Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 13 mei 2015 om 12:49 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe

Na de enerverende etappe van gisteren kan er vandaag opnieuw vuurwerk worden verwacht in de Giro d’Italia. De vijfde etappe is namelijk de eerste rit deze Giro met aankomst bergop. De slotklim naar skiresort Abetone is ruim zeventien kilometer lang. Wie neemt het roze over van de Australiër Simon Clarke?

De renners worden om vijf over een op gang geschoten in La Spezia,de finishplaats van gisteren. Na 152 kilometer staat volgens het routeboek de aankomst gepland tussen 16.58 en 17.27 uur.

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.40 uur te zien.
T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
13-05-2015 16:35
@daan
Thanks, andersom was de wereld te klein geweest, toerist maait potentieel girowinner omver.
6 min, nog een kleine 2,5 km voorsprong, chavanel nog wat kruid over hoop ik.
13-05-2015 16:36
Weening snel weer herstelt?
Gister in de aanval en dan erdoorheen zakken en nu weer op kop aan het sleuren.
Dan ben je niet echt ziek lijkt me, misschien kwam hij gewoon iets tegen gister.
13-05-2015 16:37
Orica met vertrouwen zo te zien
13-05-2015 16:38
Weening piekt gewoon op 12 km voor de finish. Daarna bolt hij uit, dan zit het werk erop.
13-05-2015 16:38
Aanval la machine!
13-05-2015 16:39
Chavanel gaat.
13-05-2015 16:39
Tvetcov er meteen af
13-05-2015 16:41
Nogmaals Chavanel. Samen met Dillier de sterkste
13-05-2015 16:41
Chavanel en Dillier als verwacht de sterkste.
13-05-2015 16:41
Hoelaat zal de finish ongeveer zijn?
13-05-2015 16:43
@ Timocycling: volgens insiders en ervaringsdeskundigen (ik ken er een aantal) is het nog steeds zo dat sommige renners, ik zeg niet gelijk Zakarin, gedwongen wordt om rustiger aan te doen van de ploegleiding, omdat het anders "opvalt". Tsja...
13-05-2015 16:45
@vinnie: Zou mij niks verbazen inderdaad, dat van zoiets sprake is.
13-05-2015 16:46
@hesselajax: zal ongeveer 10 over 5 worden denk ik.
13-05-2015 16:46
Astana steekt z'n neus aan het venster
13-05-2015 16:46
Polanc als verwacht de sterkste ;)
13-05-2015 16:46
Als ik dan misschien mag insinueren zou ik die Tvetcov eens onder de loep nemen. Vorig jaar vloog hij in augustus in de VS bij een continentale ploeg. Nu een goed contract bij een ProContinentale ploeg en bergop moet hij er als eerste af.
13-05-2015 16:48
Ik zie nog 2 Lotto's in het peloton
13-05-2015 16:48
Wat een groot peloton nog. Er wordt duidelijk niet gekoerst. Ook logisch met overmorgen nog zo'n lange etappe voor de boeg.
13-05-2015 16:48
Hoppa
13-05-2015 16:48
@vinnie Luca liet zich gister uitzakken om Zakarin te helpen. Denk zeker wel dat Katusha met Zakarin een goede Giro wilde rijden.
Astana doet trouwens ook niet echt rustiger aan, zodat het niet opvalt haha
13-05-2015 16:48
Tijdsverschil blijft min of meer gelijk nu. Begint er weer goed uit te zien voor de vluchters
13-05-2015 16:49
2 lotto's inderdaad.. Keizer en Kruijswijk denk ik
13-05-2015 16:49
Kruijswijk op zijn gemakkie en Keizer achteraan, komt er nog wat vuurwerk vandaag??
13-05-2015 16:50
@sven241: maar bij Astana zou het juist opvallen als ze rustiger zouden gaan fietsen, want die gaan immers altijd hard :)
13-05-2015 16:51
Polanc FTW, toch leuk twee vrij jonge renners die winnen achtereenvolgend
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.