Giro 2016: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 14 mei 2016 om 12:22 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de achtste etappe

De Giro d’Italia kent vandaag een verraderlijke etappe. De 186 kilometer lange achtste rit, die de renners voert van Foligno naar Arezzo, gaat namelijk deels over onverharde wegen. Kan Tom Dumoulin zijn roze trui behouden en zo zondag als leider aan de individuele tijdrit beginnen? WielerFlits blikt vooruit.

De zwaarste beproeving van de dag is de Alpe di Poti. Deze klim van tweede categorie kent stukken van maximaal veertien procent en is deels onverhard. Ook de oplopende slotkilometer in het historische centrum van Arezzo zal de televisiekijkers naar het puntje van de stoel brengen.

Om 12.25 uur trekt het peloton zich in Foligno, waar André Greipel gisteren de massasprint won, op gang. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza, de NOS en Eurosport doen vanaf half drie live verslag.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
1 2 3 12
14-05-2016 12:23
Giant 1 man mee in de ontsnapping zou mooi zijn, je weet nooit ...
Hetzelfde geldt voor TLJ.
14-05-2016 12:29
Geen nieuws over renners die niet van start zijn gegaan nog dus waarschijnlijk zijn 190 renners aan de etappe begonnen.
14-05-2016 12:29
Ik denk dat Giant-Alpecin al blij is als Nippo-Vini Fantini iemand mee heeft bij het ontstaan van de vlucht.
14-05-2016 12:35
De NOS zendt op tv eerst hockey uit. Er is naar aankondiging van 14.40 uur wel een livestream bij NOS.nl
14-05-2016 12:37
Denk dat er veel renners mee willen zitten in de kopgroep. En zoals hierboven gezegd. Voor een aantal klassementsmannen is het goed om een mannetje mee te hebben. Want Astana zal maar is het tempo loei hard gooien op de laatste klim en als klassementsman lek rijden en geen ploeggenoten om je heen. Dan verlies je minuten.
14-05-2016 12:38
Haha, zou vandaag wel eens lang kunnen duren vooraleer de beslissende ontsnapping vertrokken is.. Ik gok Hansen!!
14-05-2016 12:40
Op papier een leuke etappe. Zin in!
Hopelijk een boel spektakel.
14-05-2016 12:46
Roglic vooruit sturen zowel als optie op de etappe als zekere pion voor Kruijswijk, durven.
14-05-2016 12:48
Zit Cunego al in de ontsnapping?
14-05-2016 12:49
Battaglin lijkt mij een betere pion.
14-05-2016 12:51
Valpartij met Cancellara en mannen van TLJ. Iemand meer info?
14-05-2016 12:52
Stuurt iemand nog es de link van die accurate fransen ticker? Thanks
14-05-2016 12:52
Raad het plaatje: wie zitten er voor de race gezellig te keuvelen?

https://pbs.twimg.com/media/CiaL88FXEAA9TxP.jpg
14-05-2016 12:54
Poeksel

Mijn eerste ingeving zegt Dombrowski en Boswell
14-05-2016 12:55
http://www.cyclingpro.net/velopro/live-1/giro-la-huitieme-etape-en-direct-commente
14-05-2016 12:59
Merci Sonny!
14-05-2016 12:59
Kadri et Montaguti pour AG2R.
De Marchi (BMC)
Moser (Cannondale)
Jaco Venter (Dimension Data)
Brambilla et Trentin (Etixx)
Sean de Bie (Lotto Soudal)
Roja et Sutterlin (Movistar)
Berlato (Nippo)
Nikias Arndt (Giant)
Tsatevich (Katusha

Leuke groep, Moser gevaarlijk.
14-05-2016 13:01
Nou gelukkig, iemand van Nippo erbij.

Ik denk dat je gelijk hebt nasibal.
14-05-2016 13:01
Zonde dat er geen Battaglin of Roglic mee is, 1 van de 2 bij Kruijswijk is toch wel genoeg?
14-05-2016 13:03
Peleton weer uit elkaar geslagen
14-05-2016 13:04
Boeiende openingsfase. Peloton achter de kopgroep in 3 stukken. Eerste deel raapt de vluchters alweer bijna op. Dumoulin en Nibali worden in dat eerste deel gemeld, maar dat wil niet zeggen dat de andere AK'ers er niet zitten.

Edit: nu wordt Dumoulin in het 2e peloton gemeld.

En verder duurt het nog altijd 2 minuten voordat een post wordt geplaatst.
14-05-2016 13:07
Lijkt me echt een mooi opening. Zoals al verwacht de helft van het peloton wil vandaag meezitten. En zeker de kleinere ploegen moeten meezitten. Mooi dat er gekoerst wordt!
14-05-2016 13:07
Eerste peloton, zonder Dumoulin, slechts 31 man groot.
14-05-2016 13:08
Echt jammer dat we dit niet kunnen zien..
14-05-2016 13:10
[quote=Etixx - Quick-Step @Etixx_QuickStep]
We have @glbrambilla in the escape. The peloton has split and Nibali is in the first group, while Dumoulin is in the second one #Giro[/quote]
1 2 3 12

Reacties zijn gesloten.