Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 16:19
Spuit Jorik112 geeft ook modder.
26-05-2015 16:19
@lemnimator Trofimov is ook oud mountenbaiker.
26-05-2015 16:21
yep zo zag ik het ook ja... Landa is wel lastig... Maar in contador n maatje hebben is niet verkeerd. Alleen vandaag winnen...je weet niet hoe het loopt..
26-05-2015 16:21
Hopen dat Landa lek rijdt :$
26-05-2015 16:21
Aru pech, tja karma zeg.
26-05-2015 16:21
Hoe zit het nou ook al weer dit jaar? Tellen de punten op de finish-top dubbel?
26-05-2015 16:21
Aru heeft problemen met de fiets. Bij Sporza zeiden ze het nog. Ze verzochten de goden. @Astana: BAAMMM Karma is a Bitch.
26-05-2015 16:21
Jullie plaatsen bij elke goeie prestatie vraagtekens, behalve als het een held of een landgenoot betreft. Is het niet mogelijk dat sommige renners gewoon beter zijn dan andere renners? En dat sommige ploegen meer naar een ronde toewerken dan andere ploegen?
26-05-2015 16:21
Aru: boontje komt om zijn loontje.
26-05-2015 16:21
Rijden Contador, Rijden!!
26-05-2015 16:21
Karma
26-05-2015 16:21
Aru te lam/moe om over te nemen van armador.. ben benieuwd

@Aru: Karma is a bitch, aint it?
26-05-2015 16:21
Hahaha Aru dat zal je leren ;)
26-05-2015 16:21
Snelle fietswissel.
Dit is nog geen volledige karma :)
26-05-2015 16:22
Nu zit Aru is alleen.
26-05-2015 16:22
Zo.. God straft snel.
26-05-2015 16:22
Pech Aru! gevalletje karma
26-05-2015 16:22
Daar komt weer een half minuutje bij voor Aru
26-05-2015 16:22
Karma..
26-05-2015 16:22
Ik vind dat Landa op Aru moet wachten.
Vind je dat ook: RT. Ben je het er mee eens: FAV.
26-05-2015 16:22
Fiets niet in de berm gesmeten, maar respectvol gebleven. - toch een pluimpje voor de jonge Aru.
26-05-2015 16:23
Trofimov al bijna 1 minuut aan z'n broek :)
26-05-2015 16:23
Landa heeft een stok in zijn kont
26-05-2015 16:23
Het gaat tussen deze drie vooraan nu.
26-05-2015 16:23
Ik geloof mijn ogen niet. Kruissie!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.