Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 13 mei 2015 om 12:49 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe

Na de enerverende etappe van gisteren kan er vandaag opnieuw vuurwerk worden verwacht in de Giro d’Italia. De vijfde etappe is namelijk de eerste rit deze Giro met aankomst bergop. De slotklim naar skiresort Abetone is ruim zeventien kilometer lang. Wie neemt het roze over van de Australiër Simon Clarke?

De renners worden om vijf over een op gang geschoten in La Spezia,de finishplaats van gisteren. Na 152 kilometer staat volgens het routeboek de aankomst gepland tussen 16.58 en 17.27 uur.

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.40 uur te zien.
T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
13-05-2015 16:51
Geweldige regie. Tot nu toe zo'n beetje elke bepalende versnelling gemist van de afgelopen etappes.
13-05-2015 16:52
Lijkt erop dat er vandaag geen ploeg zin heeft om oorlog te maken. De laatste 3 a 4 km zijn ook alleen maar vals plat, dus er zal snel iets moeten gebeuren als er nog renners zijn die iets willen in het peleton
13-05-2015 16:52
@vinnie

Goed gezien! Zegt genoeg over Lotto Jumbo aangezien er nog 40 man in het peloton zitten als het niet meer is!
13-05-2015 16:52
^ Ik wilde het net zeggen..
13-05-2015 16:52
En daar gaan ze!
13-05-2015 16:52
Zo, toe maar, Clement en Kruijswijk voorin? Rammen dan!
13-05-2015 16:53
Kruijswijk lekker voorin, hoewel het nog niet echt een test is tot nu toe.. Misschien nu met de aanvallen van de knechten
13-05-2015 16:53
Eindelijk actie!
13-05-2015 16:53
kruiswijk een stuk beter als gister goed om te zien
13-05-2015 16:53
Saxo VS Astana, zelfs in de eerste week al. Sky tot nu toe niet des Skys.
13-05-2015 16:54
Beñat laat weer lopen...

Gelukkig had ie voor de Giro al aangegeven om met name voor ritwinst te gaan.
13-05-2015 16:54
Haha die bril van Pirazzi!
13-05-2015 16:55
Voor Kruijswijk heeft het nu geen enkele zin om aan te vallen. Het is nu gewoon proberen zo weinig mogelijk tijd verliezen en in de 2e week een keer meezitten in de aanval, zodat je hopelijk een paar minuutjes kunt goed maken. De derde week zou z'n piek moeten liggen en zou hij mee moeten kunnen met de beste 10 en daar ook ongeveer eindigen. Nu krachten sparen en zo weinig mogelijk tijd verliezen.
13-05-2015 16:55
Ik heb t gevoel dat kruiswijk mee gaat springen zometeen met een vluchter...
13-05-2015 16:56
Intxausti zijn klassement nu al weg. Haakt weer af, dan maar voor ritzeges gaan als hij wat verbeterd.
13-05-2015 16:57
Astana nog met 9 in het peloton...
13-05-2015 16:57
7 man van astana, 4 van saxo voorop, en 1 sky renner. Waar is die zwarte brigade
13-05-2015 16:59
Tuti pazzi per Perazzi
13-05-2015 16:59
@woutersluis
Sowieso nog drie van Sky gezien in het peloton...
13-05-2015 16:59
Lijkt wel of chavanel geen ploeg nodig heeft, altijd id ontsnapping en vaak beloond.
13-05-2015 16:59
Here goes Astana again
13-05-2015 17:00
Dit is pas een echte test voor Kruijswijk
13-05-2015 17:01
Dag Clarke
13-05-2015 17:01
Clarke eraf, hij staat meteen stil
13-05-2015 17:01
Polanc redt het wellicht nog. Chavanel wordt nog wel gepakt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.