conti of Mohoric ofzo, en dan de optie op een late uitval met Ulissi en evt zelfs een sprint met Modolo als hij toch kan aanhaken.
18-05-2016 13:00
Ulissi zal niet weg mogen, staat 12e. Maar samen met Bardiani kan je toch makkelijk controleren op zo'n aanloop, kom op. Etixx rijdt heus wel een beetje mee, en LottoNL en DD zouden ook een mannetje bij mogen/moeten zetten. Lekker een klein kopgroepje weg laten rijden en in de finale kijken wie het gaat winnen van de rappe mannen in het peloton (Colbrelli, Ulissi, Valverde, Battaglin, Sbaragli etc)
18-05-2016 13:01
Eerste uur 51.5 kilometer!
18-05-2016 13:04
@lynda: dat is blijkbaar niet het plan, anders hadden ze niet zo hard gereden om dat gat dicht te rijden.
18-05-2016 13:07
@ Hakkie

Kan toch dat ze gewoon een kleinere kopgroep willen? Dan rijd je net zo lang hard totdat je de groep hebt die je wilt, zo gaat het bij klassiekers ook altijd.
18-05-2016 13:08
Een sprint met springveer-Italiaantjes lijkt me ook niet evident; de finale wordt wsl erg rommelig met dat kasseienklimmetje en smalle straatjes. Dus controleren tot de heuvelzone en dan een keer wegspringen lijkt me kansrijker.
18-05-2016 13:11
Tja, dit was wel een ideale kopgroep qua ploegen die er niet bij waren. Stel dat je hierna een kleinere kopgroep krijgt maar er zit een Bardiani in, kun je alleen het gat dicht gaan rijden.

Gokken op Lotto-Jumbo die gaat rijden zullen ze niet doen, want Lotto-Jumbo heeft nog geen enkele keer op kop gereden voor Battaglin, heeft de nummer 4 van het klassement (met kans op meer) en morgen weer een kans met Hofland. Die gaan echt niet rijden.

Lampre wil volgens mij gewoon per sé in de kopgroep, die het dan gaat halen.
18-05-2016 13:14
Is er overigens nog geen nieuwe kopgroep?

@ Hakkie

Morgen weer een kans met Hofland? Morgen is echt biljartvlak. Dan is de kans met Battaglin vandaag veel groter, dan de kans morgen met Hofland tegen Greipel, Démare en co. Bovendien is Battaglin de meesterknecht van Kruijswijk voorlopig, en hem belonen lijkt me meer waard dan Hofland in een positie afzetten waar ie zich weer kan laten wegdrukken.
18-05-2016 13:20
Vorobyev heeft er zin aan vandaag. Plannetje met Zakarin?
18-05-2016 13:24
Neem aanvallen zit gewoon in de aard van Vorobyev. Dit is echt een etappe waar Zakarin helemaal niets kan, lijkt me op een technisch parkoers de slechtste klassementsrenner.
18-05-2016 13:26
Nu toch een heel klein kopgroepje weg, toch nog een kans voor het peloton.
18-05-2016 13:27
Ik zou zelf graag zien dat TLJ voor Battaglin rijdt, maar ik vermoed van niet. TLJ staat deze ronde echt in de spaarstand, als Kruijswijk in de laatste week het roze pakt, dan is het alle hens aan dek.
18-05-2016 13:33
1.20 minuut voor de drie. Ideale groep om straks terug te pakken. Straks gewoon Castelijns, Van Emden en Tjallingii mee laten draaien. Hofland inzetten om straks Kruijswijk en Batta voorin te houden en dan is de etappe in de pocket :)
18-05-2016 13:33
Modolo zei vanmorgen dat Lampre een niet al te grote kopgroep wilde laten rijden. Deze kleine kopgroep zorgt wel ervoor dat de kans groter is dat het peloton straks ze in gaat rekenen.
18-05-2016 13:34
Als TLJ morgen niet gewoon voor Hofland rijdt zijn ze niet goed bezig. Die man is hier hun sprinter en zo iemand moet je tevreden houden cq het volle vertrouwen geven.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.