Giro 2015: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 24 mei 2015 om 12:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vijftiende etappe

Nadat gisteren het hele klassement over hoop is gegooid in de 60 kilometer lange tijdrit, staat vandaag alweer een rit op het programma waarin de kleppers bij de pinken moeten zijn. Alberto Contador verdedigt in deze etappe van Marostica naar de top van de Madonna di Campiglio een voorsprong van bijna twee en een halve minuut op Fabio Aru. Alhoewel, verdedigen? De Spanjaard lijkt de laatste dagen aangesterkt en sterk genoeg om dit gat zelfs uit te breiden. Schiet El Pistolero met scherp op de Italiaanse cols? Volg het hier op WielerFlits.

Om 12.30 uur worden de renners vrijgelaten door de koersdirecteur. Tussen 16.56 uur en 17.32 uur wordt de ritwinnaar op de top van de Madonna di Campiglio verwacht.

Sporza is live vanaf 13.30 uur op Eén, de uitzending van Eurosport start om 14.15 uur op het hoofdkanaal.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Livestream (RAI)
Liveticker
(Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
387 Reacties
24-05-2015 13:47
Dit bericht is verwijderd
24-05-2015 13:47
Contador nog maar 3 man, Aru nog 4 man en Landa die terugkomt na een mechanisch probleem.
24-05-2015 13:47
Daar heb je onze vriend Garzelli
24-05-2015 13:47
Valpartijtje zonder erg van Cunego, maar hij is wel wat opgehouden.
24-05-2015 13:48
Kruiswijk volgens mij er gewoon bij, wordt nu wel hard aan getrokken, bij de eerste 30 in elk geval...
24-05-2015 13:48
Visconti klom toch twee jaar terug ook al zo goed?? Toen stond hij ook na een paar helse etappes in de top tien..... dat was die Giro waarin Gesink moest capituleren door hartritmestoornis en hyperventilatie.... de Giro waarin Santambrogio gepakt werd op dope
24-05-2015 13:49
Allemachtig wat gaat dit hard. Zo wordt het een enorme slachtpartij achterin. En misschien voorin ook wel. Benieuwd wie we allemaal gaan kwijtraken uit de top 20.
24-05-2015 13:52
5 achtervolgers met Betancur, Chavez, Nieve, Pellizotti en Zardini, dan peloton met 5x Saxo en 6x Astana
24-05-2015 13:52
Half 5 binnen als dit zo doorgaat. Enorm gestoord hoog tempo hahah
24-05-2015 13:52
Dit is wat ik hoop dat de komende dagen eens gebeurt. E-QS en Lotto-Soudal die voor Uran & VDB samen in de aanval trekken, tijd goedmaken, en dan op het einde Kruiswijk die de ritzege pakt, dat zou zalig zijn.
24-05-2015 13:53
Kruijswijk op 20ste plaatst. Lijkt inderdaad gewoon mee te willen schuiven met de toppers en etappe winst/bergklassement voor vandaag uit het hoofd gezet te hebben.
24-05-2015 13:53
Wat doet Kevin Reza daar nog. Tempo ligt dus niet zo hoog.
24-05-2015 13:53
Moto 1 bij de stream, heerlijk om te volgen. Alle gelosten mooi in beeld.
24-05-2015 13:54
Nog 3 man van TLJ in het peloton. Hopen voor Kruissie dat ze nog ff kunnen blijven zodat hij niet geïsoleerd komt te zitten in de aanloop richting de volgende klim.
24-05-2015 13:54
Nog steeds drie man van TLJ. Zo zie je dat prestatie tohc zorgt voor een hoger niveau bij de rest. Nog maar een man of 60 over in de groep. Kruijswijk en Keizer sws gezien
24-05-2015 13:54
Lekker tempo in het peloton. Aan de achterkant van "het gelijk" zit men al aambeien te kweken.
24-05-2015 13:56
Dit bericht is verwijderd
24-05-2015 13:56
@hadock,

Dat zou wel spektakel zijn.... na de oorlog tussen de 3 grote blokken in die eerste anderhalve week nog zo'n dag met een complete oorlog!
24-05-2015 13:57
Hehe sporza begint.
24-05-2015 13:58
Iemand gevonden hoe laat ze ongeveer aan de slotklim beginnen straks?
24-05-2015 13:59
Sporza is live. Ik verwacht van Daan en co. dat ze de andere 4 streams van de RAI volgen zodat ze we niets missen. ;)
24-05-2015 13:59
Hopen dat Hofland op tijd binnenkomt vandaag..
24-05-2015 13:59
Achtervolgers -waar Gilbert naartoe was gesprongen, omdat- bijgehaald door het peloton op 45s van de koplopers.
24-05-2015 14:00
Giro, prachtig :)
24-05-2015 14:01
Zolang Visconti er voor rijdt gaat het niet stil vallen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.