Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 13 mei 2015 om 12:49 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe

Na de enerverende etappe van gisteren kan er vandaag opnieuw vuurwerk worden verwacht in de Giro d’Italia. De vijfde etappe is namelijk de eerste rit deze Giro met aankomst bergop. De slotklim naar skiresort Abetone is ruim zeventien kilometer lang. Wie neemt het roze over van de Australiër Simon Clarke?

De renners worden om vijf over een op gang geschoten in La Spezia,de finishplaats van gisteren. Na 152 kilometer staat volgens het routeboek de aankomst gepland tussen 16.58 en 17.27 uur.

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.40 uur te zien.
T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
13-05-2015 15:33
Itst tot gister heeft de blue train niks te duchten vd koplopers en als er een vlucht kan regelen is Chavanel het wel.
13-05-2015 15:34
Zet mijn geld op Dillier
13-05-2015 15:35
Tvetkov goes wrong
13-05-2015 15:36
Gokje, Polanc.
13-05-2015 15:41
De oude Chavanel had zijn mede koplopers er wel opgelegd. Maar nu ga ik voor Polanc of Tvetkov (mits deze zijn vorm van de Amerikaanse koersen kan tonen).
13-05-2015 15:44
Leuk, de meningen omtrent de kopgroep en sterkste man daarin verdeeld. Ik zit vooralsnog in het kamp Dillier, taaie man die al duidelijk gemaakt heeft het harde werk aan te kunnen. T'is ook wel een berg waar de stoempende klimmers niet echt in het nadeel zijn. Chavanel geloof ik niet meer in maar dat geeft hem alleen maar kansen mijn mond (partieel) te snoeren.
13-05-2015 15:48
Ik heb alleen de naam van Domont nog niet gehoord. Dan maar voor hem zijn als underdog. Verrassingen blijven leuk!
13-05-2015 15:49
Ik ga honderd procent voor Domont, let maar op!
13-05-2015 15:49
Mocht Chaves nog in het wiel blijven hangen van de favorieten kunnen ze met de 4e man op rij het roze pakken. Dat zou toch wel een fraaie stunt zijn. Dat gezegd hebbend zou met een relatief tamme beklimming wellicht zelfs Clark vrij lang kunnen blijven aanhaken.
13-05-2015 15:50
Snap echt niet waarom Kruijswijk vandaag geen poging heeft gedaan mee te zitten, de kans is zo groot dat je weg mag blijven na de 2e etappes van voorbije dagen, zonde...
13-05-2015 15:50
Er zijn er trouwens 5 vooruit Simon.
13-05-2015 15:52
Domont of Polanc. Tvetcov bergop niks meer laten zien sinds vorig jaar. Geloof dat het tweede deel van de klim tegen 7% gemiddeld gaat, te zwaar voor Chavanel & Dillier.
13-05-2015 15:56
@vinnievidefietsen
Kruijswijk staat relatief nog te dicht bij. Dan had Orica wel gereden om het gat beperkt te houden en waren andere ploegen gaan overnemen met het zicht op de etappezege.
13-05-2015 15:56
Chavanel wordt hier onderschat. Zal deze etappe wel winnen. Het is niet omdat hij vroeger beter was dat hij nu Polanc en Tvetchov niet meer kan kloppen. Kan best nog lange beklimmingen aan tegen dat soort mannen. Nog goed in Parijs-Nice trouwens.
13-05-2015 15:57
Eurosport zei in het begin van de uitzending dat de koplopers met meer dan 8 minuten voorsprong aan de klim moeten beginnen om kans te maken. Ik wacht nog even af of het peloton niet nog wat gaat versnellen :p
13-05-2015 16:02
Ik durf langzaam aan wel te zeggen dat de kopgroep het gaat halen.

Daarachter zal het wel weer een slagveld worden
13-05-2015 16:02
Raar dat niemand rijdt in peloton! De ritzege zo maar weggeven! Vreemd
13-05-2015 16:04
ja kopgroep moet het nu wel redden anders zijn ze wel heel slecht misschien als ze stilvallen zoals pellizoti gisteren :p
13-05-2015 16:04
Contador lek, komt wel terug.
13-05-2015 16:05
Polanc is bergop waarschijnlijk de sterkst, maar Chavanel krijg je er niet zomaar af en die heeft een goede eindsprint.
13-05-2015 16:06
@biazzi, Orica rijdt toch? :p.
13-05-2015 16:08
Polanc best geplaatst op 17 minuten dus de voorsprong is niet voldoende om de roze trui over te nemen.
13-05-2015 16:09
@biazzi
Orica controleert en Chavanel wint.
13-05-2015 16:12
@pirazzi
niet door iemand in de kopgroep nee maar ik zie ze Clarke nog wel uit het roze rijden.
13-05-2015 16:12
@RV, ik denk dat Tinkoff op de laatste beklimming gaat proberen Clarke er minstens af te rijden en Chaves mogelijk ook. Zou wel een mooie stunt zijn :).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.