Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe
De Ronde van Italië begint vandaag aan een loodzwaar weekend, waarin de klassementsrenners vol aan de bak moeten. Het peloton krijgt vandaag in de noord-oostelijke regio Friuli Venezia vier beklimmingen voor de kiezen, waarvan er twee in de laatste veertig kilometer liggen. De top van de laatste beklimming, een col van tweede categorie, ligt op veertien kilometer van de aankomst in Cividale del Friuli.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De NOS zendt de etappe vanaf 13.15 uur live uit. Sporza begint er een kwartiertje later aan, terwijl Eurosport 1 nog eens vijftien minuten later begint met haar uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
Links
Voorbeschouwing etappe 13
Website organisatieDeelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 13
Livestream (NOS)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)
Als 1 van die haaien Kruijswijk is, top!
"DAAR GAAT NIBALI, in die gevaarlijke afdaling!!"
:|
1. Denifl
2. Cunego
3. Visconti
Edit: herstel: 4 ploeggenoten. Dus maar 3 Lotto's het peloton gelost.
Kun je niet goed gewoon de nos app downloaden?
Battaglin pakt de resterende puntjes even mee.
Dacht zelfs even dat er nog 5 man van TLJ in het peloton zaten. Kruijswijk met 2 man op de voorste rij en ik dacht nog 2 achteraan peloton gezien te hebben. Met battaglin iig een goede man voorin.
Waar we het in het voorbeschouwingstopic over hadden, mannen mee vooruit sturen voor het lange vlakke tussenstuk is iig niet nodig geweest want nog geen vuurwerk van de echte kleppers.
Hoop wel op vuurwerk op klim 3!
Op een mobiel? De meeste streams doen het dan niet namelijk. Is dat op youtube, want daar kon ik dus geen goeie link vinden.