Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 16:35
@Elrick
bedankt
26-05-2015 16:35
@Wheely ja. Landa zal winnen maar wow, wat doet Kruijswijk!
26-05-2015 16:36
Bij Amadaor en Hesjedal gaan ze toch een pak sneller lijkt het.
26-05-2015 16:36
Kruijswijk over Hesjedal, Kreuziger, JVDB, Geniez,Visconti, Montfort. Hij komt minimaal 8e te staan en hij loopt ook heel veel uit op Uran, Ion Izagirre, Kangert, Cataldo, Atapuma,Tiralongo. Geweldige dag!
26-05-2015 16:36
@Wheely

etappe 19 kan je ook als koninginnenrit zien vind ik. (Zelfs 20)
26-05-2015 16:36
Kruijswijk en Contador zijn de enige renners die vandaag verdienen te winnen.
26-05-2015 16:36
@mollemarijden
We zitten in de koninginnenweek. ;)
26-05-2015 16:36
amador kreeg op 9km een gelletje.. tijdsstraf, toch?
26-05-2015 16:37
@RogerGarcia Lijkt jaa, haha
26-05-2015 16:37
@Wheely de Kruisweek!
26-05-2015 16:37
Contador Gunt Astana niks meer, als Kruijswijk demareert gaat bertje niet vol rijden en Landa gaat er misschien ook niet achteraan.
26-05-2015 16:37
Contador gunt Kruiswijk wel plaats twee
26-05-2015 16:37
Nee nee, dit is de Kruisweek al.
26-05-2015 16:38
Die drie vooraan gaan ook niet meer maximaal, hè, die gaan ook langzaamaan beetje sparen voor de etappe-overwinning.
26-05-2015 16:38
ahaah de Kruijsweek!
26-05-2015 16:38
@sephiroth: meld jij dat aan de organisatie of doe ik het? :)
26-05-2015 16:40
We kunnen het Landa ook niet kwalijk nemen he
26-05-2015 16:41
Wat Kruijswijk betreft is het meer de boter-na-de-visweek.
26-05-2015 16:42
Contador hele tijd achter Kruijswijk. Ik zie hem nog wel een gaatje laten vallen.
26-05-2015 16:42
@Wheely Niet als hij netjes derde wordt :P
26-05-2015 16:42
Hoi Bettinwel, was gezellig, ga je nu weer weg? Bedankt!
26-05-2015 16:42
@bettinwel: het is boter bij de vis
26-05-2015 16:42
Contador mag Kreuziger en vooral Anton ook erg bedanken. Natuurlijk zelf ook geweldig, maar alleen had hij het toch moeilijk gehad.
26-05-2015 16:43
Heeft die Amador 3 accu's ofzo?
26-05-2015 16:43
Landa moet gewoon rijden aangezien Aru toch geen kans meer maakt op de eindoverwinning omdat hij vandaag volledig door het ijs is gezakt, met de tijdrit was het ook al zo. Dat ze dan het excuus gebruiken dat Aru de kopman is vind ik maar zwak aangezien hij vandaag ook al een voorsprong van 50 seconde heeft omgezet in een achterstand van bijna 2 minuten. Maar ja, zou wel aan mij liggen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.