Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 20 mei 2016 om 12:15 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe

De Ronde van Italië begint vandaag aan een loodzwaar weekend, waarin de klassementsrenners vol aan de bak moeten. Het peloton krijgt vandaag in de noord-oostelijke regio Friuli Venezia vier beklimmingen voor de kiezen, waarvan er twee in de laatste veertig kilometer liggen. De top van de laatste beklimming, een col van tweede categorie, ligt op veertien kilometer van de aankomst in Cividale del Friuli.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De NOS zendt de etappe vanaf 13.15 uur live uit. Sporza begint er een kwartiertje later aan, terwijl Eurosport 1 nog eens vijftien minuten later begint met haar uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 13
Website organisatieDeelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 13

Livestream (NOS)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
1 8 9 10 11 12 17
20-05-2016 14:59
Voila daar heb je Ulissi dus in de kopgroep ;-)
20-05-2016 14:59
Nieve is er trouwens ook vanuit het peloton naartoe gesprongen, nadat Wellens daar al niet in geslaagd was.

Die mag straks toch ook op kop gaan rijden voor Henao, die echt een leuke zaak kan gaan doen zonder zelf enige meter op kop te rijden!
20-05-2016 15:00
Roglic is gisteren twee keer gevallen en heeft daar last van, dus van hem zou ik niet te veel verwachten.
20-05-2016 15:02
@LyndaLid
Niks daarvan! Nieve voor de rit! Dan heb ik vier punten erbij met PTS en ben ik zo goed als zeker winnaar van de Giro! ;)

On: Ik snap Denifl wel. Beetje 40 kilometer alleen zwemmen is ook vrij zinloos.
20-05-2016 15:02
Bij de NOS denken ze nog steeds dat het Formolo was die bij Wellens zat.

@Lynda > Puffin browser downloaden, kan je wel alle streams zien.
20-05-2016 15:03
Vreemd dat de klassementsmannen Ulissi gewoon laten rijden. Heeft nu toch virtueel het roze en blijft toch een gevaarlijke klant met zo weinig finishes bergop.

En met wat voor solo is Denifl bezig? Wow.
20-05-2016 15:04
@Lynda Volgens mij wordt het een gevalletje Etixx vs. Lampre (en eventueel Cannondale) zometeen op het vlakke. Ik zie niet in welke ploeg buiten Cannondale gaat meedraaien in de kopgroep zolang Lampre vol bak koers maakt. Dan zie ik ze in ieder geval niet verder weglopen van het peloton.
20-05-2016 15:04
@Davide_Formolo
Ulissi gaat echt Lombarda, Bonette, Giau, Agnello niet overleven.
20-05-2016 15:05
Snap die Denifl niet zo goed, dan rijd je je kapot om je voorsprong te behouden (wat nutteloos is met een vallei van 40 km. Dat ziet hij uiteindelijk ook in en stopt dan ook wijselijk. Blijft echter enorm zonde van de verspilde energie.
20-05-2016 15:06
@ purito

Ook ik heb mijn belangen! Sta in het zweeler budgetspel verdomd hoog, met nog kans om de jackpot te pakken en ik heb Henao, Ulissi, Battaglin in de kopgroep ;)

Daarnaast overigens Kruijswijk, Valverde, Nibali, Zakarin en Jungels, dus dat worden nog 10 mooie dagen :D
20-05-2016 15:08
Wanneer de blaas van Jungles in vorm is en Etixx geen Giantje doet in de vallei, dan moet je de winnaar vandaag bij de favorieten in het peloton zoeken.
20-05-2016 15:09
@Timo, hij heeft mooi op kop gereden toch, plus alle bergpunten? Die andere 25 in de kopgroep zijn niet 1 keer genoemd. Snap het wel.
20-05-2016 15:12
Denifl spaart bergtruien, zo lijkt het. Best kans dat hij daar deze giro ook voor gaat.
20-05-2016 15:13
@Lynda, jazeker, iig op een Samsung S4... cyclinghub.nl/livestream, je moet dan ff een beetje scrollen want de player zit verborgen, maar dan kan je 'm maximaliseren en heb je volle pret!
20-05-2016 15:14
@ll
Op cyclinghub.tv werkt altijd wel een stream voor telefoons/tablets
20-05-2016 15:16
@Scotty: Geweldig, op kop gereden. Enige waar ik het mee eens ben is wel de bergpunten ja, maar hij gaat niet echt voor die bergtrui denk ik. Ik zou liever mijn krachten gespaard hebben om voor de etappe te gaan.
20-05-2016 15:17
Zo het gaat hard in de vallei. Op deze manier zie ik nog wel een waaier ontstaan.
20-05-2016 15:18
Battaglin ziet er trouwens ook goed uit, zit keurig in het wiel van Ulissi en het zou een interessante sprint kunnen worden tussen die 2 als ze weg kunnen blijven
20-05-2016 15:18
Jungels spaart zich zeker niet.
20-05-2016 15:18
Leiders:
Denifl (IAM)
Montaguti (ALM)
Zeits, Malacarne (AST)
De Marchi, Atapuma (BMC)
Clarke, Dombrowski, Moser (CPT)
Van Zyl, Venter (DDD)
Ulissi, Koshevoy, Mohoric (LAM)
Rojas, Visconti, Sütterlin (MOV)
Cunego, Bole (NIP)
Henao, Nieve (SKY)
Boaro (TNK)
Battaglin (TLJ)
Busato (STH)

Edit: en een mannetje van Gazprom, Foliforov
20-05-2016 15:21
Hahaha, Visconti krijgt me daar een plakbidon van Wilier - Southeast ploegwagen.

Je zag gewoon dat ie moeite had om er bij te komen.. Tja..
20-05-2016 15:21
Visconti kreeg een bidon van Southeast ploegwagen en krijgt volgens mij een standje van de organisatie omdat ie dat deed.
20-05-2016 15:23
Vergeet niet dat Battaglin ooit een Sky renner (Roche?) versloeg in de laatste kilometer op die berg met Timmer
20-05-2016 15:25
@jerteg
Deze?
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=139060
20-05-2016 15:30
De locomotieven van de kopgroep en die van het peloton houden mekaar aardig in evenwicht.
Ik denk toch dat vandaag de winnaar in het peloton zit.
1 8 9 10 11 12 17

Reacties zijn gesloten.