Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 13 mei 2015 om 12:49 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vijfde etappe

Na de enerverende etappe van gisteren kan er vandaag opnieuw vuurwerk worden verwacht in de Giro d’Italia. De vijfde etappe is namelijk de eerste rit deze Giro met aankomst bergop. De slotklim naar skiresort Abetone is ruim zeventien kilometer lang. Wie neemt het roze over van de Australiër Simon Clarke?

De renners worden om vijf over een op gang geschoten in La Spezia,de finishplaats van gisteren. Na 152 kilometer staat volgens het routeboek de aankomst gepland tussen 16.58 en 17.27 uur.

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.40 uur te zien.
T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
13-05-2015 14:51
Ligt het aan mij of zijn Volg-topics ineens moeilijk te vinden? Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik daar de zoekfunctie voor moet gebruiken...
13-05-2015 14:55
@Carbonara; De gehele nieuwe site is veel minder gebruiksvriendelijker dan de vorige. Twee stappen terug in plaats van vooruit. Ook het onthouden van mijn inlog mislukt op mobiel, pc en tabblet met allerlei verschillende browsers. Erg spijtig.
13-05-2015 14:55
@Carbonara
rechtsboven in je scherm en ook gewoon in de nieuwslijst.
13-05-2015 15:01
Niets mis met deze site imo.

Polanc lijkt me bergop de sterkste van de kopgroep, zou mooi zijn als hij wint vandaag, maar ik zie Astana en andere ploegen wel voor de ritzege gaan.
13-05-2015 15:05
Ontsnapping gaat wel voorop blijven. Al meer dan tien minuten.
13-05-2015 15:05
@klootje

Het is niet de eerste keer echter nu zit de E.T. op het zadel inplaats van in het mandje.
13-05-2015 15:06
Dit bericht is verwijderd
13-05-2015 15:06
9'30". Met 5 minuutjes voorsprong aan de voet kunnen Domont of Polanc het wel halen
13-05-2015 15:07
Ik verwacht eigenlijk gewoon een sprint met 20 man, het is vaak zo dat er weinig gebeurt in de eerste bergetappe
13-05-2015 15:08
Ik verwacht dat de winnaar vooraan zit, Astana zal niet elke dag tien minuten in korte tijd dicht gaan rijden.
13-05-2015 15:08
De Cauwer is prachtig. Nederlandse renner heeft vast André Hazes als favoriete zanger :D
13-05-2015 15:09
Ben bang dat het een saai ritje gaat worden. Chavanel rijdt de koplopers uit het wiel en wint. Het peloton doet het rustig aan na gisteren en gaat geen oorlog maken op de slotklim.... toch maar blijven kijken want je weet maar nooit in de Giro. Ik hou een kleine hoop.
13-05-2015 15:09
@Carbonara
De volgtopics staan inderdaad duidelijk aangegeven rechtsboven waarbij je kan kiezen welke koers je wilt volgen. Daarvoor moest je het inderdaad intypen bij zoeken,dit is wel een goede verbetering.
13-05-2015 15:11
Het kan niet alle dagen kermis zijn he jongens. Maar het volgende halfuur wordt bepalend.
13-05-2015 15:12
@Laatste Man
Behalve Westra. ;)
13-05-2015 15:12
@klootje
Ik kan natuurlijk onmogelijk weten wat er ongezien voorbij zou moeten gaan maar ik heb met de lijstweergave helemaal niet het idee dat ik iets mis.. maar met die tegels dat vind ik dan weer niks.
13-05-2015 15:15
@Rikkert (en Carbonara)
Als je bij weergave voor lijst kiest (ipv uitgebreid) is het volgtopic ook het tweede artikel op de site. Veel overzichtelijker imo.
13-05-2015 15:18
Nog steeds geen Sky, Astana of Saxo op kop?
13-05-2015 15:19
@wheely Thanks. Het zit m inderdaad in de weergave die je hebt. Mobiel geeft sowieso lijst, vond het al vreemd dat ie daar wel stond. Tot zover de offtopic. Ik nu Ulissi in de gaten houden.
13-05-2015 15:23
Polanc ging in de AGR ook erg lang mee. Denk toch de gevaarlijkste man.
13-05-2015 15:23
Vandaag een "rustdag".
De vluchters mogen strijden voor de zege van de dag en het peloton mag tot de voet van de slotklim zijn wonden van gisteren likken,
Het kan niet elke dag feest zijn.
13-05-2015 15:26
Ben benieuwd wanneer het peloton de brommer gaat aantrappen
13-05-2015 15:28
11' met minder dan 60 kilometer voor de wielen. Wie van de 5?
13-05-2015 15:32
@Bertvd
Ik neem aan dat je het nu over Hesjedal hebt :-)
13-05-2015 15:33
@ Tutu888: hahaha

Om te reageren moet je ingelogd zijn.