Giro 2015: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 24 mei 2015 om 12:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vijftiende etappe

Nadat gisteren het hele klassement over hoop is gegooid in de 60 kilometer lange tijdrit, staat vandaag alweer een rit op het programma waarin de kleppers bij de pinken moeten zijn. Alberto Contador verdedigt in deze etappe van Marostica naar de top van de Madonna di Campiglio een voorsprong van bijna twee en een halveĀ minuut op Fabio Aru. Alhoewel, verdedigen? De Spanjaard lijkt de laatste dagen aangesterkt en sterk genoeg om dit gat zelfs uit te breiden. SchietĀ El PistoleroĀ met scherp op de Italiaanse cols? Volg het hier opĀ WielerFlits.

Om 12.30 uur worden de renners vrijgelaten door de koersdirecteur. Tussen 16.56 uur en 17.32 uur wordt de ritwinnaar op de top van de Madonna di Campiglio verwacht.

Sporza is live vanaf 13.30 uur op Eén, de uitzending van Eurosport start om 14.15 uur op het hoofdkanaal.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Livestream (RAI)
Liveticker
(Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
387 Reacties
24-05-2015 13:35
Mooi renner van zo'n Italiaanse kleine ploeg (groene shirts) helpt een renner van Movistar door hem te duwen op z'n fiets terwijl de Movistar renner zijn ketting erop probeerde te krijgen.
Hopelijk geen diskwalificaties!
24-05-2015 13:35
Livestream RAI is toegevoegd aan het bericht.
24-05-2015 13:35
Ze beginnen aan de eerste col. La Fricca
24-05-2015 13:37
Kruijswijk lijkt z'n tol te betalen voor z'n inspanningen afgelopen week.
24-05-2015 13:39
@Roger
Wat dan?
24-05-2015 13:39
Volgens mij zie ik Kruijswijk rond de 50e plek met een ploeggenoot.

EDIT: Kruijswijk nu achter Saxobank.
24-05-2015 13:39
Wat is Tinkoff-Saxo eigenlijk van plan? Rijden alles dicht!
24-05-2015 13:40
Via helikopter 2 zag het er totaal niet fris uit. Maar ik kan het mis hebben...
24-05-2015 13:40
Porte mee of wie is die Sky renner?
24-05-2015 13:40
De stream van motor 1 is leuk. Achteraan het peloton tussen de auto's.
24-05-2015 13:41
Welnee, paniekzaaier ;)

Kruijswijk al opgeschoven, drie TLJ's bij eerste 60 man van het peloton.

Edit: en hij zit alweer vooraan, klaar om mee te springen :p
24-05-2015 13:41
Ik denk dat Steven vandaag gewoon gaat proberen de toppers te volgen als er oorlog gemaakt wordt, en dat hij voor zijn rit overwinning gokt op de laatste week (de Cima Coppi) tegen die tijd heeft de leider van de wedstrijd (Contador?) Zijn ritje al binnen en hopelijk genoeg marge op de nr 2 zodat een monsterontsnapping weleens kans van slagen kan hebben
24-05-2015 13:41
Dit wordt een sterke kopgroep.
24-05-2015 13:42
Kruijswijk twijfelt om mee te springen!
24-05-2015 13:42
Kruijswijk naast Contador, ziet er gewoon enorm soepel uit. Lijkt gewoon te spelen met z'n pedalen. Kort daarachter nog een Lotto renner dan die lange Keijzer.
24-05-2015 13:43
Sinds wanneer klimt Visconti zo goed?
24-05-2015 13:43
Visconti in de aanval. Houdt je dan maar koest Kruijswijk, want die laten ze niet rijden.
24-05-2015 13:43
Woohw peloton al gehalveerd. Wordt een zware dag voor sommige, want verwacht niet dat het echt stil zal vallen!
24-05-2015 13:44
[quote]Ruben De Muynck - 24 mei 2015 om 13:43
Sinds wanneer klimt Visconti zo goed?[/quote]
Daar is een apart topic voor.

Landa had pech en is op achtervolgen aangewezen. Hij werd geholpen door een ploeggenoot.

Vooraan Visconti en Zakarin, de blauwe bergtrui van Inxausti probeert aan te sluiten.
24-05-2015 13:45
Zoo, die blonde vrouw op Rai zojuist is toch wel wat beter dan jose Been. En dan heb ik het nog niet eens over het commentaar.
24-05-2015 13:45
@Ruben De Muynck
Sinds heel lang.
24-05-2015 13:46
Rijden er ook nog andere renners mee dan Kruijswijk ?
24-05-2015 13:46
Visconti klimt al lang goed. 2 jaar geleden ook 2 ritten gewonnen.
24-05-2015 13:46
Zakarin ook weer, weet bijna zeker dat ie op advies van de ploegleiding met de rem erop rijdt, maw nog niet voor klassement maar 'gewoon' 2 etappes winnen.
24-05-2015 13:47
Vreemd dat Visconti doortrekt terwijl Benat op zo'n 100 meter hangt...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.