Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 16:29
@Matisz Contador lek. Astana reed door. Contador komt terug op Mortirolo. Aru lost. Landa gaat door.Kruijswijk is baas. Hesjedal is baas. Iedereen gebruikt doping.
26-05-2015 16:29
Helaas gaat Kruijswijk 3e worden vandaag..
26-05-2015 16:29
Landa lijkt ook niet zo fris meer te zitten.
26-05-2015 16:29
Nee geen dubbele punten. 7 - 4 - 2 - 1
26-05-2015 16:29
oef dan moet die dus top 2 en dat wordt lastig
26-05-2015 16:29
Aru verliest weer meteen nu het omhoog gaat.
26-05-2015 16:29
Daar gaan ze weer steven en Bertje op de pedaaltjes.
26-05-2015 16:30
@RogerGarcia
Jij bent echt het zonnetje in huis he!
26-05-2015 16:30
Dit bericht is verwijderd
26-05-2015 16:31
Heeft iemand Landa zijn mond al zien openen vandaag?
26-05-2015 16:31
Mensen die hun depressieve humeur hier proberen te plaatsen, rot aub op
26-05-2015 16:31
Ha hallo. Wat een feest dit! En waar is het leger van Vino gebleven?
Kruijswijk! Of is dat al gezegd?
26-05-2015 16:32
Ik hoop voor Kruijswijk, maar ik vrees Landa :(. Ongelooflijk goed ook die Landa, de hele Giro al.
26-05-2015 16:32
[i] Edit redactie: Niet vloeken hier, laatste waarschuwing![/i]
26-05-2015 16:32
Kruijswijk heeft gewoon nog prima kans op de overwinning. Contador vindt dat sowieso best en Landa zou anders wel nogal laffig winnen. Is Landa snel?
26-05-2015 16:33
Dit is natuurlijk wel een andere klim als zondag. Misschien dat Kruijswijk na een mooie demarage er een tijdritje uit kan persen van 2-3 km voor de finish?!
26-05-2015 16:33
Is dit de koninginnenrit eigenlijk?
26-05-2015 16:33
@RV: het is een Spanjaard, die zal snel zijn ja.
26-05-2015 16:33
Ploegleiders wagen voorbij Aru gereden.. die hebben hem opgegeven.
Landa is sneller dan Kruijswijk.. dus ik hoop op AC zn hulp :P
26-05-2015 16:33
Arme Aru, c'mon kerel! Je gaat de giro echt nog wel een keer betwisten!
26-05-2015 16:34
Landa is geen Spanjaard, maar een Bask.
26-05-2015 16:35
Weet je wat dan ook altijd leuk is, als je dan straks contador lovend hoort spreken over kruiswijk, dat is vaak nog het mooiste
26-05-2015 16:35
@Wheely

etappe 19 kan je ook als koninginnenrit zien vind ik. (Zelfs 20(
26-05-2015 16:35
Landa is snel ja, ik ben er bang voor. Maar ook al wordt hij 3de, alsnog fantastisch hoe hij hier rijdt
26-05-2015 16:35
Aru voor de Witte Trui ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.